Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاده اردل به دوپلان معروف به گورمیزه فقط ۱۴.۵ کیلومتر طول دارد اما نزدیک به ۳۵ سال از عملیات مطالعات و نقشه کشی آن می‌گذرد و این پروژه نیمه کاره رها شده است. ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مدت‌هاست که وضعیت نامناسب جاده اردل سبب نگرانی مردم این شهرستان شده و وضعیت نامناسب آسفالت و نداشتن جاده مناسب حکایت از آن دارد که سال‌هاست مردم اردل در آرزوی افتتاح جاده هستند، آروزی که رسیدن به آن آنقدر زما بر شده که موهای مردم تمام سفید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده اردل به دوپلان معروف به «گورمیزه» با 14.5 کیلومتر طول نزدیک به 35 سال از عملیات مطالعات و نقشه‌کشی آن می‌گذرد و به طور رسمی از سال 88 عملیات احداث آن شروع شده اما تاکنون  20 میلیارد تومان در آن هزینه شده و همچنان نیمه کاره رها شده است.

محمد زمان انصاری یکی از فرهنگیان شهر اردل در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت:با توجه به اینکه نزدیک به 35 سال از عمر جاده گورمیزه می‌گذرد و چندین نماینده مجلس با  عنوان تکمیل این جاده رأی مردم را دریافت کردن ود راهی مجلس شدند اما متاسفانه هیچ کاری برای تکمیل این پروژه از سوی نمایندگان و مسئولان انجام نشده است.

وی گفت: این جاده با توجه به اینکه بعد مسافت بخش میانکوه و مشایخ را حدود 20 کیلومتر کوتاه می‌کند از مسئولان انتظار داریم کمک کنند تا پول بیت‌المال شده از بین نرود و شاهد روزی باشیم که عبور و مرور در آن شکل بگیرد.

محور پلدختر- خرم‌آباد قابل بازسازی نیست؛ احداث جاده جایگزینخوزستان| احداث جاده گرگر بندرماهشهر به گمبزون از سر گرفته می‌شودوزیر راه و شهرسازی با احداث جاده شهرستان لنده به تشان خوزستان موافقت کرد

حاج فریدون طهماسبی یکی از بزرگان و معتمدین شهر اردل نیز گفت: جاده گورمیزه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین خواسته‌های مردم شهر اردل بود که در حقیقت دسترسی شهرستان اردل را به بنادر جنوب آسان می‌کند و این دسترسی باعث ایجاد تحول اقتصادی در شهرستان اردل می‌شود اما متاسفانه آنقدر تاخیر و تعلل در این جاده به وجود آمد که  جاده در حال فرسایش و امسال بر اثر بارندگی‌ها ریزش کرده است.

جاده‌ای که ارتباط روستا با شهر اردل را قطع کرده است

غلامعباس نصیری عضو شورای شهر اردل با اشاره به اجرای این پروژه اظهارداشت: محور گورمیزه، محور ارتباطی شهرستان اردل ـ خوزستان است که از اوایل انقلاب  تاکنون یکی از مطالبات مهم مردم شهر اردل بود.

وی گفت: اوایل انقلاب اردل بخش بود و اهالی شهر اردل به همت خودشان زمین‌های کشاورزی که داشتند را بین خودشان تقسیم کردند و با فروش آن زمین‌ها به احداث جاده گورمیزه اقدام و جاده را بازگشایی کردند. متاسفانه از آن موقع تاکنون هر سال اعتباری برای این پروژه در نظر گرفته می‌شود اما برا‌ی بازگشایی هیچ امیدی نیست.

عضو شورای شهر اردل با بیان اینکه اعتباراتی هم که پیش‌بینی می‌شود جوابگوی این جاده حیاتی نیست، بیان کرد: عدم تکمیل این پروژه ضمن اینکه سبب تخریب محیط زیست شده  اکثر خاک‌های اضافه را که برای جاده سازی برداشتند مزارع کشاورزان را از بین برده است.

وی گفت: تاکنون اقدام اساسی که باعث ایجاد گذر ارتباطی شود هنوز انجام نگرفته ‌اما مهم‌ترین موضوع این است که بخش میانکوه  ارتباطش با مرکز شهرستان اردل قطع شده و باید مسیر را دور بزند تا به مرکز شهرستان اردل برسد که این هم یک معضل است.

 نصیری افزود: احداث این جاده فاصله ارتباطی را کوتاه و می‌تواند حتی مناطق مشایخ و میانکوه را به خاطر مسائل پزشکی، بیمارستان و بهداشت و درمان کمک کند اما متاسفانه نیمه کاره رها شده و همچنان شهرستان اردل در بن بست مانده است.

محمود کیانی فرماندار شهرستان اردل نیز با اشاره به پروژه جاده گورمیزه اظهار داشت: 3 تونل به طول 320 متر بازگشایی شدند و در واقع عملیات احداث این تونل‌ها انجام شده است.

وی افزود: تونل چهارم آن که تونل اصلی 1660 متری است 3 کیلومتر جاده دسترسی دارد که آن جاده دسترسی هم احداث شده و مناقصه تونل چهارم به سمت دوپلان به طول 5 کیلومتر برگزار و یک شرکت برنده شد که در حال تجهیز کارگاه است و مبلغ 3 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ش

R41350/P/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این مدرسه ۳ کلاسه یکصدو سی و هفتمین مدرسه  خیرساز شهرستان خوی بود که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد  .

این مدرسه  با ۲۱۷ مترمربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال به صورت مشارکتی توسط خیر مدرسه ساز "مرحوم حاج یداله جدیدی" و اداره کل نوسازی مدارس استان احداث شده است.

محمد پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوی در مراسم افتتاح این مدرسه گفت : در حال حاضر ۱۴ باب مدرسه با ۲۱۳ کلاس درس تخریبی در زلزله های خوی هم با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در مناطق مختلف خوی در دست احداث است.

دیگر خبرها

  • واژگونی رانا در شهرستان اردل با پنج مصدوم
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی
  • احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است