Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@23:37:57 GMT

سند دار شدن ۹۹ درصد از اراضی ملی ورامین و قرچک

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۳۴۷۹

سند دار شدن ۹۹ درصد از اراضی ملی ورامین و قرچک

به گزارش خبرنگار مهر، احمد فدایی پیش از ظهر چهارشنبه با اعلام خبر سند دار شدن ۹۹ درصد از اراضی ملی شهرستان‌های ورامین و قرچک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی تاکنون برای ۲۰ هزار و ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی این شهرستان‌ها این طرح به مرحله اجرا درآمده و سند تک برگی کاداستر برای این اراضی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر یکی از اولویت‌های اصلی و مهم مجموعه منابع طبیعی است اظهار داشت: از آنجایی که با اجرای این طرح گام مهمی در خصوص تثبیت مالکیت دولت و بدنبال آن جلوگیری از هرگونه سو استفاده از این اراضی برداشته می‌شود، اجرای این طرح از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

فدایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح کاداستر و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته امسال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و در کنار عملیات آبخیزداری، اقدامات اصلاح هندسی و صدور سند تک برگی کاداستر برای اراضی ملی شهرستان‌های ورامین و قرچک و نقاط دیگر استان تهران در دستور کار جدی قرار دارد.

این مقام مسئول به فواید و دستاوردهای اجرای این طرح اشاره و بیان داشت: اجرای این طرح موجب جلوگیری از صدور اسناد غیر در اراضی ملی شده و کاهش تصرفات را به همراه داشته که بر این اساس شاهد کاهش شدید پرونده‌های قضائی و حقوقی در مراجع قضائی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: بر طرف شدن مشکلات ثبتی و اسناد مالکیت مردم، جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی، تهیه بانک جامع اراضی ملی و دسترسی آسان به اطلاعات و سوابق اسناد مالکیت دولت و شفاف سازی وضعیت اراضی ملی از دیگر مزایای اجرای این طرح می‌باشد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان‌های ورامین و قرچک یادآور شد: این شهرستان‌ها دارای ۲۲۰ هزار هکتار مرتع قشلاقی، ۳۳ هزار هکتار اراضی بیابانی و ۲ هزار هکتار جنگل طبیعی گز است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک گفت: این شهرستان‌ها دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی ملی هستند که تاکنون برای ۳۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار که حدود ۹۹ درصد از این اراضی را شامل می‌شود سند مالکیت به نام دولت صادر شده و سند دار شدن مابقی این اراضی نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 4663223

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌هد.


محمد هادی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد آب‌بندان‌های شهرستان محمودآباد آبگیری شد، گفت: این شهرستان دارای هزار و ۳۵۰ هکتار آببندان برای ذخیره آبی کشاورزان و کاهش تنش‌های ناشی از خشکسالی احتمالی است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه آب رودخانه‌ها و هرز آب ناشی از بارندگی در فصل‌های غیرکاشت از طریق کانال‌ها و پمپاژ به آببندان‌ها هدایت شده و در فصل بهار و تابستان برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان در ۴۸ روستا است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌دهد.


هادی‌زاده با بیان اینکه آببندان‌های اراضی کشاورزی این شهرستان با توجه بارش‌های خوب پاییزی و هدایت آب‌های روان به سمت آببندان ها، تاکنون آبگیری مطلوبی داشت، به کشاورزان توصیه کرد ضمن استفاده بهینه از آب، نسبت به شخم و شیار شالیزار‌های خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • استان تهران چطور تقسیم می شود ؟ مراکز استان ها مشخص شدند
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • جزئیات جدید از تقسیم استان تهران / کدام شهر‌ها مرکز می‌شوند؟
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود