Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@20:39:49 GMT

امام جمعه زنجان:

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۴۰۰۲

امام جمعه زنجان:

امام جمعه زنجان به برکات بارگاه مطهر امام هشتم در ایران اشاره کرد و گفت: جشن های زیر سایه خورشید یک حرکت فرهنگی اثرگذار در کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله «علی خاتمی» ظهر امروز چهارشنبه 19 تیرماه در دیدار با خادمین حرم رضوی اظهار کرد: با حضور پیام آوران عشق و محبت در زنجان بارگاه امام رضا را زیارت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه خادمان عطر حرم رضوی و کعبه امال محبین اهل بیت و مستضعفین را به زنجان آوردند، گفت: در موسم حج قرار داریم و گروهی به زیارت خانه خدا ره سپار شدند و کعبه انسان های افلاکی هم طوس و مشهد الرضاست.

 

وی با بیان اینکه اعزام کاروان زیر سایه خورشید و حرکت بسیار مبارک و کار فرهنگی اثرگذاری است، ادامه داد:  خادمان امام رضا(علیه السلام) در قالب این کاروان به تمام استان ها سر می زنند و ارادت مردم به آن حضرت را تجدید و یاد ایشان را در دل ها زنده می کنند.

 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه برنامه زیرسایه خورشید حرکت زیبا و ارزشمندی است، افزود: بنده از طرف مردم پایتخت وشعور و حسینی و دیار عواصان دریادل خوش آمد می گویم.

 

آیت الله خاتمی به حدیثی  از پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه) اشاره کرد و گفت: پیامبر از دو معصوم به عنوان پاره تن یاد کردند یکی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بودند و دومین معصومی که پیامبر این کلمه را در موردشان به کار بردند، امام رضا(علیه السلام) بود.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، فاصله بین حضور امام رضا(علیه السلام) در خراسان و زمانی که پیامبر این کلام را فرمودند بیش از 200 سال است؛ پیامبر اسلام در مورد امام رضا(علیه السلام) فرمودند:« به زودی پاره تن من در این سرزمین مدفون می شود».

 

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه ما هم آثار و برکات معنوی، فرهنگی و علمی آن بزرگوار را استفاده می کنیم، ادامه داد: کشور ایران با حضور آن حضرت و فرزندان ایشان بیمه است.

 

در ادامه مسئول اجرایی دوازدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید در زنجان هم ضمن ارائه گزارشی از حضور خادمین حرم رضوی گفت: شرکت در مراسم شب شعر«رسم دعبل» و تقدیر از محمدعلی محمدی، حضور در منزل اصغر حبیبی پدر شهید، کسب رضایت از شاکیان ساعت 19 و 30 دقیقه حضور در مزار شهدای گمنام و حضور در پیاده راه سبزه میدان و شرکت در جشن خیابانی در فهرست برنامه های امروز قرار دارد.

 

«رسول احدی» به برنامه های فردا با حضور خادمان رضوی اشاره کرد و افزود: حضور در مراسم زیارت عاشورای بازار، حضور در منزل شهید علی احمدی شهید بمب گذاری حرم امام هشتم، حضور در منزل آیت اله حسینی، حضور در یکی از مجموعه های مس استان و  دیدار با کارگران، عیادت از بیماران و حضور در مراسم هیات ثارالله  و سخنزانی آیت اله دولابی از برنامه های روز پنج شنبه است.

 

به گفته وی، در روز جمعه خادمات در چند روستای ماهنشان حضور خواهند داشت و شب هم به میزبانی امام جمعه ماهنشان در مراسم جشنی به مناسبت دهه کرامت با حضور مردم حضور خواهند داشت.

 

احدی افزود: روز شنبه دیدار با بیماران کلیوی، حضور در مجموعه مهرانه و ام اس زنجان،  بازدید از مرکز دانش بنیان و شرکت در مراسم جشنی درامامزاده حضرت ابراهیم(ع) زنجان که  توسط آبشار عاطفه ها برگزار می شود، شرکت در مراسم جشنی در مسجد علی ابن موسی الرضا در فرودگاه زنجان هم در فهرست برنامه های این روز است.

 

حضور در صبحگاه مشترک ارتش، بازدید از زندانیان و بدرقه خدام هم از برنامه های روز یکشنبه عنوان شد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد نماز هفته عفاف و حجاب رئیس قوه قضاییه اردبیل روزنامه دهه کرامت در فارس جشن های زیرسایه خورشید امام جمعه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)

دریافت 30 MB کد خبر 6096658

دیگر خبرها

  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • معلمان پرورش دهنده هویّت دانش‌آموزان هستند
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان