Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی قاسمی روز چهارشنبه در نشستی با حضور جمعی از سفیران و دیپلمات‌های خارجی و رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران در مشهد افزود: سالانه ۴۷ میلیون دلار بابت آموزش مهاجران افغان در استان خراسان رضوی با زیر پوشش داشتن ۷۱ هزار دانش آموز هزینه می‌شود.
وی مجموعه خدماتی که در حوزه پناهندگان افغان در خراسان رضوی ارائه می‌شود را در شش محور شامل آموزش، بهداشت و سلامت، معیشت، پروژه‌های جامعه محور، فعالیت‌های حقوقی و هماهنگی مناسبت‌های بین المللی دستبه بندی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: در صورت توافق کمیساریای عالی، استان خراسان رضوی می‌تواند دو طرح چرخه بازگشت مهاجران و بیمه اجباری رایگان سلامت را به عنوان استان آزمایشی در کشور اجرایی کند.
قاسمی افزود: طرح ویژه بازگشت مهاجران افعان از ایران به کشورشان شامل سه چرخه "آموزش، اشتغال و بازگشت" است که در قالب این طرح مهاجران افغان می‌توانند بین سه تا پنج سال طبق برنامه ریزی های انجام شده در ایران و افغانستان از حمایت‌های لازم برای کسب درآمد برخوردار شوند و با امنیت و تأمین فرصت شغلی به کشورشان بازگردند.
وی اضافه کرد: در قالب طرح بیمه سلامت نیز باید همه مهاجران افغان با اولویت بندی به صورت رایگان بیمه اجباری سلامت شوند که ساکنان مهمانشهر تربت جام استان خراسان رضوی در اولویت نخست اجرای این طرح هستند.
وی ارائه مراقبت‌های اولیه در پنج مرکز بهداشتی، اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی، اجرای دوره‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد اشتغال خانگی، ایجاد اشتغالزایی در زمنیه تولید محصولات چرمی وکمک فنر ماشین در مشهد، گسترش کارگاه‌های خیاطی مشهد، ایجاد بازارچه‌های دائمی و رسیدگی به مشکلات در کمیته‌های حل اختلاف و جلسات مشاوره روانشناسی را از جمله خدمات ارائه شده به مهاجران افغان در خراسان رضوی برشمرد.
رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران نیز ضمن تشکر از خدمات جمهوری اسلامی به مهاجران افغان گفت: با شناسایی اولویت‌ها و چالشهای ارائه خدمات به مهاجران افغان می‌توان بهترین راهکار را برای کمک به آنان پیدا کرد.
ایوو فریزان افزود: در قالب سفر دو روزه جمعی از سفیران و اعضای هیأت دیپلماتیک به خراسان رضوی، فعالیت‌های جمهوری اسلامی به پناهندگان در نزد مجامع جهانی اطلاع رسانی خواهد شد.
هیأت دیپلماتیکی متشکل از ۲۸ نفر از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و مسئولان سازمانهای بین المللی مرتبط با امور پناهندگان به سرپرستی رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران از ۱۷ تا ۱۹ تیر ماه در استان خراسان رضوی اقامت دارند.
۳۲۰ هزار مهاجر افغان در استان خراسان رضوی سکونت دارند که از این تعداد ۷۱ هزار نفر به عنوان دانش آموز در مدارس این استان در حال تحصیل هستند.
طرح پوشش بیمه درمانی اتباع خارجی نیز در قالب قرارداد چهارجانبه اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از سال ۱۳۹۴ در خراسان رضوی در حال اجراست.
مهاجران افغانستانی مقیم خراسان رضوی ۱۶ مؤسسه دارای مجوز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز دارند.

۳۰۲۷/‏۱۹۲۲
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟