Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حاشیه برگزاری سی امین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در ناپل ایتالیا، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری به همراه مسئولان کاروان ایران با رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از ایتالیا، دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری و رئیس سازمان امور دانشجویان به همراه رضا قراخانلو مدیر آکادمی ملی المپیک و عضو هیأت رییسه فدراسیون دانشگاهی، محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی و بشیریان دبیر این فدراسیون با اولگ ماتیستین رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار صدیقی ضمن تشریح وضعیت ورزش دانشگاهی در ایران و تاکید بر حمایت از فعالیت‌های ورزشی دانشجویان در ایران گفت: علاوه بر توجه به ورزش قهرمانی در بخش ورزش همگانی نیز برنامه‌های خوبی به مرحله اجرا درآمد، به عنوان مثال المپیادهای ورزش همگانی بصورت منظم و با حضور تعداد زیادی از دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود.

صدیقی در ادامه نیز از رئیس فدراسیون جهانی برای حضور در ایران دعوت کرد و اولگ ماتیستین نیز اعلام کرد اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال آینده به ایران سفر خواهد کرد.


قراخانلو نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه بین ارگان‌های ورزشی، فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و آکادمی ملی المپیک در ایران همکاری و هماهنگی خوبی وجود دارد و با هم خوب کار می‌کنند. ما در ایران در تمام جوانب از همه فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون ورزش دانشجویی حمایت می‌کنیم.


وی در ادامه افزود: ما آمادگی همکاری در تمام جوانب را با فیزو داریم. ما در بعضی از رشته‌ها می‌توانیم میزبانی مشترک زنان و مردان را داشته باشیم اما می‌توانیم در بسیاری از رشته‌ها به صورت مجزا مسابقات را اجرا کنیم کما اینکه در سال‌های گذشته مسابقات تحت حمایت فیزو و دانشجویان آسیا را برگزار کردیم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی تاکید کرد: ما از کمک کمیته ملی المپیک هم می‌توانیم استفاده کنیم و ارتباط خوبی با IOC در کشور داریم. همانطور که در المپیک جوانان در آرژانتین دیدید صالحی امیری آمادگی کمک دارند و بنده نیز به عنوان رئیس آکادمی المپیک، آمادگی همکاری برای رویدادهای ورزشی و توسعه علمی ورزش دانشگاه و سمپوزیوم‌ها و دوره‌ها را داریم. ما همچنین از حمایت وزارت علوم نیز برخورداریم.


وی تاکید کرد: ما علی رغم محدویت‌های مالی که برای ایران ایجاد شده کاروان کشورمان را به بازی‌های یونیورسیاد اعزام کردیم و لازم است شما حمایت بیشتری از فعالیت‌های ایران داشته باشید.


قراخانلو در ادامه تصریح کرد: از چند روز آینده المپیاد ورزشی برای دانشجویان با محوریت سلامت دانشجویان در ایران با حمایت دکتر صدیقی برگزار می‌شود. ما در این زمینه برنامه‌های خوبی داریم و در حال حاضر در کنار بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی یک خانه تندرستی ایجاد شده تا دانشجویان به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.


دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی نیز یادآور شد: ما در ایران شهرهای زیادی داریم که دانشگاه‌های خوبی دارند و می‌توانند برگزار کننده مسابقات باشند. امکانات خوب و بالای میانگین در دانشگاه‌ها داریم و البته در برخی بخش‌ها کمبودهایی هست که آنها را جبران می‌کنیم. از شما می‌خواهیم از زیر ساخت‌های ما دیدن کنید.

اولگ ماتیستین رئیس فیزو نیز در این دیدار گفت: ما از شما حمایت می‌کنیم و در اولین فرصت دیداری با شما و کمیته ملی المپیک خواهیم داشت و نشست‌هایی را برگزار خواهیم کرد. حتماً بعد از مجمع عمومی که در نوامبر برگزار می‌شود به ایران سفر می‌کنم. برای امکان میزبانی ایران نیز باید پروسه آن در فیزو طی شود و درباره چگونگی آن بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.


وی در خصوص حضور زنان با حجاب اسلامی در میادین ورزشی و درخشش دختران دانشجو در سی امین دوره یونیورسیاد در ناپل ایتالیا گفت: از دیدن عملکرد فاطمه حسام پومسه کار دختر ایران واقعاً لذت بردم. از موفقیت بانوان ایرانی بسیار خوشحال هستم و امیدوارم این درخشش‌ها ادامه داشته باشد. از این بابت که ایران تفاوتی بین زنان و مردان در ورزش ایجاد نکرده و محدودیتی وجود ندارد و فرصت برابر برای دختران ایجاد شده، از ایران تشکر می‌کنم.
در پایان این دیدار نیز رئیس فدراسیون جهانی هدیه‌ای به رسم یادبود به دکتر صدیقی اهدا کرد و صدیقی نیز هدیه‌ای به وی داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یونیورسیاد ۲۰۱۹ ناپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!

علیرضا دبیر بعد از انتخابش به عنوان بهترین رئیس فدراسیون ورزشی سال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از انقلاب در کشتی آزاد در حدود 45 سال در المپیک سه چهار مدال طلا گرفتیم اگر فدراسیونی یک مدال طلا گرفته عملکرد خوبی داشته اگر بتوانیم یک مدال طلا در آزاد و فرنگی بگیریم شاهکار کرده ایم.


دبیر درمورد حذف تیلور و شرایط یزدانی گفت: این مسایل را باید کادرفنی صحبت کنند که اطلاع دقیقی دارند اما قرار بود حسن یزدانی شنبه بیاید که با او صحبت کنم اما ظاهرا با کادرفنی هماهنگ کرده که این اردو نیاید و تا بعد ببینیم شرایط کتف و وضعیت جسمانی اش چطور است.


رئیس فدراسیون فوتبال در مورد نرسیدن تیلور به المپیک پاریس و نگرفتن سهمیه گفت: از دو سه بعد باید نگاه کنید اول اینکه کشتی انتخابی برگزار شده و اینگونه نیست که قهرمانشان انتخاب شده است. کشتی گیرانی مثل باروس، کاکس و خود تیلور سه قهرمان جهان می بازند و باید ما هم یاد بگیریم که کشتی انتخابی برگزار کنیم. در بعد دوم هم باید بگویم حتما تاثیر دارد غیبت آنها من خودم کشتی گرفته ام و گربه سیاه داشته ام. بعد سوم هم اینکه کسی که قهرمان کشتی و المپیک را شکست داده خوب بوده است و نباید فکر کنیم کار ما تمام است. باید قبول کنیم کشتی گیر جدید شان هم خوب است.


دبیر در مورد اینکه می گویند نتوانسته ایم تیلور را به درستی آنالیز کنیم گفت: این ها را باید از کادر فنی فدراسیون قبلی بپرسید هم کادرفنی گذشته و کنونی ما ، اینکه برنامه شان برای آینده چیست.
.
وی در مورد درخشش سعید اسماعیلی در کشتی انتخابی و اینکه وضعیت گرایی چه می شود، گفت: در چرخه ای که نوشته شده بود به این سمت رفت که باید کشتی بگیرند قرار شد در مجارستان کشتی بگیرند و کادرفنی آنجا تصمیم می گیرند. گفتم انتخابی آمریکا به ما درس داد که قهرمان های جهان و المپیک شان هم می روند کشتی می گیرند. دوره ما چرخه انتخابی تیم ملی ما قویتر از آنهاست. در 86 کیلو آمریکایی فردی که تیلور را شکست داد روز قبلش 4 کشتی گرفته بود در ایران اگر بخواهیم چنین کاری کنیم پدرمان را در می آورند! ایراد دیگر ی هم انتخابی دارد اینکه تیلور و باروس شاید یک روز روز خوبش نباشد و ببازد در آنصورت کنار می رود اما مربی ما می تواند 5-6 ماه با مهره هایش بازی کند. یک دفعه مثل میرززاده و .. بازنده می شود فرصت برای جبران هست وچرخه تیم ملی ما بی نظیر است. همه چیز مشخص است واز 7-8 ماه قبل هم این چرخه نوشته شده است.


رئیس فدراسیون کشتی در مورد پاداش های کشتی گیران گفت: من هیچ وقت در زمان کشتی خودم این مسایل را شخصا دنبال نکردم در زمان خودم اما اکنون که رئیس فدراسیون هستم برای کشتی گیران دنبال می کنم. خبری نشده از پاداش ها اما شما کمک کنید بین رشته های ورزشی اختلاف نیفتد فوتبال و وزنه برداری و تکواندو هم زحمت می کشند فقط عدالت رعایت شود! اشتباهی در بالا صورت گرفته بود وگرنه فوتبالی ها مقصر نیستند طفلکی ها! ضرر نکنند. بچه های فوتبال هم زحمت می کشند. آنها حق شان است بدهند و ضرر نکنند به بچه های وزنه برداری و کشتی هم بدهند.


دبیر در مورد انتخاب میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران گفت: قبل از تبریک گفتن به آقای میرزازاده باید از امیرحسین زارع تشکر کنم به این دو برادر گفتم یکی از شما باید به مسابقات بروید. سال گذشته هم همین طور بود هر دو متواضع بودند ودر آخر امیرحسین چون سر زبان دار تر است گذاشت بر عهده میرزازاده است. میرززاده هم قهرمان وپهلوان خوبی است او در این سن به تمام معنا یک پهلوان به تمام معناست من سخت به هر کسی می گویم پهلوان.


وی در مورد دلخوریش از پیمان یوسفی گفت: من کینه ای نیستم! بگذریم ولش کنید!
رئیس فدراسیون کشتی در مورد اینکه کشتی گیران اصلی ترین شانس کاروان کشتی است و آن برنامه بار روانی روی کشتی گیران گذاشت گفت: صادقانه حرف می زنم 25 روز آن برنامه نمی رفتم چون زخم زبان قشنگ نیست و بخواهیم تیکه بیندازیم و زخم زبان بزنیم ولی شوخی خوب است. گاهی میروی مناظره آماده هستید اما وقتی قول می دهند که شون اخلاق رعایت شود اما چیز دیگری درمی آید بهش برمی خورد. او هم زحمت می کشد من کینه ای نیستم ادم باید با کار و تلاشش بزرگ شود. خدا هم بخواهد.


دبیر در مورد نمایشگاه کتاب گفت: چند کتاب از قهرمانان و چند کتاب از شهدای ورزشکارمان داریم و دنبال غرفه گرفتن هستیم تا شرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید