Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، هر چند مردم تایلند برای بیرون آمدن سالم بچه‌ها از غار ۱۸ روز پر از فشار، باران، گل و لای، دعا، امید، نومیدی و ورود ابزار پیشرفته را به لطف پول میلیاردرها پشت سر گذاشتند اما به نظر می‌رسد تمام آن دردسرها پس از یک سال به پایان رسیده و نتیجه آن سرازیر شدن گردشگران داخلی و خارجی به سوی غار تام لوانگ در مناطق شمالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که غار تام لوانگ در منطقه‌ای بسیار آرام قرار گرفته بود و هر سال تنها پنج هزار گردشگر از آن بازدید می‌کردند، حالا آمارها از حضور بیش از یک میلیون گردشگر در کمتر از هفت ماه حکایت می‌کند. از اکتبر ۲۰۱۸ تا آوریل امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر از تایلند و دیگر نقاط دنیا از غار بازدید کرده‌اند. این رقم بسیار نزدیک به آمار گردشگرانی است که به دیدن محبوب‌ترین پارک‌های ملی تایلند می‌روند.

بر اساس آمار اداره پارک‌های ملی، فقط در یک روز در اوج تعطیلی‌های مربوط به سال نو بیش از ۱۰ هزار گردشگر بازدیدکننده غار بوده‌اند. این هجوم گردشگران بر اقتصاد منطقه عمدتا روستانشین ماسای هم تاثیر گذاشته و حدود ۲۰۰ فروشنده و دستفروش را به محدوده اطراف ورودی غار کشانده است. ساکنان منطقه که تصور نمی‌کردند روزی این اندازه درآمد داشته باشند، رونق کار و بازار خود را مدیون آن ماجرای شگفت‌انگیز هستند.

یک فروشنده محلی که تا ۲۰۰ تی‌شرت در روز با تصاویر داستان گم‌شدن دانش‌آموزان و گیر افتادن در غار می‌فروشد، یک نگرانی بزرگ دارد؛ اینکه علاقه مردم به این ماجرا به تدریج کم شود و دیگر کسی سراغی از غار و قهرمانان آن نگیرد. هر چند دولت تایلند و مقام‌های محلی نظری جز این دارند. دولت یک میلیون پوند به بهینه‌سازی مناطق اطراف اختصاص داده و فرماندار چیانگ رای ۱.۳ میلیون پوند برای ساختن رستوران و مرکز خرید و هتل به کار انداخته است.

از سوی دیگر، شبکه نتفلیکس حق تولید و پخش یک مجموعه را با موضوع نجات دادن بچه‌ها از غار در اختیار دارد و همزمان فیلمی جداگانه با همین داستان در مرحله پس از تولید است. دولت تایلند برای پرهیز از بحرانی شدن اوضاع، هر نوع دسترسی رسانه‌ها را به ۱۲ پسر ۱۱ تا ۱۵ ساله و مربی آنها ممنوع کرده و این گروه ۱۳ نفری حتی حق ندارند با رسانه‌ها گفتگو کنند.

غار تام لوانگ تا پیش از این مقصد گردشگرانی بود که هر سال برای ادای احترام به یک شاهزاده عاشق‌پیشه مقتول در چند قرن گذشته به آنجا می‌آمدند. حالا علاوه بر این پنج هزار گردشگر سالانه، صدها هزار نفر هم به عشق دیدن پناهگاه جادویی ۱۲ دانش‌آموز فوتبالیست و مربی آنها و البته ادای احترام به قهرمانان عملیات نجات به غار می‌آیند.

کد خبر 447302

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • جشن قهرمانی تماشایی تیم فوتسال ایران
  • خلاصه فوتسال تایلند 1 - ایران 4
  • ایران قهرمانی فوتسال آسیا را پس گرفت/ ببر تایلندی حریف یوز زخم‌خورده نشد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!