Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت با بیان اینکه سیل فروردین امسال به ۵۰۵۰هکتار از گندم‌زارهای دیم و آبی این شهرستان خسارت وارد کرده‌است، گفت: امسال۲۰۰هکتار از اراضی کوهدشت زیر کشت ذرت دانه‌ای می‌رود. ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

فرج‌علی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت در ارتباط با خسارت سیل به گندم‌زارهای این شهرستان اظهار داشت: سیل فروردین امسال به هزار و 580هکتار از گندم‌زارهای آبی کوهدشت خسارت 55درصدی وارد کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 3 هزار و 470 هکتار از گندم‌زارهای دیم نیز بر اثر سیل دچار خسارت 50درصدی شده، افزود: هم‌چنین سیل به هزار و 850هکتار از اراضی جو خسارت وارد کرده‌است.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت در بخشی دیگر از سخنان خود به کشت مستقیم گونه‌های مختلف محصولات در این شهرستان نقبی زد و عنوان کرد: این روش کشت در حال بررسی بوده و امسال کشت مستقیم ذرت در بخش‌های درب‌گنبد، بخش مرکزی و به‌منظور استفاده بهینه و صرفه‌جویی از آب شروع شده‌است.

سیل 1000میلیارد تومان به بخش کشاورزی پلدختر خسارت زد؛ بازسازی جاده‌های بین‌مزارع1000کیلومتر از جاده‌های بین مزارع ایلام در سیل اخیر خسارت دیدخوزستان| سیلاب به 1300 هکتار از مزارع هندیجان آسیب وارد کرد

وی با بیان اینکه با آغاز کشت ذرت دانه‌ای در کوهدشت تاکنون 20هکتار از اراضی روستای کشماهور زیر کشت مستقیم قرار گرفته‌است، بیان کرد: این کشت با توجه به استفاده از آبیاری به‌روش تیپ به آب کمتری با توجه به بحران آب این شهرستان نیاز دارد.

امیری گفت: کشت مستقیم محصولات موجب کاهش هزینه‌های سوخت مصرفی در آماده‌سازی بستر بذر، سرعت عمل در کاشت، حفظ و افزایش ماده آلی خاک و در نتیجه حاصل‌خیزی و حفاظت خاک می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت خاطرنشان کرد: در سال گذشته در منطقه درب‌گنبد بیش از 180هکتار کشت مستقیم ذرت دانه‌ای را داشته‌ایم و امسال پیش‌بینی می‌شود کشت مستقیم این محصول به 200هکتار برسد.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آبفای استان اظهار کرد: در پی بارندگی شدید ۶۲ میلیمتری در شهرستان زیرکوه خسارت‌های سنگینی به زیر ساخت‌ها و تاسیسات و خطوط انتقال آب شرب شهرستان در حوزه شهری و روستایی وارد شد.

 مهدی دوستی،‌ امروز ۶ اردیبهشت با بیان اینکه روستاهای متاثر در این بین با مشکل کم‌آبی روبه رو هستند، گفت: مجتمع آهنگران شامل۱۱ روستاست،مهمانشهر تا روستای اردکول ۴۱۰۰ نفر جمعیت دارد.

وی افزود: مجتمع معصوم آباد و پایگاه‌های مرزی شامل دو روستا،۱۴ پاسگاه و برجک با حدود ۲۷۰۰ نفر جمعیت و مجتمع گمنج شامل ۲ روستا و ۳۵۰ نفر جمعیت و روستای جیم آباد با ۸۰ نفر جمعیت هستند که فعلا با مشکل بی‌آبی مواجه هستند.

دوستی بیان کرد: به علت مشکلات برقی ناشی از آسیب به تیرهای شبکه برق و همچنین مسدود بودن راه های ارتباطی احتمالا به روستاهای دچار قطعی افزوده خواهد شد، لذا مشترکین گرامی ضمن همراهی هرگونه اطلاع رسانی از طریق سامانه ۱۲۲ پیگیر باشند.

مدیر عامل شرکت آبفای استان گفت: ضمنا اکیپ بحران شرکت آب و فاضلاب و تانکرهای آبرسانی سیار در شهرستان زیرکوه مستقر و با اکیپ های شهرستان به امداد رسانی مشغول هستند و به محض باز شدن جاده های مواصلاتی که عملیات امدادی را با مشکل مواجه کرده و رفع مشکلات برقی ناشی از آسیب سیلاب به تیرهای برق که توسط همکاران شرکت توزیع برق در حال انجام است اقدامات لازم برای وصل آب روستاها انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند