Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پی درگذشت آیت الله «سید محمد حسینی شاهرودی (ره)» مرجع تقلید شیعیان، پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام با اشاره به مجاهدات علمی و اجتماعی آن عالموارسته آمده است: مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی علاوه بر فعالیت های علمی، ملجأ مستضعفان و مأوای درماندگان بود و در زمینه های خیریه و خدمات اجتماعی نیز کوشش بلیغ داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأسیس مجتمع مسکونی برای طلاب، اعزام مبلغ به مناطق محروم شیعه نشین که در معرض هجوم اعتقادی هستند، اعطای کمکهای اقتصادی به ساکنان آن مناطق، پرداخت هزینه معالجه بیماران فقیر و کمک به ابناء السبیل، از جمله خدمات و باقیات صالحات ارزشمند آن فقید سعید است.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عَن أبِی عبد الله علیه‌السلام قال: إذا ماتَ المؤمنُ الفقیه ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدّها شَیء.

ارتحال عالم ربانی، فقیه اخلاقی و دانشمند خدوم «مرحوم آیت الله العظمی حاج سید محمد حسینی شاهرودی طاب ثراه» موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

ایشان یکی از استوانه های علم و اجتهاد بود که از بیت رفیع شاهرودی برخاست و همچون والد معظم خویش «مرحوم آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی قدس سره» عمر مبارک خود را در راه ترویج مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و تربیت طلاب در حوزه های علمیه نجف اشرف و قم مقدسه سپری و در عرصه های مختلف علمی و فقهی نورافشانی کرد.

مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی علاوه بر فعالیت های علمی، ملجأ مستضعفان و مأوای درماندگان بود و در زمینه های خیریه و اقدامات اجتماعی نیز کوشش بلیغ داشت. ساخت مساجد، حسینیه ها، مدارس، کتابخانه ها، مراکز بهداشتی و درمانی بخصوص در روستاها، تأسیس مجتمع مسکونی برای طلاب، اعزام مبلغ به مناطق محروم شیعه نشین که در معرض هجوم اعتقادی هستند، اعطای کمکهای اقتصادی به ساکنان آن مناطق، پرداخت هزینه معالجه بیماران فقیر و کمک به ابناء السبیل، از جمله خدمات و باقیات صالحات ارزشمند آن فقید سعید است.

عشق وعلاقه ایشان به خاندان رسالت (علیهم السلام) باعث شد علاوه بر برگزاری منظم مجالس عزاداری و تعظیم شعائر، بیش از صد بار با پای پیاده به کربلای حسینی مشرف شود و نیز از پیشگامان احیاء زیارت اربعین در عصر حاضر محسوب گردد.

همچنین آن فقیه پارسا و خاندان معززش، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با نهضت امام خمینی (ره) همراهی کردند و سپس در زمان زعامت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) در راه خدمت به نظام و مردم ایران مجاهدت بسیار نمودند.

این سانحه جبران ناپذیر را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الأعظم ولی عصر (ارواحنا له الفداء) و نیز مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه قم و نجف، مقلدان، شاگردان، ارادتمندان و بیت شریف آن عالم وارسته بویژه «حضرت آیت الله سید حسین شاهرودی» و «حضرت آیت الله سید عبدالهادی شاهرودی» تسلیت و تعزیت عرض می نماییم؛ و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و حشر با رسول گرامی (ص) و اهل بیت طاهرینش (ع) و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.

مجمع جهانی اهل بیت (ع)
۱۸ تیر ۱۳۹۸
۶ ذوالقعدة ۱۴۴۰

کد خبر 4663330

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع جهانی اهل بیت ع سیدمحمد حسینی شاهرودی پیام تسلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز

به  گزارش تابناک، در پیام دکتر محمد مخبر آمده است:
انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت بانو حاجیه خانم روبخیر قمشی مادر شهید گرانقدر غلامحسین دستوری رزاز و خواهر سردار جاویدالاثر عبدالحسین قمشی واصل و موجب تاثر و تالم گردید.

این مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان و همچنین جامعه ایثارگران انقلاب اسلامی خصوصا مردم مقاوم دزفول تسلیت عرض می کنم.
از درگاه خداوند متعال برای آن مادر فداکار و بانوی مومنه طلب آمرزش و رحمت و برای بازماندگان آرزوی صبر و اجر دارم. امید که در جوار حضرت حق و فرزند و برادر شهیدش آرام گیرد و با بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) محشور گردد.


      محمد مخبر

معاون اول رئیس‌جمهور

 

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی