Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، سید عباس صدرالدینی رئیس کانون مداحان استان، امروز 19 تیرماه، در نشست مدیر تشکل‌های دینی کشور با کانون مداحان استان، اظهار کرد: همانگونه که مداحی یکی از اثرگذارترین منبر‌ها در جامعه است یکی از آسیب‌پذیرین جایگاه و منبر‌ها نیز همان مداحی است‌.
رئیس کانون مداحان استان با اشاره به اینکه برای این مهم فکری خالصانه و عالمانه صورت گیرد، افزود: از آنجا که هیأت مداحی اصولا دارای وسعت کاری بالایی هستند بنابراین هرکسی به سهم خود به دنبال کمک در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدرالدینی اضافه کرد: یکی از مشکلات عمده در فضای مداحی انفکاک بین ۲ نسل مداحی سنتی و متجدد است که لازم است پلی میان این دو نسل زده شود که این مهم نیز با تشکیل کارگروهی متخصص و بهره‌مندی از حد و اندیشه در اشعار و برنامه‌ریزی‌های لازم در این حوزه عملیاتی شود.

ضرورت شکل گیری شورای شعر در معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی
وی با اشاره به اینکه عدم ارتباط بین دو نسل مداحی در استان و کشور وجود دارد، گفت: رویکرد محتوایی با فرمی جدید همواره مورد تأکید این مجموعه در استان بوده است به گونه‌ای که باید شعرهایی با زبان امروز اما با تکیه بر اندیشه گفته شود.
صدرالدینی با اشاره به اینکه استان‌های حاشیه پایتخت نباید فراموش شوند گفت: در بسیاری از استان‌ها سازگاری‌ها و ظرفیت‌هایی وجود دارد که به دلیل عدم توجه و یا بودجه بروی زمین مانده است که این مهم باید مورد حمایت مسئولین در سطوح بالاتر قرار گیرد.
صدرالدینی ضمن تأکید بر شکل‌گیری شورای شعر در معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: باید شورای شعری متشکل از 3 الی 4 نفر از خبرگان این حوزه تشکیل شود تا آسیب‌های این حوزه شناسایی و رفع و پلی میان دو نسل مداحی زده شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان مداحی کانون مداحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • عکس| مداحی جدید و جنجالی مهدی رسولی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق