Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید پورمحمدی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران طی سخنانی با اشاره به اینکه مالیات و نفت منبع اصلی درآمد هستند وقتی نفت کاهش پیدا می‌کند بر روی سایر درآمدها از جمله مالیات، گمرک و غیره نیز تأثیر دارد اظهار داشت: سال قبل میزان صادرات نفت ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه بوده و بودجه امسال با یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه لحاظ شد که برخی از بودجه مصوب دستگاه‌ها باید کاهش پیدا می‌کرد که برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بودجه استان‌ها را کم نکردیم و ریسک به بودجه‌های ملی منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی افزود: شرط انصاف این است که استان‌هایی که پوشش بیشتری از مالیات دارند سهم بیشتری نیز به آن‌ها اختصاص پیدا کند که در این مورد در تنظیم بودجه سال ۹۰ از رئیس سازمان برنامه بودجه استان تهران دعوت می‌کنیم تا در زمینه وصول مالیات استان و کشور و برگشت‌پذیری آن شرایط بهتری ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سران قوا اجازه دادند که ۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شود گفت: طرح اصلاحات ساختاری بودجه یکشنبه آینده در شورای هماهنگی اقتصاد قوا و سپس در مجلس مطرح می‌شود تا مشخص شود چه میزان از این برنامه قابلیت اجرایی دارد و البته هدف طرح این است که چگونه درآمدهای پایداری داشته باشیم که نوسانات قیمت نفت شوکی را به دستگاه‌ها وارد نکند و با هدف ایجاد عدالت درآمدهای غیرضروری حذف شود.

معاون هماهنگی و اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از لحاظ چشم انداز ملی استان تهران باید به قطب صنایع با فناوری نوین و فوق تخصصی در سایر حوزه ها در غرب آسیا تبدیل شود چرا که استان تهران به نوعی ارائه کننده خدمات برتر در حوزه دانش بنیان محسوب می شود و در سطح ملی باید فرماندهی سایر استان ها را بر عهده داشته باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه اگر زمینه دستیابی به محیط زیست سالم در اقتصاد مهیا نباشد باید منتظر یک فاجعه بود افزود: اداره کل محیط زیست استان هر طرحی که برای کاهش آلودگی ها لازم است را به سازمان مدیریت ارائه کند.

وی عنوان کرد: اصلاح قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری، همچنین مالیات بر مصرف و لزوم تأمین زیرساخت‌ها برای شهرک‌های صنعتی و فراهم کردن سرمایه در گردش از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4663383

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با بیان اینکه تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، گفت: در گذشته به اشتباه گفته می‌شد مالیات بر سوداگری به دنبال اخذ مالیات از ۹۰ درصد مردم است، اما واقعیت این است که این قانون تنها سوداگران را دنبال می‌کند.   رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی اگر فردی دارای دو واحد مسکونی بود و قصد فروش یک واحد آن را داشت گفته می‌شد که مشمول سوداگری می‌شد؛ سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار شده و پیش‌بینی کند که سه ماه بعد به عنوان مثال قیمت طلا، ارز و خودرو افزایش یافته و حجم زیادی را خرید کرده و سه ماه بعد سود آن را دریافت کند و این قانون از این اقدام جلوگیری خواهد کرد.   وی خطاب به نمایندگان نیز گفت: مطمئن باشید این قانون یکی از قوانین افتخارآمیز مجلس یازدهم در مبارزه با افرادی است که هر روز بازار را متحول می‌کنند و سود‌های هنگفتی را به دست آورده و مالیات نمی‌دهند و از این شرایط سخت و تورمی سوء استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود