Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال رونق تولید شاهد کاهش تولید شرکت فولاد مبارکه هستیم و این موضوع از جمله مشکلاتی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت باید درباره آنها پاسخگو باشد. ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، اظهار داشت: متأسفانه در شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو تخلفاتی صورت گرفته ‌و تعدادی از افراد بازنشسته با وجود صراحت قانون که تأکید بر عدم به‌کارگیری بازنشستگان دارد، در این شرکت‌ها مشغول به‌کار هستند؛ با وجود اینکه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور به صراحت از برخی از این بازنشستگان نام برده و تأکید کرده‌اند باید مسئولیت خود را ترک کنند و پرداخت حقوق و مزایا با توجه به اینکه این شرکت‌ها به نوعی زیرمجموعه شرکت‌های دولتی است، ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از این افراد بازنشسته هنوز در رأس کار هستند، افزود: برخی از افرادی که در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند، تخلفاتی داشته‌اند و بعضی از قرادادهایی که با شرکت‌های خارجی در حال انعقاد است، خلاف قانون است.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر توان اجرای کاری را در کشور نداشته باشیم می‌توانیم برون‌سپاری کرده و از سرمایه‌گذاران و پیمانکاران خارجی استفاده کنیم، اما در برخی از این شرکت‌ها مانند فولاد مبارکه با اینکه امکان نورد گرم در کشور وجود دارد، قصد دارند با شرکتی خارجی قرارداد ببندند، در حالی که شرکت‌های داخلی می‌توانند نورد گرم را انجام دهند.

انتقاد از تخلف مالی و پرداخت‌های غیرقانونی در فولاد مبارکه

وی با انتقاد از وقوع تخلفات مالی و برخی پرداخت‌های غیرقانونی در شرکت فولاد مبارکه گفت: این موضوع بسیار بد است که شخصی برای ماندگاری خودش و دور زدن قانون عده‌ای را تطمیع کرده و به عده‌ای کمک کند، البته نه کمک به خود شخص بلکه کمک به پروژه‌ها مطرح است.

موسوی لارگانی اضافه کرد: فولاد مبارکه سهام‌داران خُرد زیادی دارد و چطور با آنها صحبت شده که جایگاهی در مجمع ندارند و نمی‌توانند در مجمع اظهارنظر کنند و تنها عده خاصی در مجمع این کارخانه حضور پیدا می‌کنند و برخی از این اجازه‌ها از مجمع گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال رونق تولید که باید تولید رونق پیدا کند شاهد کاهش تولید شرکت فولاد مبارکه هستیم، تصریح کرد: به گفته برخی کارشناسان که با این صنعت ارتباط دارند، نزدیک به 30 درصد کاهش تولید در این شرکت وجود دارد و اینها تخلفاتی است که شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت باید درباره آنها پاسخگو باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان کرد: شاهد مکالمات مسئولانی که در حال حمایت از مدیریت فعلی فولاد مبارکه هستند، بودم و درخواست آنها این بوده که ایشان باید تا برگزاری انتخابات حفظ شود چون قرار است هزینه‌های انتخاباتی تأمین شود که اینها تخلفاتی است که وزیر باید جوابگوی آنها باشد.

وی با بیان اینکه این موارد را به اطلاع وزیر صمت و معاونان وی رسانده‌ام، اظهار داشت: اینها مشکلاتی است که باعث شده تصمیم بگیریم از وزیر صنعت، معدن و تجارت سوالاتی را مطرح کنم. این سوال هفته آینده در دستور کار کمیسیون مجلس است و سپس به صحن علنی می‌آید و اگر پاسخ‌های وزیر قانع‌کننده نباشد و این وضعیت ادامه پیدا کند، قطعاً استیضاح وزیر در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

موسوی لارگانی در پاسخ به این سوال که براساس سوال از وزیر صمت، آیا شرکت ذوب‌آهن نیز تخلفی داشته است، افزود: مدیر عامل ذوب آهن بازنشسته نیست، این تخلفات بیشتر در مجتمع فولاد مبارکه رخ داده است. البته اگر بگوییم در ذوب‌آهن تخلفی نیست دروغ گفته‌ایم اما در سطح گسترده نیست.

وی خاطرنشان کرد: فولادمبارکه از نظر سوددهی بزرگ‌ترین شرکت کشور است و سود این شرکت در سال گذشته حدود 10 هزار میلیارد تومان و امسال تا جایی که بررسی کرده‌ایم حدود 12 هزار میلیارد تومان می‌رسد و اگر 500 یا 1000 میلیارد آن را هم اینجا هزینه کنند مشخص نیست و شاید مشکلی برای آن شرکت ایجاد نکند و باید جلوی هزینه‌هایی که به‌وفور انجام می‌شود گرفته شود.

دپوی بیش از یک میلیون تن فولاد در کارخانجات/ مانع قاچاق فولاد شویددبیر کانون انبوه‌سازان: فولادسازان گرانفروشی می‌کننداصفهان| هشدار فولادگر به مدیران فولاد؛ لزوم مصونیت فولاد مبارکه از مسائل سیاسی و جناحی

وزیر صمت روی موضع خود سماجت نکند

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با تأکید بر تأیید بازنشستگی حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از سوی سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 مجلس و ارسال 2 نامه به وزارت صمت در این خصوص ادامه داد: شخصاً از طریق رئیس قوه قضاییه پیگیر این موضوع هستم و درخواست ما این است که وزیر صنعت، معدن و تجارت روی موضع خود سماجت نکند، چون به قول معروف گره‌ای که با دست باز می‌شود را نباید با دندان باز کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در پیگیری این تخلفات از همراهی سایر نمایندگان استان نیز برخوردار است یا خیر، گفت: اصلاً بحث نمایندگان استان نیست. اگر شخصی مدرکی دارد که مدیرعامل فولاد مبارکه بازنشسته نیست و یا تخلفاتی که به آنها اشاره کردم، صورت نگرفته است شفاف بگوید و حاضر هستم در صداوسیما و خبرگزاری‌ها با این افراد مناظره کنم و مدارک خود را ارائه دهم.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسبن خوزستان، مهندس ابوعلی در جشن و آیین نکوداشت هفته کارگر که با حضور جمع کثیری از کارگران شرکت فولاد اکسین در محل این کارخانه برگزار شد، اظهار کرد: نیروی محرکه و قلب تپنده هر کارخانه تولیدی کارگران هستند و از این رو به همه آن ها این روز فرخنده را تبریک می‌گوییم.

وی افزود: به لطف تلاش و کوشش شبانه روزی کارگران و پرسنل واحد های مختلف شرکت در سال ۱۴۰۲ که شعار مهار تورم و رشد تولید که از سوی مقام معظم رهبری برای این سال در نظر گرفته شد، توسط مجموعه فولاد اکسین خوزستان محقق شد و عینیت پیدا کرد.

معاون بهره برداری شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به ثبت دومین رکورد تاریخ تولید فولاد اکسین گفت: در سال ۱۴۰۲ توانستیم با تولید بالغ بر ۷۲۸ هزار تن محصول که بیش از ۹۲ درصد از آن محصولات API و آلیاژی بود دومین رکورد تاریخ تولید شرکت را به ثبت برسانیم و نسبت به سال قبل از آن ۱۱ درصد میزان تولید را افزایش دهیم.

ابوعلی عنوان کرد: در تیرماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۵ هزار تن ورق API تولید شد که رکورد بی نظیری بور که در طول تاریخ فولاد اکسین در یک ماه به رسید و این عملکرد بی نظیر گواه جانفشانی ها و تلاش بی وقفه کارگران فولاد اکسین خوزستان است.

وی ادامه داد: تامین ورق جهت پروژه های مهم و استراتژیک کشور و بی نیاز کردن کشور از واردات انواع ورق های فولادی در صنایع مختلف پتروشیمی، نفت و گاز و... از سوی شرکت فورا اکسین باعث شده تا خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری شود و همچنین زمینه اشتغال و فعالیت بسیاری از جوانان و هموطنان را فراهم کند.

معاون بهره برداری شرکت فولاد اکسین خوزستان خاطرنشان کرد: دستاوردهای ارزشمندی در حوزه های مختلف در شرکت فولاد اکسین محقق شده که همه این موارد جز با تلاش و کوشش و همراهی کارگران خدوم این شرکت ممکن نبود.

ابوعلی در ادامه خاطرنشان کرد: ثبت رکورد ۵۳ روز تولید بدون توف در سال یکی دیگر از افتاخارات و رکوردهای بی نظیر شرکت فولاد اکسبن خوزستان در جهت رونق تولید و تحقق شعار مقام معظم رهبری است.

وی افزود: تلاشگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ شروع طوفانی داشتند در ابتدای سال شعار مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید را محقق کردند. ثبت رکرود جدید و بی نظیر تولید ۸۳ هزار تن اسلب در یک ماه یکی دیگر از اقدامات فولاد اکسین در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان