Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت، ارزیابی و تضمیت کیفیت دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ضرورت نظارت دقیق بر کارها  گفت: برای پذیرش دانشجومعلمان در مهرماه آمادگی کامل داریم.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمیت کیفیت دانشگاه فرهنگیان در بیست و یکمین نشست سالانه مدیران و روسای دانشگاه فرهنگیان در پردیس زینبیه پیشوای ورامین، نظارت و ارزیابی را از اهم وظایف مدیران برشمرد و اظهار کرد: نظارت و ارزیابی از ارکان اصلی و عناصر حیاتی مدیریت سالم و کارآمد به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برنامه ریزی، اهداف سازمان و راه‌های دستیابی به آنها را از وظایف اصلی مدیران اعلام و افزود: آگاهی از اجرای دقیق برنامه‌ها و اطمینان به حرکت سازمان در راستای دستیابی به اهدف اصلی سازمان، تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که نظامی دقیق و جامع بر نظارت حاکم باشد.

کچوئیان تصریح کرد: هر سازمان با برخورداری از منابع و امکانات، برای رسیدن به اهداف در تلاش و تکاپو است، دستیابی به اهداف نیز، جز در سایه وجود نظارت و ارزیابی امکان پذیر نخواهد بود.

معاون دانشگاه عدم توجه به این مهم را ناقض برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت اعلام و ادامه داد: با نبود نظارت و ارزیابی سازمانی، تضمینی برای انجام درست فعالیت‌ها وجود نخواهد داشت؛ چرا که اطمینان از اجرای برنامه و هدایت آن در صورت مشاهده انحراف، نیازمند فرآیندی به نام نظارت و ارزیابی است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان در ادامه از نـظام ارزیابی عملکرد، به عنوان کلید زیـر نظام‌های منابع انسانی یاد کرد و اظهار کرد: ارزیابی عملکرد کارکنان فرایندی بسیار مهم و حساس است که مسئولان سازمان‌ها با آن روبه رو هستند.

این مقام مسئول تلاش به منظور طراحی سیستم‌های بهینه و موثر برای ارزیابی کارکنان را از مهم‌ترین وظایف معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان برشمرد و با اشاره به اثر نتایج ارزیابی بر ارزیابی شوندگان، تاثیر این نتایج بر پیشرفت‌های آینده سازمان را مهم خواند و تاکید کرد: آگاهی سازمان از کارایی کارکنان خویش لازم و ضروری است، چرا که این امر، بهبود عملکرد و ارتقای بهره وری فردی و سازمانی را به همراه دارد.

وی همچنین، آگاهی فرد از نتایج عملکرد خود را گامی مهم برای شناخت نقاط قوت و ضعف خود و تلاش به منظور افزایش توانمندی‌های خویش بر اساس واقعیات اعلام کرد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر نوع نگرش و دقت نظر مدیران نسبت به فرایند ارزشمند نظارت و ارزیابی، اهداف اساسی مرتبط با ارزیابی را در راستای رشد و توسعه بهبود عملکرد و فعالیت‌های سازمان و کارکنان ذکر کرد و افزود: استقبال از نظام ارزیابی، بهبود مکانیزم‌های سازمان را به دنبال دارد.

کچوئیان کارایی ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه فرهنگیان را تسریع در تعیین و شناخت صلاحیت، خصوصیات، کیفیت، مهارت، ظرفیت و پتانسیل بالقوه کارکنان برای آینده دانست و اظهار کرد: یک سیستم اثربخش ارزیابی عملکرد، انبوهی از مزیت‌ها را برای سازمان و کارکنان به همراه دارد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، تصمیمات به جا و لازم به منظور ارتقای کمی و کیفی کارکنان از طریق جمع آوری اطلاعات نیرو‌های شاغل این دانشگاه را از اهم وظایف مدیران استانی برشمرد.

افزایش توانمندی و شایستگی ­ حرفه­‌ای مدیران و اعضای هیئت علمی

وی در ادامه، تهیه و تنظیم گزارش تحلیلی از وضع پردیس‌ها و مراکز استان‌ها را گامی مهم به منظور شناسایی نقاط قوت، ضعف و فرصت‌ها و تهدید‌ها دانست و تصریح کرد: این گزارش، تضمین کننده تصمیم سازی‌های درست با نتایج مطلوب خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، ارتقای سطح باور و اعتقاد مدیران به توانمند‏سازی، همچنین ارتقاء سرمایه انسانی از طریق آموزش، تمرکز بر آموزش‏‌های کوتاه ­مدت کاربردی و مهارتی و ایجاد انگیزه خودشکوفایی و موفقیت فردی و سازمانی به صورت خود کنترلی را از جمله راهبرد‌های مدیریت بالندگی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: افزایش توانمندی و شایستگی ­های حرفه­‌ای مدیران و اعضاء هیئت علمی، روزآمدسازی و ارتقاء سطح دانش، مهارت و توانایی­‌های کارکنان، توسعه شاخص‌های رفتاری شامل اخلاق، ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی و بهبود روابط انسانی و توسعه آگاهی‌های عمومی در ابعاد مختلف ارزش‏‌های اسلامی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت کارکنان را از اهم اهداف مدیریت بالندگی این دانشگاه است.

این مقام مسئول آمادگی کامل پردیس­‌ها برای پذیرش دانشجومعلمان در مهر ماه سال جاری را از اقدامات مهم و ضروری دانشگاه برشمرد و گفت: رسیدگی به درخواست­های برحق و معقول دانشجو معلمان، حضور به موقع اعضاء هیئت علمی در پردیس‌­ها برابر با ساعات موظف، رکورد علمی اساتید و نیاز جدی به برگزاری کارگاه­‌های آموزشی و بالندگی، توجه جدی به امر بازدیدها، کاهش هزینه­‌ها، تنظیم دقیق مستندات و لزوم وجود مدارک معتبر در طرح مشکلات و کاستی­ها از دیگر موارد مهم و قابل توجه در دانشگاه فرهنگیان به شمار می‌رود.

در پایان از استان‌های برگزیده آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان، کردستان، اردبیل، خراسان جنوبی، گیلان، قزوین، سیستان و بلوچستان، همدان و هرمزگان در راستای اجرای رهنامه ۴۰ ماده‌ای دانشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش استان گفت: امسال بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در آموزش و پروش استخدام می‌شوند و سهم دانشگاه فرهنگیان از این تعداد ۴۵۶ نفر است.

وی افزود: امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم نهایی است.

بیشتر بخوانید

تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

امیریان اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار دانش آموز در این سه پایه امتحان نهایی دارند که برای فراهم شدن فضای امتحان، همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف استان لازم است.

برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه و توجه به مشارکت‌های مردمی در ساخت و ساز و زیباسازی مدارس مباحث شورای آموزش و پرورش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد