Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@07:42:42 GMT

نسل آینده با فرهنگ کار آشنا شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۶۲۵۱

نسل آینده با فرهنگ کار آشنا شوند

سیروس امیری، کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با تشریح برنامه‌های اوقات فراغت این اداره‌کل اظهار کرد: اوقات فراغت فرصتی برای آموزش جوانان و نوجوانان است.
وی افزود: برنامه‌هایی که در این ایام در نظر گرفته شده باید بسترساز آشنایی نسل جوان با فرهنگ کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: معتقدیم برنامه‌های اوقات فراغت باید با آموزش فنی و حرفه‌ای همراه باشد.
امیری گفت: اوقات فراغت فرصتی برای استفاده درست از لحظه‌های جوانان است و قطعاً سود فراوانی دارد. جامعه آشنا با فرهنگ کار آینده روشن اقتصادی را درپی دارد.
کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: جوانان ما باید با فرهنگ تلاش آشنا شوند و در این مسیر بهترین زمان اوقافت فراغت و بکارگیری از نیروی جوانان در راستای یاد شده است.
وی تصریح کرد: طرح اوقات فراغت در استان کرمانشاه در 50 پایگاه برگزار می‌شود و در این پایگاه‌ها قصد داریم تا جوانان را با فرهنگ کار آشنا کنیم.
کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در پایان تصریح کرد: طرح اوقات فراغت تا نیمه مردادماه در این استان ادامه دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه اجتماعی فرهنگ کار امیری اوقات فراغت تابستان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود

فرزاد جهان بین در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی یک مدل با عنوان باغبانی فرهنگ داریم که در این مدل ایجاد، تثبیت و ارتقاء مؤلفه های کلیدی در شاکله اجتماعی از طریق اقطاب اثر گذار به صورت برنامه ریزی یکپارچه توزیع شده دنبال می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ۹ مؤلفه کلیدی وجود دارد که عقلانیت، اعتماد به نفس ملی، کرامت و امید از جمله این مؤلفه ها هستند، ما در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد هستیم که اگر در شاکله دانشگاه، این مؤلفه ها محقق و تثبیت شوند و ارتقاء پیدا کنند بسیاری از فضائل ایجاد می شوند و زمینه برای بسیاری از رذائل از بین می رود.

جهان بین با تاکید بر اینکه مؤلفه های کلیدی باید از طریق اقطابی که بیشترین تاثیر را در فرهنگ دارند دنبال شود، گفت: اقطابی همچون مدیریت، اساتید، خانواده، رسانه، محیط، صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی و نیز نهادهای دانشجویی بیشترین اثر را روی دانشجو دارند و برای تحقق مؤلفه ها به ما کمک بسیاری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مدل ما در دانشگاه آزاد اسلامی به همین صورت است و هیچ فعالیتی خارج از این مدل را انجام نمی دهیم، اما اینکه در واحدهای مختلف چگونه اجرا می شود متغیر است، اینکه ما چگونه بخواهیم امید را در سیستان و بلوچستان افزایش بدهیم و یا اینکه امید را در تبریز افزایش بدهیم در عین اشتراکات ،تفاوت هایی دارد و زیست بوم و مسائل منطقه ای در این زمینه تاثیر گذارند.

جهان بین ادامه داد: فعالیت هایی که ما در سال ۱۴۰۲ انجام دادیم کاملا متمرکز بر این مؤلفه ها و اقطاب اثرگذار بود، چون اقطاب بیشترین و گسترده ترین تاثیر را دارند، ما در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه مان را هدایت، نظارت و حمایت می دانیم و همه فعالیت های ما با این هدف انجام می شود که بتوانیم شرایط را برای تقویت کنش اقطاب اثر گذار فراهم و موانع را رفع کنیم که مولفه های کلیدی از طریق آنها در دانشگاه، تحقق، تثبیت و ارتقا پیدا کند.

وی افزود: در میان این اقطاب اثرگذار که همه آن ها برای ما مهم است، اساتید مهم تر از همه هستند و الان مهم ترین پروژه ما که در حال پیگیری است، اساتید همیار فرهنگ است. به این دلیل که عمده فرهنگ دانشگاه در کلاس درس شکل می گیرد، اساتید همیار فرهنگ طیفی از اساتید مختلف هستند که از درون کار آموزشی اثر گذاری فرهنگی را پیگیری می کنند.

جهان بین ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی کمیته های تعامل دانشگاه و خانواده راه اندازی شد و با جدیت این کمیته ها پیگیری و دنبال می شوند. همچنین طرح هر دانشجو یک تخصص، یک مهارت را در چارچوب توجه به قطب اثرگذار صنایع خلاق، اجرا کرده ایم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون سه بار کارنامه فرهنگی صادر شده و فعالیت های فرهنگی واحدها با توجه به مدلی که گفته شد به طور دقیق ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: سامانه بافر (باغبانی فرهنگ) راه اندازی شد که همه سامانه های معاونت تعطیل و در این سامانه، هویت جدید یافتند، این سامانه بستری تعاملی بین دانشگاه و دانشجو فراهم می کند و از طریق هوش مصنوعی، داده های به دست آمده تحلیل خواهد شد.

جهان بین در پایان گفت: پروژه مهم سیمای زندگی برای سنجش ابعاد هفت گانه زیست دانشجویی در هفت خوشه، در حال نهایی شدن است و تصویری دقیق از فضای حاکم بر زیست دانشجویی به ما خواهد داد، اینکه چه کرده ایم و چه باید بکنیم را می توانیم بفهمیم.

کد خبر 6090169

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم