Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:17:08 GMT

نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان به ۴۴.۱ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۶۳۵۸

نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان به ۴۴.۱ درصد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی ظهر چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه مبنای تصمیم گیری برای رسیدن به اهداف توسعه استان همدان حرکت بر اساس برنامه است، گفت: همدان دارای رتبه برتر کشور در حوزه اشتغال روستایی است.

وی با بیان اینکه براساس سند تدوین شده برای ۳ سال ایجاد ۶۰ هزار شغل پیش بینی شده است، گفت: مقرر شده مجوز سرمایه گذاری بی نام هم برای تسریع در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در همدان صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی با بیان اینکه استان همدان، رتبه اول کشور در کاهش نرخ بیکاری را دارد و در مشارکت اقتصادی ۲ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان در بهار امسال با افزایش ۱.۳ درصدی به ۴۴.۱ درصد رسید در حالی که نرخ مشارکت کل کشور در این فصل ۴۱.۱ درصد بود.

همدان، استان اول کشور درجذب تسهیلات روستایی

استاندار همدان با تاکید بر اینکه کاهش نرخ بیکاری به معنای نبود بیکاری نیست و با برنامه به دنبال ایجاد شغل در استان همدان هستیم، گفت: همدان، استان اول کشور درجذب تسهیلات روستایی است و ۳۵۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی در این بخش بوده که ۹۱ میلیارد آن برای طرح های حمایتی در نظر گرفته شده و از غیر ابلاغی ها ۳۸ میلیارد در بانکها طرح مانده که بزودی پرداخت می شود.

شاهرخی اضافه کرد: از محل تسهیلات روستایی تا کنون قریب ۶ هزار شغل در استان همدان ایجاد شده و اگر موانع نبود بیش از این هم می توانستیم اقدام کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان نیز گفت: استان همدان در نظارت بر تسهیلات روستایی استان اول کشور است

ظاهر پورمجاهد گفت: چند طرح دانش بنیان و شاخص در استان همدان ارائه شده که نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سهم کشوری است.

وی با بیان اینکه بعضی طرح های اشتغالزایی همدان ازجمله طرح سرشاخه کاری گردو و طرح تحقیقات روی بذر می تواند الگوی کشوری باشد، گفت: ایجاد اشتغال پایدار اولویت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز گفت: استان همدان بر اساس برنامه پیش می رود و سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان همدان تدوین شده است.

سید اسکندر صیدایی گفت: اقدامات استان نقطه امیدی است که با برنامه و عزم ملی بتواند به تعامل در سه سطح ملی، منطقه ای و بین المللی برسد.

کد خبر 4663014

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است