Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مراکز آموزش عالی بیرجند در محل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی افزود: کمبودهایی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان بیرجند وجود دارد و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با مشکلات موجود آشنا شدند و ظرفیت‌ها موجود هم مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: به این منطقه باید نگاه آموزشی و امنیتی داشته باشیم تا شرایط این منطقه بهتر درک شود، درآمد سرانه در این منطقه پایین است که موجب مهاجرت می‌شود، خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و این خود هزینه بر است.

عبادی اظهار داشت: مکان پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مطلوب نیست و فضای آن بسیار کم است و وزارت علوم در این خصوص باید مساعدت کند تا شرکت‌های نوپا و استارت آپ ها در این مکان مستقر شوند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در بازدید امروز از مراکز آموزش عالی بیرجند استعدادها و ظرفیت‌های خوبی دیده شد چون در خراسان جنوبی از هر پنج نفر یک نفر دانشجو است و این خود بارقه امید در ذهن‌ها ایجاد می‌کند و با اینکه مردم دور از مرکز هستند و تسهیلات کمتری به آنها داده می‌شود اما توانمندی خوبی دارند.

سیدمحمدجواد ابطحی افزود: از اینکه شنیدم ۴۸ درصد اعتبارات تملک و دارایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کم شده متاسف شدم چون این دانشگاه ظرفیت خوبی داشته و در بخش‌های مختلف باید توسعه پیدا کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل خوبی بین مدیران دانشگاه‌های بیرجند، آزاد اسلامی و صنعتی وجود دارد و این برای من جای خوشحالی داشت چون این مسئولان به دنبال همپوشانی و کمک هستند.

ابطحی یادآور شد: اگر موانع با کمک دستگاه‌های مربوط مثل کمیسیون آموزش و تحقیقات رفع شود قطعاً شاهد شکوفایی علم و دانش در این منطقه خواهیم بود چون منطقه خراسان از گذشته‌ها منطقه علم و تمدن ایران اسلامی بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ظرفیت‌های خوبی به لحاظ جذب دانشجو در خراسان جنوبی وجود دارد اما دغدغه‌هایی هم هست که باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشکلات را پیگیری کنیم.

فریده اولاد قباد افزود: اعتباراتی که از سازمان برنامه و بودجه در بودجه سنواتی لحاظ شده اما هنوز به شکل کامل تخصیص نیافته را برای پرداخت پیگیری کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال ۱۳۹۸ یک بودجه انقباضی است و ما در شرایط خاص قرار گرفته‌ایم و در جنگ نابرابر اقتصادی به دلیل خروج ترامپ از برجام قرار داریم اما همواره ملت ایران شرایط سخت‌تری مثل هشت سال دفاع مقدس را داشته که به خوبی از آن عبور کرده است و از این شرایط هم عبور می‌کنیم.

اولادقباد گفت: ملت ایران همیشه پشتیبان نظام بوده و مردم خراسان جنوبی مردمی شرف وحامی نظام هستند و با ظرفیتی که در حوزه آموزش عالی در این منطقه وجود دارد می‌توانند در پیشرفت کشور تأثیرگذار باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات صبح امروز (چهارشنبه) وارد بیرجند شدند و از دانشگاه بیرجند، پیام نور خراسان جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، دانشگاه صنعتی بیرجند و اراده کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بازدید کردند.

۷۵۵۹ * ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079911 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است