Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به توقیف نفتکش حامل نفت ایران از سوی بریتانیا اظهار کرد: وقتی این نوع برخورد‌های غیر دوستانه و اشتباه انجام می‌شود طبیعی است روی روابط اثر منفی می‌گذارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه صبح چهارشنبه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از تعبیر پلیس خوب برای کشور فرانسه در جریان به دلیل موضعگیری‌های اخیر سران این کشور در خصوص برجام با تاکید بر این که تعبیر پلیس بد یا پلیس خوب برای نقش فرانسه یک خیال پردازی است اظهار کرد: فرانسه یکی از کشورهای 1+5 است که در مذاکرات طولانی برجام به طور فعال حضور داشت همچنین با توجه به نزدیکی اروپا با ایران و مسائل مختلفی که وجود دارد طبیعی است که اروپایی‌ها باید نگرانی‌های امنیتی بیشتری نسبت به آمریکا داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس که عزم جمهوری اسلامی ایران درباره برجام در دو ماه نخست و همچنین اقدامی که در مرحله دوم آغاز شده است را مشاهده کرده‌اند، طبیعی است که با جدیت بیشتری در تلاش هستند تا بتوانند به راه حلی برسند که برجام باقی بماند. آنها تلاش‌های خود را با برقراری تماس‌های مختلف و همچنین ارسال نمایندگانی به ایران انجام دادند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اگر بتوانیم به آن چه که منافع ملی ما در برجام تأمین می‌کند برسیم، طبیعی است ما هم در این زمینه همراهی می‌کنیم.

واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اقدامات اخیر و طرح اظهاراتی از سوی مقامات انگلستان در خصوص برجام و مطرح شدن شایعه قصد انگلستان برای خروج از برجام با اشاره به اقدام اخیر این کشور در خصوص توقیف نفتکش حامل نفت ایران اظهار کرد: کاری که برای نفتکش حامل نفت ایران انجام شد از نظر قوانین بین الملل کاری بسیار اشتباه بود و یک راهزنی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدام انگلستان را شدیداً محکوم کرد و ما به دنبال آن هستیم تا جایی که می‌توانیم از طریق سیاسی و دیپلماتیک این موضوع را حل کنیم اما نباید این ماجرا را به برجام ارتباط بدهیم، بالاخره در جهان و مسائل بین المللی اتفاقات مختلفی می‌افتد و نمی‌توان همه را به یکدیگر مرتبط کرد ولی طبیعی است وقتی که این نوع برخوردهای غیر دوستانه و اشتباه انجام می‌شود روی روابط اثر منفی می‌گذارد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح اظهاراتی از سوی سران اروپا مبنی بر عملیاتی کردن سیستم ماشه در برجام با بیان این که چنین اتفاقی نمی‌افتد خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم اینها حدسیاتی است که مطرح می‌شود چرا که همان قدر که همه تلاش کردند تا برجام ایجاد شود، خود اروپایی‌ها نیز دنبال آن نیستند تا به راحتی از برجام خارج شوند.

واعظی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص مسائل مطرح شده در مجموعه تلویزیونی گاندو با بیان اینکه من این سریال را تا کنون ندیده‌ام اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته تماس‌های بسیاری با دفتر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری انجام شد و طی آنها مردم گلایه‌های بسیاری از اینکه در صدا و سیما سناریوسازی‌هایی در حال انجام است مطرح شد.

وی با بیان اینکه دولت در شش سال گذشته به رفتارهای صدا و سیما که در برنامه‌های مختلف سعی می‌کنند به دولت انتقاد کنند و برخوردی با حالت جناحی و حزبی با دولت داشته است عادت کرده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد این مسائل حل شود و اوضاع آرامتر شود. همچنین فکر می‌کردیم وقتی شرایط کشور این‌گونه است و دشمن خارجی وجود دارد و فشارهایی به کشور وارد می‌شود و گرانی‌هایی وجود دارد، صدا و سیما با دولت همراهی و به او که خط مقدم جبهه است کمک می‌کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه در اینکه سریالی ساخته شود مشکلی وجود ندارد افزود: اینکه در یک سریال مطالبی را مطرح می‌کنند که به گفته نویسنده آن ۸۰ درصد آن حاصل تخیل است، این سوال ایجاد می‌شود که چرا در ابتدا به مردم می‌گویند که سریال بر اساس یک موضوع واقعی است و سپس طوری صحنه سازی می‌کنند که ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مشغول کنند.

واعظی با بیان اینکه متاسفانه در سریال گاندو بر اساس گزارشی که به ما رسیده است جایگاه قوه قضائیه، دبیرخانه و شورای عالی امنیت ملی در صحنه‌هایی تنزل داده شده است گفت: با وزارت خارجه‌ای که امروز در خط مقدم جبهه مقابله با دشمنان است در این سریال برخورد بدی شده است و همچنین این اتفاق درباره وزارت اطلاعات کشور نیز افتاده است. در نهایت تلاش شده در ۳۰ قسمتی که این سریال به نمایش در آمده، عده‌ای را مسئولان انقلابی و ارزشی و عده‌ای را افراد نفوذپذیر و نفوذپرور و غرب گرا و وابسته به خارج معرفی کنند.

وی ادامه داد: این دو قطبی کردن مسئولان و جامعه کار بسیار خطایی است و مقام معظم رهبری همواره تذکر داده‌اند که در رفتارهایتان تلاش نکنید که جامعه یا مسئولین را دو قطبی کنید. در این سریال مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است و دولت و مسئولان و بخش‌های مختلف این حق را دارند که شکایت، برخورد و روشنگری کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به دعوت از عوامل مختلف سریال گاندو در شبکه‌های تلویزیونی گفت: رفتار صدا و سیما با سریال گاندو در مقایسه با همه سریال‌های دیگر فرق دارد؛ طی روزهای اخیر در بخش‌های مختلف خبری اعم از سیاسی یکی از موضوعات مطرح شده این سریال است یا اینکه در شبکه‌های مختلف تلویزیونی عوامل و بازیگران این سریال را دعوت کرده‌اند تا با مردم ارتباط برقرار کنند. به نظر می‌رسد صدا و سیما در حال انجام کار غیر معمولی است و من فکر می‌کنم که این مجموعه باید حتماً در رفتارهای خود تجدید نظر کند.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به رئیس صدا و سیما که در جلسات هیات دولت نیز حضور دارد تذکری در خصوص رفتارهای رسانه ملی داده نشده گفت: در جلسه امروز به رئیس صدا و سیما تذکر داده شد.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای رسانه‌های بیگانه در خصوص تماس دولت با چهار حزب منطقه کردستان خاطرنشان کرد: دولت تماسی در این زمینه نداشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واعظی رئیس جمهور صدا و سیما دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

خبرآنلاین نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

گفتنی است که، در سال گذشته کشور‌های گوناگون در منطقه شاهد برگزاری انتخابات بوده‌اند. ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تازگی پشت سر گذاشته، عراق پس از ۱۰ سال انتخابات شورای استانی برگزار کرد و پاکستان انتخابات پارلمانی داشت. ترکیه هم یکی از سخت‌ترین انتخابات‌های ۱۰۰ سال اخیر را که منجر به انتخاب دوباره اردوغان به عنوان رئیس‌جمهور بود از سر گذراند.

خبرآنلاین، در گزارشی با عنوان «انتخابات در منطقه جنگ زده؛ از روند نزولی «مشارکت» در ایران تا «صف بلند» رأی دادن در ترکیه / مشارکت در انتخابات پاکستان و عراق چقدر بود؟» به بررسی این انتخابات پرداخته بود که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید؛ «انتخابات پاکستان ماه گذشته در این کشور در شرایطی دشوار برگزار شد. ۴۸ درصد از واجدین شرایط رای دادن، در این انتخابات شرکت کردند. این در حالیست که نرخ مشارکت در انتخابات سال ۲۰۱۸، ۵۱ درصد بوده است. به‌نظر می‌رسد کاهش میزان رای دهندگان به زندانی شدن عمران خان و از هم گسیختن حزبش مرتبط است. پیش از انتخابات هم حزبی‌های عمران خان مجبور شدند به صورت مجزا وارد انتخابات شوند.

آخرین انتخابات پارلمانی که در عراق برگزار شد، از نظر تعداد شرکت‌کنندگان نتوانست دولت عراق را راضی کند. دولت عراق سال ۲۰۲۱ اعلام کرد ۶۶ درصد از واجدین شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی، برگه رای گرفته‌اند. البته این به معنای آن نیست که همه آنها پای صندوق‌های رای رفته باشند. اما به‌هر حال کمیسیون انتخابات همان میزان ۶۶ درصد را به‌عنوان مشارکت مردم عراق در انتخابات اعلام کرد.

بیش از ۸۴ و نیم درصد از جمعیت رای‌دهندگان ترکیه در انتخابات سال ۲۰۲۳ شرکت کردند که رقمی چشمگیر به‌نظر می‌رسد. انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ماه مه ۲۰۲۳ همزمان با انتخابات پارلمانی در راستای تعیین رئیس‌جمهور برای یک دوره پنج ساله برگزار شد. اردوغان، که نامزد اصلی حزب عدالت و توسعه بود، برای انتخاب مجدد به عنوان نامزد مشترک ائتلاف خلق، که شامل حزب حرکت ملی و دو حزب کوچک‌تر دیگر است، شرکت کرد. اتحاد ملت، متشکل از شش حزب مخالف از جمله حزب اصلی اپوزیسیون حزب جمهوری خلق، کمال قلیچ‌دار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کرد.»

tags # حسن روحانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • این تصاویر رییس جمهورها را به گونه‌ای که تا به حال ندیده‌اید نشان می‌دهد!
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟