Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:31:45 GMT

۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های مازندران لایروبی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۷۵۵۳

۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های مازندران لایروبی شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه اقدمات پیشگیرانه در مدیریت سیلاب ضروری است گفت: ۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های مازندران لایروبی شد. ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ابراهیم یخکشی امروز در جمع مدیران و کارشناسان بخش مهندسی رودخانه مازندران با اشاره به حجم سیلاب غرب  و شرق مازندران در فصل زراعی اخیر، اظهار داشت: اقدامات خوبی پس از سیلاب غرب مازندران و سیلاب اخیر در بخش مرکزی و شرق استان، برای ایمن‌سازی شهرها و روستاها و ساماندهی رودخانه‌ها انجام شده که با نقطه تعالی هنوز فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای انجام این کار مهم، افزود :خوشبختانه فضای همدلی خوبی پس از سیل در استان برای کمک به مردم و اقدامات پیشگیرانه به‌وجود آمد و در بحث مدیریت سیلاب از کمک و همراهی همه دستگاه‌ها در حوزه قضایی و اجرایی برخوردار بودیم و این شرایط برای همه ما یک فرصت است که بتوانیم انفال عمومی را در این بخش حفظ کنیم و سیلاب‌های بعدی را نیز مدیریت بهتری کنیم.

رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای مازندران، بازسازی 750 سردهنه و با لایروبی و ساماندهی و بازگشایی بیش از 120 کیلومتر از رودخانه‌ها را در سیلاب اخیر در یک مدت زمانی محدود را کاری بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: این اقدام نیز سبب شد تا کشاورزانمان برای تأمین آب مشکلی نداشته باشند.

آب منطقه‌ای البرز موظف به لایروبی رودخانه کردان و نجم‌آباد شد120 نقطه آسیب‌خیز رودخانه‌های استان یزد شناسایی شدلرستان| 5000 قطعه ماهی با انتقال به رودخانه سیمره نجات یافتند

وی با تأکید بر مستندسازی اقدامات انجام شده، گفت: بازگشایی‌های خوبی در رودخانه‌های مهم ما که دارای گلوگاه و مشکلات عبور سیلاب بودند انجام شد که این بازگشایی‌ها در رودخانه تالار افزون بر 25 نقطه آسیب‌پذیر بوده که همه آنها به اتمام رسید و در رودخانه تجن و سایر رودخانه‌ها نیز در حال انجام است که امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی و  همراهی مردم، بازگشایی نقاط آسیب‌پذیر به سرانجام برسد.

یخکشی نقش بخش خصوصی را در امر مشارکت مدیریت سیلاب بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در سیلاب اخیر، بخش خصوصی مشارکت بسیار خوبی داشته و باید بسیاری از تجارب کسب شده در این سیلاب از جمله بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، استفاده ار مشارکت جوامع محلی به عنوان تجارب جدید ثبت و به کار گرفته شود.

انتهای پیام/ح

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته

سعید کیاکجوری در گفت وگوبا خبرنگار مهر در حاشیه بازدید استاندار مازندران از بندر اظهار کرد: تراز آب دریای خزر طی حدود دو دهه گذشته دو متر کاهش یافته است.

وی از تامین لایروبی برای لایروبی حوضچه بندر نوشهر خبر داد و گفت: کاهش تراز آب دریای خزر از جمله دغدغه ها است و در تلاش هستیم تا کاهش تراز آب دریا را با لایروبی حوضچه و اسکله جبران کنیم.

وی به محدودیت های فراروی لایروبی اسکله اشاره واضافه کرد: از نظر فنی با چالش هایی روبرو هستیم و نمی توانیم زیاد در عمق لایروبی انجام دهیم و به فوندانسیون اسکله آسیب می زند.

مدیرکل بنادر دریانوردی مازندران گفت: مطالعات مربوط به کاهش تراز آب دریای خزر توسط موسسات مربوط در حال انجام است و اکنون تراز آب دریای خزر در سطح پایینی قرار دارد.

مازندران سه بندر در نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار دارد.

کد خبر 6093299

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه