Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@10:01:37 GMT

پیشنهاد کدخدایی درباره نظارت بر انتخابات شوراها

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۹۱۴۴

پیشنهاد کدخدایی درباره نظارت بر انتخابات شوراها

خبرگزاری دانشجو: عباسعلی کدخدایی سخنگو و قائم مقام شورای نگهبان عصر امروز (چهارشنبه ۱۹ تیر) با اعضای شورای عالی استان‌ها دیدار و گفتگو کرد.

وی در بخش نخست صحبت‌های خود گفت: قانون اساسی وظیفه نظارت در حوزه‌هایی که قانون مشخص می‌کند را برعهده شورا‌ها قرار داده است.

قائم مقام شورای نگهبان در پاسخ به درخواست اعضای شورای عالی استان‌ها برای نظارت این شورا بر انتخابات شورا‌ها تاکید کرد: از مجلس هفتم تاکنون بار‌ها به شورای نگهبان مراجعه شده که ما بر انتخابات شورا‌ها نظارت داشته باشیم، اما به دو دلیل تاکنون نپذیرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدخدایی در بیان دلایل نپذیرفتن مسئولیت نظارت بر انتخابات شورا‌ها توسط شورای نگهبان، اظهار داشت: نظارت بر انتخابات شورا‌ها در قانون اساسی در عداد نظارت بر سایر انتخابات‌ها لحاظ نشده است.

وی افزود: در عین حال امکان اجرای نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شورا‌ها در حال حاضر وجود ندارد؛ به طور مثال ما در انتخابات گذشته مجلس که ۱۲ هزار نفر نامزد شدند با مشکل مواجه شدیم، چه برسد به اینکه بخواهیم بر انتخابات شورا‌ها با حدود ۴۰۰ هزار نامزد نظارت داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه صحبت‌هایش برای حل موضوع نظارت بر انتخابات شوراها، پیشنهاد کرد که "یک نهاد ملی" برای نظارت بر انتخابات شورا‌ها تشکیل شود و این نهاد می‌تواند دائمی باشد.

کدخدایی همچنین تصریح کرد: شورا‌ها می‌توانند بر تخلفاتی که احتمالا در داخل شورا‌های شهر و روستا شکل می‌گیرد، خودشان رسیدگی و برخورد کند. از سوی دیگر حتی شورا‌ها باید به سازوکاری برای نظارت بر مصوبات شورا‌های شهر و روستا داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به موضوع الکترونیکی شدن انتخابات شورا‌ها گفت: ما به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم که آماده برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی هستیم، اما باید تضمینی برای امنیت آرای مردم که حق الناس است، وجود داشته باشد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: کدخدایی انتخابات شوراها قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان