Web Analytics Made Easy - Statcounter

عراقچی با اشاره به صبر راهبردی جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته در قبال نقض برجام از طرف آمریکا و ناتوانی اروپا در این زمینه، سیاست هوشمندانه اخیر کشورمان در کاهش گام به گام تعهدات برجامی را فرصتی برای دیپلماسی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پنجمین نشست رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در سطح معاونین وزرای امور خارجه دو کشور امروز در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با «اندره داپکیوناس»، همتای بلاروسی ملاقات و در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

 

عراقچی با توجه به حساسیت و اهمیت تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه، همتای بلاروسی را در جریان آخرین تحولات مربوط به برجام، رفتار دولت آمریکا در نقض برجام به عنوان یک موافقتنامه بین المللی و راه اندازی یک جنگ اقتصادی علیه کشورمان و تأثیر این نوع رفتار بر صلح و امنیت منطقه و جهان قرار داد.

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به صبر راهبردی جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته در قبال نقض برجام از طرف آمریکا و ناتوانی اروپا در این زمینه، سیاست هوشمندانه اخیر کشورمان در کاهش گام به گام تعهدات برجامی را فرصتی برای دیپلماسی دانسته و تاکید کردند: پنجره دیپلماسی کماکان باز است. عراقچی درخواست امریکا برای برگزاری نشست شورای حکام اژانس انرژی اتمی را در شرایطی که این کشور ناقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل شناخته می‌شود، یک طنز بزرگ در تاریخ دیپلماسی عنوان کردند که در نشست آژانس با اقبال هیچ کشوری حتی متحدان آمریکا روبرو نشده است.

 

وی رفتار سیاست خارجی آمریکا بالاخص در منطقه خاورمیانه و در قبال جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی، نه تنها برای صلح و امنیت منطقه، بلکه برای جامعه بین الملل عنوان کرده و تاکید کرد که ضروریست تمامی کشورها با چنین رویکردی مقابله کنند.

 

«داپکیوناس»، معاون وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور در گذشته و حال، و تمجید از تمدن و فرهنگ تاریخی ایران بر حساسیت شرایط کنونی برای صلح و امنیت بین المللی و منطقه‌ای تاکید کرد. وی افزایش تنش و ناامنی در منطقه خاورمیانه را تهدیدی نه تنها برای کشورهای منطقه بلکه برای اروپا و جهان عنوان و ابراز امیدواری کرد که موضوع هسته‌ای ایران از راه‌های مسالمت آمیز و گفتگو حل و فصل شود.

 

معاون وزیر امور خارجه بلاروس رویکرد کشورمان در بازگذاشتن راه و پنجره دیپلماسی را ابتکاری مدبرانه و عاقلانه توصیف و بر آمادگی کشورش برای استفاده از همه ظرفیت‌های موجود سیاسی جهت کمک به حل و فصل این موضوع تاکید کرد.

 

در ادامه این نشست موضوعات متنوع سیاسی و اقتصادی در روابط دو کشور و راههای توسعه و تحکیم روابط و همکاری‌های ایران و بلاروس در حوزه‌های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود اقتصادی فیمابین در راستای افزایش حجم مبادلات تجاری تا سقف مور نظر مقامات عالی دو کشور تاکید کردند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت رئیس قوه قضاییه آیت الله حسینی شاهرودی روزنامه آذربایجان غربی شاهچراغ مسجد شیراز سید عباس عراقچی برجام عراقچی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس ۹۰ جزیره دارد که ۳۴ جزیره آن متعلق به ایران است و برای برخی از آن‌ها طرح مسکونی سازی با جدیت دنبال می‌شود تا همه مردم ایران بتوانند از این ظرفیت بزرگ ملی بهره بگیرند.

به گزارش ایسنا، سردار احمد راستی، معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز ۱۱ اردیبهشت در اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس در مرکز هرمزگان با اشاره به نقش تاریخی مردم جنوب ایران در اخراج امپریالیسم و استکبار از این منطقه، یاد و خاطره همه شهدای عرصه دریا در کشورمان را گرامی داشت و اظهار کرد: ملت ایران با دلاوری و شجاعت خویش توانست بزرگ‌ترین نیروی دریایی وقت جهان را از جزایر خلیج فارس بیرون کند و این افتخاری برای هر ایرانی است.

به گفته وی، روز ملی خلیج فارس، روز یادآوری مجاهدت‌های تاریخی در مسیر حفظ کشور و استقلال و عزت ملی است و اکنون این اقتدار ملی در اوج خود در شرایطی قرار دارد که هیچ عنصر فرامنطقه‌ای قادر به عرض اندام در برابر ملت ایران نیست.

سردار راستی همچنین تصریح کرد: اشراف کامل هوایی، سطحی و زیرسطحی در خلیج فارس برقرار است و دوران گردن کشی گذشته برای ملت ایران طی شده است و این حوزه تمدنی متعلق به کشور‌های پیرامونی آن است و نباید اجازه دهند که مستکبران در این منطقه به بهانه‌های واهی جولان دهند.

معاون نیروی دریایی سپاه با طرح این نکته که اقتدار و عظمت ملت ایران به حدی رسیده که دشمنان به دنبال ائتلاف سازی برای مهار این قدرت روز افزون هستند، خاطرنشان کرد: در همین مسیر ائتلاف سازی نیز شاهد شکست مفتضحانه دشمنان هستیم.

وی گفت: خلیج فارس، دریای صلح و دوستی و برادری است و این کانون انرژی در جهان نباید عرصه دخالت برخی بیگانگان برای اختلاف افکنی میان کشور‌های منطقه شود. این دریای گسترده، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را در کشور‌های پیرامونی خود جای داده و لذا اهمیت این منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست.

سردار راستی با تقدیر از نخبگان و نوآوران کشورمان و شرکت کنندگان در جشنواره اختراعات خلیج فارس، این تلاش‌های ارزشمند را گامی در مسیر استقلال و عزت ایران اسلامی برشمرد و از بانیان این جشنواره قدردانی و اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه نیز در سایه همکاری همدلانه با نخبگان و دانشگاهیان و مبتکران کشورمان در عرصه‌های مختلف، توانسته به سطح برتری از بازدارندگی در صیانت از منافع ملی کشورمان دست یابد و تداوم این راه نیز با بر همین پایه استوار است.

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس متعلق به همه ملت ایران و بستری امن برای همه ملت‌های منطقه است که می‌بایست با هم از آن بهره برده و خود، تعیین کننده موضوعات و مولفه‌های آن باشند.

دیگر خبرها

  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد