Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@19:08:28 GMT

روحانی به نخست وزیر ارمنستان چه گفت؟

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۹۵۸۶

حجت الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه و در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با وی، توافقات گسترده تهران – ایروان در عرصه های مختلف را در جریان سفر نخست وزیر ارمنستان به تهران و همچنین کمیسیون مشترک اقتصادی، گامی ارزنده در مسیر توسعه بیش از پیش همکاری ها برشمرد و اظهار داشت که با تسریع در اجرای این توافقات، شاهد شکوفایی بیشتر روابط ایران و ارمنستان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی_ رئیس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از تصویب موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در پارلمان های کشورها عضو اتحادیه، گفت که این موافقتنامه با تصویب در مجلس شورای اسلامی نیز برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ  شد.

روحانی ابراز امیدواری کرد که اجرای اهداف این اتحادیه در تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری و همکاری های پولی، زمینه ساز شکوفایی روابط ایران و اتحادیه اوراسیا باشد.

رئیس جمهور با اشاره به دعوت نخست وزیر ارمنستان برای حضور دکتر روحانی در نشست سران اتحادیه اوراسیا در دهم مرداد ماه (اول اکتبر)، ابراز امیدواری کرد که بتواند در این اجلاس شرکت کند.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه کشورش مصمم به گسترش روابط با تهران در همه عرصه ها است، گفت: ارمنستان با جدیت اجرای توافقات گسترده میان دو کشور را پیگیری می کند.

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به ریاست دوره ای کشورش بر اتحادیه اوراسیا اظهارداشت: موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در پارلمان های کشورهای عضو اتحادیه تصویب و آماده اجرا شده است.

وی همچنین به طور رسمی از رئیس جمهور دعوت کرد تا در اجلاس سران اتحادیه اوراسیا که اول اکتبر 2019 در ایروان برگزار می‌شود، حضور یابد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حسن روحانی ایران ارمنستان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی معدن و تجارت جمهوری اسلامی ارمنستان ایران جمهوری اسلامی ایران حسن روحانی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس ۵۰ امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «در عربستان گفتگوی بسیار سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم. جناب فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌ راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن تاکید کرد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • ندای آزادی