Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@22:24:13 GMT

راه شکست غول بیکاری استان کرمانشاه چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۰۰۰۷

راه شکست غول بیکاری استان کرمانشاه چیست؟

سید علاالدین حیدری مسئول پیگیری ویژه استاندار کرمانشاه در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری برنا در کرمانشاه قرار داده، نوشته است: انتشار نتایج آماری نیروی کار و اشتغال کشور در بهار ۹۸ که بعنوان مرجع آماری و مورد وثوق تحلیلگران واقع می شود، حاوی نکات امیدبخشی برای استان کرمانشاه است. در بررسی های آماری این گزارش به نتایج خوبی در مورد نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال استان می رسیم که حائز اهمیت و توجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- بر اساس نتایج این آمارگیری و بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می دهد که این شاخص ، نسبت به فصل بهار سال ۹۷ با کاهش نیم درصدی مواجه هستیم و این در حالی است که استان کرمانشاه به رشد و افزایش ۲/٪ درصدی می رسیم که این نشان دهنده هدفگذاری و سیاستگذاریهای اقتصادی هدفمند مدیریت ارشد استان است .

۲- بررسی های نرخ بیکاری در کشور نشان می دهد که در بهار امسال کشور با میانگین نرخ بیکاری ۱۰/۸٪ روبرو بوده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱/۳٪ کاهش را نشان می دهد .

  اما نکته حائز اهمیت اینست که این نرخِ کاهش در کرمانشاه با شتابِ بیشتری نمایان است یعنی استان کرمانشاه از نرخ بیکاری بهار ۹۷ به میزان ۱۹/۴٪ به نرخ بیکاری ۱۴/۷٪ در بهار ۹۸ رسیده است . این کاهش نرخ بیکاری گویای کاهش ۴/۷٪ درصدی بیکاری استان است .

 این کاهش در حالی است که در ۱۳ استان کشور ما با افزایش نرخ بیکاری مواجه بودیم.

  کرمانشاه سومین استان کشور با بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری در بهار ۹۸ به نسبت بهار ۹۷ است .

 کرمانشاهی که تا سال گذشته صدرنشین نرخ بیکاری کشور بود امروز با کاهش چشمگیری به رتبه پنجم کشور رسیده است که امیدواریم با پیگیری و جهت گیریهای صحیح اقتصادی مدیریت ارشد استان شاهد کاهش روزافزون  نرخ بیکاری استان باشیم .

 آنچه مبرهن و مشخص است این است که امروز کرمانشاه در سایه همدلی و همراهی دلسوزان استان با مدیریت ،  راهبری و تکیه بر تلاشهای شبانه روزی مهندس بازوند بر ریل توسعه و بر مدار کاهش نرخ بیکاری افتاده است.

شکست غول بیکاری استان راهی جز همراهی و دلسوزی همه دغدغه مندان کرمانشاه ندارد و همه ما باید با وحدت هرچه بیشتر در این مسیر قدم برداریم .

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیکاری توسعه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مهاجرت پرندگان مهاجر هرساله از اوایل بهمن‌ماه آغاز می‌شود گفت : در استان کرمانشاه ۲۲ سایت در بحث سرشماری پرندگان مهاجر فعال هستند، تالاب هشیلان، سراب نیلوفر، رودخانه‌های سطح استان و آب ذخیره شده پشت سدها، محل‌هایی هستند که پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی با توجه به مسیر حرکتشان مدتی در این محل‌ها توقف دارند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: در اواخر سال گذشته متأسفانه از لحاظ مهاجرت پرندگان وضعیت مناسبی نداشتیم، اما با توجه به بارش‌های بهاری که در این دو ماه گذشته در استان استان کرمانشاه شاهد بودیم، شرایط زیستگاهی برای آبزیان بسیاری بهبود یافته و تمام سراب‌ها و تالاب‌های استان پر آب بوده و حتی سرریز کرده است. 

جلیلیان اذعان کرد: وجود پرندگان مهاجر در استان در راستای کنترل آفات و امراض بسیار تأثیرگذار هستند و از این نظر این موضوع حائز اهمیت است؛ اما در سرشماری که با شروع سال جدید در ۲۲ سایت استان صورت گرفت، متأسفانه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش حضور پرندگان مهاجر را داشتیم. 

وی خاطرنشان کرد: در قسمت معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استان کرمانشاه جزو استان‌های ساحلی نیست، اما به دلیل وجود برخی از تالاب‌های مهم استان کرمانشاه که محل زیست پرندگان مهاجر و بومی هستند در راستای چرخه زیستگاهی پرندگان جزو مهم‌ترین استان‌های کشور هستیم. 

جلیلیان تأکید کرد: همکاران ما در سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روز در سایت‌ها برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز پرندگان مستقر بوده و در حال حفاظت از حیات وحش غنی استان کرمانشاه هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • معرفی برترین‌های مسابقات کاتا جودو بانوان استان همدان
  • قیمت طلا به کف رسید؟