Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: پژوهش های بسیار در این حوزه انجام می گیرد ولی ثمرات فرهنگی و اجتماعی آن کم رنگ است.

حجت الاسلام جمال ایزدی روز چهارشنبه در نشست علمی، پژوهشی امامزاده محمد محروق در بقعه این امامزاده در نیشابور افزود: در استان خراسان رضوی ۳۰۴ بقعه وجود دارد که مدفن امامزادگان، بانوان و شخصیت های علمی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سال گذشته کنگره امامزاده غیاث الدین معروف به گنبد خشتی در مشهد برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت و در نتیجه آن توجه زائران به این بقعه گمنام افزایش یافت.
وی گفت: امسال در دهه کرامت ۲۰ همایش در استان خراسان رضوی برگزار شد و نشست علمی پژوهشی امامزاده محروق مقدمه همایش کشوری است که اوایل سال آینده برگزار می شود.
حجت الاسلام ایزدی افزود: فلسفه این نشست ها تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل مقبره امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

باید مراقبت کنیم خرافه و کذب بر ساحت قدسی امامزادگان حاکم نشود
مدیر عامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی نیز گفت: باید مراقبت کنیم که خرافه و کذب بر ساحت قدسی امامزادگان حاکم نشود و یکی از رسالت های اداره اوقاف در این راستا جریان شناسی آثار اجتماعی امامزادگان در داخل و خارج از کشور است.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مرویان حسینی افزود: مقبره امامزادگان پایگاههای موثر اجتماعی و فرهنگی هستند که ثمره شخصیت معنوی این بزرگان است.
وی اظهار داشت: انجام تحقیقات دقیق پیرامون شجره امامزادگان در سراسر کشور در دستور کار بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی قرار دارد و نتیجه آن به محققان و عموم مردم ارائه خواهد شد.
وی گفت: چهار هزار اثر پژوهشی در حوزه فقه و حدیث و بررسی جایگاه سادات توسط این بنیاد منتشر شده است.
نیشابور شهر امامزادگان است

رئیس اداره اوقاف نیشابور نیز گفت: این شهر با آنکه شهر قلمدان های مرصع نام گرفته در عین حال شهر امامزادگان و از مهمترین کریدور های زیارتی استان است.
حجت الاسلام صادق خلیلی افزود: نیشابور با ۶۲ بقعه متبرکه و بیش از چهار میلیون زائر دارای موقعیت ویژه در استان خراسان رضوی است و زائرانی از ترکیه، هند و پاکستان دارد.
وی اظهار داشت: اداره اوقاف نیشابور و فیروزه دارای بیش از ۲ هزار موقوفه و بیش از ۱۱ هزار رقبه است و در بیش از ۴۰۰ روستا دارای موقوفات منفعتی است.
بقاع امامزادگان قطب معرفتی و اقتصادی هستند
امام جمعه نیشابور هم گفت: بقاع امامزادگان قطب معرفتی، اقتصادی و امنیتی هر منطقه و مورد توجه مردم هستند.
حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: برگزاری این نشستها در تبیین و تشریح این فرصتهای طلایی ضروری است که باید تبدیل به جریان فرهنگی گردد و مهمترین آثار آن حفاظت از دستاوردهای انقلاب است.
وی اظهار داشت: امامزاده محمد محروق جزو امامزادگانی است که اسناد محکمی در انتساب وی وجود دارد و شک و تردیدی نیست که حضرت امام رضا (ع) نیز به زیارتشان آمده اند.
وی گفت: هرسال در این ایام نماز جمعه در جوار بقعه امامزاده محروق برگزار می شود و امیدواریم بقاع امامزادگان مورد توجه علمی و فرهنگی قرار گیرند.
در این نشست علمی، پژوهشی از کتاب "ستاره ای بر مدار خورشید" با حضور جمعی از شخصیتهای علمی و فرهنگی استان رونمایی شد.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

۹۸۶۹/‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیشابور اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد

یه گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد انوار، توجه به آموزش و پژوهش را در ارزیابی آثار به خاطر تعیین این موضوع به عنوان شعار سال توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها عنوان کرد.

محمد انوار دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین المللی موزه‌ها در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا به داوری و پذیرش ۱۲۵ اثر در این کنفرانس خبر داد و گفت: این آثار تقریبا از اکثر استان‌های کشور ارسال شده است و همچنین آثاری را از کشور‌های انگلستان، قبرس، ترکیه، عراق، افغانستان و سخنرانانی را از کشور‌های فرانسه و انگلستان داشتیم.

وی در خصوص محور‌های مقالات رسیده به دبیرخانه گفت: پژوهش‌های رسیده به دبیرخانه سعی کرده بودند که به موضوع‌های کارکرد موزه‌ها، اهمیت آن‌ها، ارتباط موزه‌ها و معماری، طراحی، گالری‌ها و نمایشگاه‌ها، تجهیزات، آزمایشگاه، کارگاه، مرمت و احیاء، مستندنگاری و مستندسازی، استانداردسازی، حفاظت و...یپردازند و تقریبا آثار ارائه شده از کیفیت و درجه خوبی برخوردار بودند.

وی به توجه به موضوع آموزش و پژوهش در ارزیابی آثار ارسال شده اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تعیین این شعار سال که توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها که ۲۸ اردیبهشت ماه است، تعیین شده بود ما هم سعی کردیم تا محوریت ارزیابی آثار را بیشتر به این موضوع اختصاص دهیم.

انوار به حمایت دستگاه‌های دولتی و خصوصی بسیاری از برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: وزارت کشور، وزارت میراث، صنایع دستی و گردشگری، کمیسیون ملی یونسکو، بیش از ۱۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و ... از این کنفرانس حمایت کردند و سعی کردند تا در روند اجرایی و علمی این کنفرانس نهایت همکاری را با دبیرخانه داشته باشند.

گفتنی است، اهداف اولین دوره کنفرانس بین المللی موزه‍‌ها، تقویت نقش پژوهشی نهاد موزه، انتشار آخرین نتایج و یافته‌های جدید پژوهشی و تجارب فنی و ترویجی در زمینه موزه و موزه داری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی پژوهشگران و کارشناسان حوزه موزه، توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط، بررسی وضعیت موزه‌ها و ارتقاء سطح کیفی موزه‌ها با راهکار‌های اجرایی مبتنی بر روش‌های علمی و به روز، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین الملل، حفظ میراث فرهنگی، علمی و تاریخی کشور و نمود بین المللی آن، دیپلماسی علمی و فرهنگی و استفاده از نقش موزه‌ها در باروری خلاقیت و نوآوری استعداد علمی، فرهنگی، تاریخی و هویتی کودکان، نوجوانان و جوانان و هم افزایی دانش و تجربه و اطلاعات موزه‌های کشور باهم و با موسسات موزه‌ای جهانی، ایجاد مشارکت و هم افزایی میان جامعه پژوهشگران، متخصصین و نهاد‌های اجرایی مرتبط است.

لازم به ذکر است که کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها ۵ اردیبهشت در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود