Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در اختتامیه «چهارمین دوره از جایزه جهانی گوهرشاد» که امروز، نوزدهم تیرماه در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار شد، از چهار بانوی فرهیخته و نیکوکار داخلی و چهار بانوی خارجی تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم، خانم‌ها رباب زیدی مدیر جامعه‌الزهرا(س) لکنهو کشورهند، یاسمین حسنات بانوی مبارز کشور افغانستان، زینب عیسی همسر و مادر ۶ شهید از نیجریه و بانو هلا کی تی، مترجم صحیفه سجادیه از میانمار به عنوان چهار بانوی فرهیخته و نیکوکار خارجی برگزیده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین شهنازعبادانی واقف و مدیرعامل مؤسسه خیریه محدث، سیده اعظم حسینی نویسنده و پژوهشگر، بی بی فاطمه حقیرالسادات تولیدکننده دو محصول دانش بنیان و فعال در زمینه نانو و دکتر نفیسه ثقفی متخصص زنان و زایمان و فعال در حوزه عمرانی و پزشکی، چهار بانوی ایرانی برگزیده در چهارمین دوره از جایزه جهانی گوهرشاد هستند.
در این مراسم همچنین دکتر بی‌بی‌ فاطمه حقیرالسادات؛ برگزیده این دوره و فعال در زمینه فناوری نانو بیان کرد: در سن 15 سالگی ازدواج کردم و همزمان به تحصیل ادامه دادم که ثمره زندگی من چهارفرزند است. همچنین به خاطر خانواده و فرزندانم دانشگاه سراسری را کنار گذاشته و به پیام نور آمدم تا در کنار خانواده باشم. پس از آن در دو رشته و در مقطع فوق لیسانس موفق به کسب رتبه یک و دو شدم و در رشته فیزیولوژی در دانشگاه شهید بهشتی ادامه تحصیل داده و تحصیل در مقطع دکترا را در سال 87 آغاز کردم.
وی افزود: تیمی برای درمان سرطان از کشور آمریکا و هلند فعالیت می‌کردند که گروه هلندی وارد ایران شدند و بنده برای مشارکت در این گروه انتخاب شدم و همچنین به عنوان فرصت مطالعاتی از من دعوت شد و به خارج از کشور رفته و در آن‌جا ادامه تحصیل دهم و توانستم با حجاب اسلامی در آن‌جا به تحصیل بپردازم. در ادامه از من درخواست شد تا در خارج از کشورماندگار شوم؛ اما ترجیح دادم به کشورم بازگردم و در زمینه علمی به سرزمینم خدمت کنم. همچنین در ایران یک شرکت دانش‌بنیان را تاسیس کردم که تمامی مواد مورد استفاده در آن داخلی بوده و قابلیت صادر به خارج از کشور را نیز دارد. امیدوارم به جایی برسیم که اگر کسی می‌خواهد مقاله‌ای بنویسد یا به ساخت محصولی اقدام کند، مجبور شود زبان فارسی را یاد بگیرد.
همچنین بانو یاسمین حسنات، برگزیده افغانستانی و بانوی مبارز این کشور در این مراسم ابراز عقیده کرد: زن مسلمان در جهان اسلام با تاسی از اندیشه‌های ناب محمدی و حضرت امام خمینی(ره) از بیداری و آگاهی دینی، سیاسی و اجتماعی برخوردار است. زنان با حفظ و نگه‌داری کانون گرم خانواده می‌توانند خدمت‌گزار برای جامعه دینی خود باشند و با خدمات نیکوکاری، آموزشی، پژوهشی، ایثار و شهادت، به جامعه انسانی خدمت کنند.
وی خاطرنشان کرد: زن مسلمان باید در مقابل فرهنگ غرب و در دفاع از ارزش‌های دینی خود، الگو برای سایر زنان باشد. ضمن این که سیاست ناب امام(ره) که برای زن ارزش قائل بودند، امروز برای ما مایه افتخار است و به آن می‌بالیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی جایزه جهانی گوهرشاد آستان قدس رضوی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری باهدف ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاه‌ها و سازمان‌های حوزه گردشگری، تشویق بنگاه‌ها برای شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل‌بهبود و اجرای پروژه‌های بهبود، ایجاد فضای مثبت، توأم با خلاقیت و نوآوری و تبادل تجربیات موفق بنگاه‌های گردشگری، ارج‌نهادن به کارکنان سازمان‌های متعالی و بهره‌ور صنعت گردشگری و به‌رسمیت‌شناختن بهترین سازمان‌ها اعم از خصوصی، دولتی یا غیرانتفاعی در زمینه گردشگری است، تابستان امسال برگزار می‌شود.

برگزاری جایزه ملی تعالی گردشگری با بهره‌گیری از مدل‌های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان‌های گردشگری ایجاد می‌کند تا پیشرفت‌ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه‌گیری کند.

جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری بر مبنای ارزیابی خبرگان صنعت گردشگری و اساتید دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، به بنگاه‌ها و نهادهایی اعطا می‌شود که در کسب نتایج مطلوب در صنعت گردشگری توانمند هستند. کلیه بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری در بخش‌های مختلف اعم از اقامت، حمل‌ونقل، تفریح و سرگرمی، آژانس‌های مسافرتی، رستوران و خدمات غذایی و… می‌توانند متقاضی جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری باشند.

همچنین اطلاعات کامل برگزاری سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 6090092 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد