Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام بهشتی معتقد است که دشمن با عوامل داخلی و تبلیغات خارجی کمر بسته تا حجاب و عفاف را در جامعه کمرنگ کند، بنابراین نباید بی‌حجابی در جامعه را مسأله‌ای کوچک، کم اهمیت و حاشیه‌ای نگاه کنیم. ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۲ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی محقق علوم قرآن و حدیث در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به اهتمام اهل بیت (ع) به مسأله حجاب در دوران جاهلیت گفت: حضرت خدیجه (س) قبل از اسلام دارای شهرت‌هایی بودند که یکی از آنها، مربوط به موضوع حجاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جامعه جاهلی که اصلاً حجاب معنا نداشته و بی‌عفتی نوعی افتخار محسوب می‌شده، حضرت خدیجه (س) با حجاب در جامعه حاضر می‌شدند، همچنین دخترشان حضرت فاطمه زهرا (س) اهتمام جدّی به مسأله حجاب داشتند و در روایت داریم که ایشان از مرد نابینا نیز حجاب می‌گرفت، این بزرگواران برترین الگوهای زنان و مردان جامعه بشری هستند.

وی افزود: اهل بیت(ع) به ما آموختند که حجاب در دین اسلام یک مسأله حاشیه‌ای نیست، بلکه در متن فعالیت‌های دینی است، حضرت زینب (س) پرورش‌یافته حضرت زهرا (س) است، ایشان وقتی می‌خواستند از خانه به مسجد النبی بیایند، برادرانش اطراف او قرار می‌گرفتند. حضرت فاطمه مصعومه (س) نیز به دنبال امام خود به ایران هجرت کردند، چیزی که از ایشان باقی ماند، پارسایی، عفت‌خواهی و حجاب است.

حجت‌الاسلام بهشتی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با عوامل داخلی و تبلیغات خارجی کمر بسته تا این ارزش دینی را در جامعه‌مان کمرنگ کند، این ما هم هستیم که باید از این درخت تنومند انقلاب که چند صد هزار شهید خونشان را پای آن ریختند، پاسداری کنیم.

این محقق علوم قرآن و حدیث تصریح کرد: در کتابی که بنیاد شهید درباره وصیت‌نامه شهدا به چاپ رسانده، آنچه بسیار دیده می‌شود این است که آن شهدای بزرگوار بسیار تأکید بر حفظ حجاب و مراقبت از آن به عنوان یک عهد کرده‌اند، دشمن هم به خوبی از جایگاه و اثرگذاری حجاب آگاه است، اما به دلیل جذابیت‌هایی که طبع بشر دارد، به شکل‌های مختلف درصدد تحریک انسان‌ها برای کشاندن آنان به سوی بی‌حجابی و بی‌عفتی است تا به تدریج جامعه ما را از این ارزش والای دینی دور کند.

وی گفت: در قرآن کریم نسبت به فرزندان دو توصیه مهم ذکر شده و والدین وظیفه‌ای ویژه در این زمینه دارند، یکی نماز و دیگری حجاب، باید امروز بیش از پیش حواسمان را جمع کنیم و با بیداری کامل این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم و بی‌حجابی در جامعه را مسأله‌ای کوچک، کم اهمیت و حاشیه‌ای نگاه نکنیم. باید بدانیم حجاب در جامعه یک موضوع اصلی و محوری است و پاکی جامعه امروز و حرکت آن به سمت ارزش‌های دینی، تضمین کننده آینده این جامعه است. این پاکی هم در چشم مردان و هم پوشش زنان ظاهر می‌شود.

اثر جدید امیر عباسی با موضوع عفاف و حجاب ‌+صوتحیا و حجاب شناسنامه زن ایرانی استجشنواره مطبوعاتی با موضوع عفاف و حجاب برگزار می‌شودمیرلوحی: دشمن با رونق بی‌حجابی به دنبال شکستن مقاومت ملت ایران استموسوی مطلق: حجاب دستور العملی برای ارتقای بُعد روحانی افراد استپناهیان در گفتگو با تسنیم: جریانی مشکوک موجب امنیت بی‌حجاب‌ها در کشور شده استرفیعی در گفتگو با تسنیم: جامعه دینی باید از منکر بارز بی‌حجابی به‌دور باشد

 

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام عفاف و حجاب دهه کرامت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام عفاف و حجاب دهه کرامت اهل بیت علیهم السلام عفاف و حجاب دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد

با حضور فرماندار مشهد و جمعی از مسئولان ورزشی؛ ‌‌از از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته تجلیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری شب گذشته در آیین تجلیل از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته به نقش ورزشکاران در فرهنگ جامعه اظهارداشت: مردم به ورزشکاران نگاه می‌کنند و از آنها الگو می‌گیرند.

فرماندار مشهد خطاب به دختران ورزشکار مشهدی گفت:ورزشکاران در فرهنگ و خلق و خوی جامعه نقش‌آفرین هستند، شما می‌توانید الگوهای خوبی برای جامعه باشید.

وی با بیان اینکه از دیرباز در کشور ما به ورزشکاران رشته‌های رزمی به عنوان الگوهای مثبتی توجه می‌شود، افزود: ورزش‌های رزمی که به نوعی به تمدن ما هم وابسته است ویژگی‌هایی مانند مردانگی، اخوت و توانمندی را به جامعه نشان می‌دهد.

داوری با تاکید بر اینکه ورزش تضمین کننده سلامتی است تصریح کرد: ورزش حرفه‌ای علاوه بر تضمین سلامتی فرد، اقتدار کشور را به همراه دارد و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ورزش های رزمی علاوه بر سلامت شخص و جامعه با فرهنگ سازی موجب ارتقای جامعه هم می‌شود.

وی بر برنامه ریزی، هم‌افزایی و تعامل با حوز‌ه‌های مختلف در راستای جذب حامی مالی و توسعه فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است
  • ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند
  • پلیس مفتخر به حمایت مردم فهیم و انقلابی است
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی