Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.   اولین مدال کاروان ایران بدست آمد / تیرانداز ایران نشان برنز گرفت
در دومین روز از سی امین دوره یونیورسیاد در ناپل ایتالیا، مسابقات تیراندازی در تپانچه ۱۰ متر مردان و در استادیوم mostra برگزار شد.   در این ماده سجاد پورحسینی پس از ایستادن در رده ششم مرحله مقدماتی راهی فینال شد. در مرحله پایانی پورحسینی در رده سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد.   ثبت نام وام تغذیه دانشگاه‌ها از امروز، ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: ثبت نام وام تغذیه از امروز شنبه ۱۵ تیرماه آغاز و تا پایان تیر ادامه دارد.
    برنامه درسی رشته روانشناسی اجتماعی در مقطع ارشد به تصویب رسید
   جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

کلیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته روانشناسی اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید و بررسی جزئیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی این رشته به جلسه آتی موکول شد.     رستمی: طرح ضیافت رضوی امسال تابستان برگزار خواهد شد  حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در سراسر کشور، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون فعالیت‌های عمده تابستانی نهاد رهبری گفت: سال قبل طرح ضیافت رضوی در ایام تابستان با موفقیت اجرا شد و امسال نیز این طرح باقوت قبل در ایام تابستان اجرا خواهد شد.

  معاون وزیر جهاد کشاورزی: اقلام اساسی مورد نیاز تغذیه دانشجویی در سال تحصیلی جدید تامین می‌شود  ناصر مطیعی، رییس صندوق رفاه دانشجویان با یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در محل وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، از تلاش‌های قبلی وزارت جهاد کشاورزی در تامین اقلام مورد نیاز برای تغذیه دانشجویان سراسر کشور که بخش مهم آن شامل برنج، روغن و شکر بوده است تشکر کرد.

در ادامه معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: وزرات جهاد کشاورزی برای سال تحصیلی جدید نیز برنامه ریزی‌هایی برای تأمین اقلام اساسی مورد نیاز دانشجویان دارد و قول مساعد میدهد نهایت همکاری با صندوق رفاه دانشجویان را در این زمینه داشته باشد.

  امید: کارت‌های رفاهی دانشجویی از سال تحصیلی جدید به دانشجویان مناطق محروم اختصاص داده می‌شود 
رئیس دانشگاه علمی کاربردی در خصوص شهریه‌های سال جدید این دانشگاه گفت: افزایش شهریه‌ها حدود ۱۵ درصد خواهد بود که برای رشته‌های مختلف متفاوت است و هفته اول مرداد اعلام می‌شود.
 
امید در خصوص کمک هزینه تغذیه دانشجویی نیز گفت: با یکی از بانک‌ها به توافق رسیدیم که کارت‌های رفاهی دانشجویی صادر کنیم در مرحله اول ۱۵ استان محروم شناسایی شدند که این کارت‌ها برای نیم سال اول شارژ خواهد شد. مبلغ هزینه تغذیه دانشجویی همان عددی است که دولت به دانشگاه اختصاص داده که حدود ۱۲ میلیارد تومان است که این مبلغ را بین دانشجویان محروم می‌کنیم و دریافت این کارت‌ها براساس شرایطی است که دانشگاه اعلام می‌کند.
    ردپای «بازرس استانی هیات‌امنای دانشگاه آزاد» در پرونده جعل مدارک تحصیلی / متهم با وثیقه آزاد است شنیده‌ها حاکی است بازرس ویژه هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در یکی از استان‌ها، در ارتباط با کشف باند جعل مدرک دستگیر شده است.

بر اساس اخبار رسیده، این بازرس ویژه با اخذ وثیقه تا زمان تشکیل دادگاه و تکمیل رسیدگی به پرونده آزاد است.

  جشن دانش آموختگی دانشگاه تهران با حضور ۳۰۰ دانش آموخته برگزار می‌شود
 
جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه تهران، باحضور بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموختگان این دانشگاه، چهارشنبه، ۱۹ تیرماه در پردیس مرکزی دانشگاه تهران (محل برگزاری نمازجمعه) برگزار خواهد شد.   
    ۵۰۰۰ هزار دانشجو معلم جدید در استان تهران جذب می‎‌شوند
سرپرست مدیریت پردیس‌های استان تهران با بیان اینکه استان تهران ۹ مجموعه پردیس و مرکز آموزش عالی تربیت معلم دارد، گفت: برای سال جاری ۵۰۰۰ دانشجو معلم جدید جذب می‌شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان تهران تصریح کرد: نزدیک به ۳۰۰۰ دانشجو امسال فارغ التحصیل و به امر مقدس معلمی مشغول خواهند شد.     غفاری:مرحله دوم انتخابات شورای مرکزی نشریات دانشجویی آخر تیرماه برگزار می‌شود غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به برگزاری زمان انتخابات مرحله دوم نشریات دانشجویی گفت: با دانشگاه شهید بهشتی هماهنگی‌هایی انجام شده که تا پایان تیرماه این انتخابات برگزار شود.

وی در خصوص تامین بودجه برگزاری این انتخابات گفت: برگزاری مرحله دوم انتخابات بودجه زیادی نمی‌خواهد چرا که کاندیدا مشخص هستند و نیاز به جلسات و نشست‌های آموزشی و کارگاهی نداریم و فقط انتخابات برگزار خواهد شد. رستمی: دانشگاه‌ها در مقابله با تحریم هیچ گونه آرایشی به خود نگرفتند
  حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در نشست روسای دانشگاه‌ها که امروز در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است، گفت: باید بپذیریم بی توجهی‌ها در مقطعی اگر اتفاق بیفتد در مقاطع بعدی هزینه‌های بیشتری خواهیم داد. گفته می‌شود یکی از رسالت‌های دانشگاه این است که جامعه را در مورد تحریم‌های ظالمانه آشنا کند چه طور می‌شود جامعه‌ای که قبل از انقلاب با جریانات سلطه گر مواجه بوده و رنج و درد آن‌ها را دیده، دوباره امروز نیاز دارد که در این خصوص توجیه شود.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشور گفت: دانشگاه‌های ما متناسب با شرایط تحریم تاکنون آرایش جدیدی به خود نگرفتند.


 ثبت‌نام نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای نیمسال اول ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۲۴ امروز ۱۸ تیرماه ادامه دارد.

متقاضیان باید برای ثبت نام به سامانه منادا به نشانی monada.iau.ir مراجعه کرده و ثبت نام خود را کامل کنند.

سلیمی در گفتگو با دانشجو: آماده نبودن اتاق‌های خوابگاه باعث اسکان دانشجویان در نمازخانه شد حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص اسکان دانشجویان در نمازخانه و علت آن گفت: طبیعی است وقتی خوابگاه‌های بزرگ برای تعمیر، نظافت و سمپاشی تعطیل می‌شود دانشجویان باید به خوابگاه‌های دیگر منتقل شوند. ظاهرا یک شب در جریان این انتقال برخی از اتاق‌ها آماده نبود و دانشجویان مجبور بودند در نمازخانه اسکان داده شوند.

صدیقی: افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تقاضا برای غذای دانشجویی / در شروع سال تحصیلی نگران تامین غذای دانشجویان هستیم
 مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به آخرین وضعیت تصمیم گیری وزارت علوم در خصوص تغذیه دانشجویان اشاره و اظهار کرد: هر سال برای تأمین اعتبارات و یارانه غذای دانشجویان با مشکلاتی مواجه می‌شویم در این راستا دانشگاه‌ها همواره تلاش داشتند با کاهش اعتبارات پژوهشی و فرهنگی از محل اعتبارات خود کمبود‌ها را رفع و تقاضا‌ها در حوزه تغذیه دانشجویی را پاسخ دهند.

صدیقی با بیان اینکه در شروع سال تحصیلی نگران تأمین غذای دانشجویان هستیم، افزود: امیدوار هستیم دستگاه‌های اجرایی کشور در این زمینه کمک کنند. مثلاً یارانه تغذیه مجدداً در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم با شروع سال تحصیلی تزریقی در حوزه اعتبار تغذیه به دانشگاه‌ها داشته باشیم. اما به هر حال امسال به دلیل تأخیر‌هایی که در تأمین اعتبارات صورت گرفت مطمئناً نگران به وجود آمدن مشکلات هستیم. ایران با کسب مدال طلای میرهاشم حسینی در یونیورسیاد یک پله صعود کرد به‌گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در پایان هفتمین روز از رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در ناپل ایتالیا، ایران با ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۶ مدال برنز با یک پله صعود نسبت به روز قبل در رده دهم جدول رده بندی قرار گرفت.

گفتنی است که میرهاشم حسینی در هفتمین روز از بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان، در وزن ۶۸- کیلوگرم تکواندو به مدال طلا رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور یونیورسیاد دانشجویان جهان صندوق رفاه دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور آبادان اعلام کردند: آمریکا ادعای دموکراسی، حکومت مردمی و نیز آزادی بیان را یدک می‌کشد، اما در مقابل اعتراضات آرام و البته به حق دانشگاهیان نسبت به وحشیگری‌های صهیونیست‌ها در غزه برخورد‌های خشن و غیر انسانی از خود بروز می‌دهد.
این دانشگاهیان با محکوم کردند رفتار ضد بشری پلیس امریکا گفتند: بسیاری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا در راهپیمایی‌های سراسری اعتراض خود را نسبت به نسل کشی و کودک کشی در غزه را اعلام کرده اند، اما حکومت به ظاهر مردمی آمریکا نه تنها آن را تحمل نمی‌کند بلکه وحشیانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین رفتار‌ها را بادانشجویان و حتی اساتید آقا و خانم از خود نشان می‌دهد که این خود نشان دهنده اوج تزویر و ریاکاری در سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکاست.
این اساتید و دانش جویان خواستار توقف سریع نسل کشی در غزه شدند و از مجامع جهانی خواستند برخورد سریع و البته مناسبی با رژیم جنایکار صهیونیستی و نیز حامیان آنها داشته باشند.

در خرمشهر هم دانشجویان و اساتید با تجمع و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی  از اقدام شجاعانه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات پلیس در برخورد با دانشجویان اروپایی و آمریکایی و ضرب و شتم آنان را حمایت کردند.

دانشجویان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس از ماهیت واقعی غرب گفتند که همیشه مدعی آزادی بیان و حمایت از تظاهرات آرام است، اما در روز‌های اخیر چگونه با خشن‌ترین روش‌ها تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان غربی را سرکوب می کنند. 

دیگر خبرها

  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین