Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نامه بازیگر سینما و دعوت او از اعضای شورای شهر تهران برای انجام چالش سطل زباله موجب واکنش‌های گسترده‌ای از جانب اعضای شورای شهر تهران شد.

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اینباره گفت: با تمام احترامی که برای هنرمندان قائل هستم‌، ای کاش این چالش برای کسانی که شرایط امروز شهر را رقم زدند مطرح می‌شد، زیرا زباله گردی موضوع امروز نیست که اعضای شورای شهر پنجم بخواهند با اجرای چالش خانم بازیگر سر خود را داخل سطل زباله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: به هر حال ما به عنوان نماینده مردم بیشتر از دیگر افراد درگیر حل مشکلات مدیریت شهری هستیم و برخی از افراد تصور می‌کنند که با دیدن کودکی درون سطل زباله می‌توان مشکل زباله گردی را در زمانی کوتاه و به سرعت حل کرد، اما از این موضوع بی اطلاع هستند که نزدیک به ۵۰ سال است سیستم جمع‌آوری زباله پایتخت به شیوه سنتی انجام می‌شود و هنوز به صورت کامل جمع آوری پسماند به صورت مکانیزه انجام نمی‌شود.

خداکرمی گفت: اعضای شورای شهر تهران به جای آن که سر خود را برای اجرای چالش خانم بازیگر درون سطل زباله کنند، طرح جامع مدیریت پسماند را در دست بررسی دارند تا در صورت نهایی شدن آن شیوه مدیریت و جمع‌آوری پسماند در پایتخت پس از سال‌ها عوض شود و امیدواریم پس از اجرای طرح جامع دیگر شاهد زباله گردی در سطح پایتخت نباشیم.

وی با اشاره به ناآگاهی برخی از بازیگران از پشت پرده فساد در حوزه پسماند گفت: در حوزه پسماند مانند دیگر حوزه‌ها فساد سازمان یافته‌ای وجود دارد که این فساد ریشه دار است.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: تلاش شورای شهر تهران این است که با ساماندهی و مدیریت مکانیزه پسماند دیگر شاهد زباله گردی نباشیم تا شهروندان با دیدن این صحنه‌ها رنج ببینند و منافعی که به جیب برخی از افراد از زباله گرد می‌رود به جیب شهرداری تهران بازگردد.

خداکرمی با اشاره به وظیفه هر فرد در جامعه گفت: هر کدام از ما وظیفه اجتماعی خود را داریم و وظیفه هنرمندان این است که برای تغییر رویکرد تلاش کنند.

وی افزود: در بحث کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی از تعدادی هنرمند خواستیم که به تبلیغ این رویکرد بپردازند، اما متأسفانه بسیاری از آن‌ها پاسخگوی ما نبودند و دیگر هنرمندانی که جواب دادند از ما مبالغ ۵، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان را برای قرار دادن کلیپ کوتاهی از خود درخواست کردند.

عضو شورای شهر تهران گفت: برای تغییر رویکرد مردم حاضر هستیم تلاش و هزینه کنیم، اما ذکر این نکته ضروری است که هنرمندان ما نیز باید از ظرفیت‌های اجتماعی خود برای تغییر رویکرد‌های شهری به درستی استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حبیبه هراتی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز، اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یکهزار تن زباله از سطح شهر تبریز جمع‌آوری می‌شود .

وی افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت آزمونه در ۲ منطقه زعفرانیه و رشدیه، جمع اوری پسماند خانگی به صورت شبانه از ساعت ۲۱ آغاز شده است و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

هراتی با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته افزود: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه اعلام کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • برای خانم بازیگر دعا کنید | فیلمی که از روی تخت بیمارستان منتشر شد
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند