Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@14:36:08 GMT

تکریم چهره‌های شاخص قرآنی کردستان

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۱۵۳۶

تکریم چهره‌های شاخص قرآنی کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری همایش بزرگ قرآن و عترت همزمان با ١٩ تیرماه در سنندج خبر داد و گفت: در این همایش از چهره‌های شاخص قرآنی استان با حضور شخصیت‌های مطرح کشوری تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در نشست برنامه‌ریزی برگزاری همایش قرآن و عترت در استان اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای گرامیداشت و تبیین فرهنگ قرآنی و نشر معارف رضوی است که باید از این فرصت برای نشر مفاهیم قرآنی بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از برگزاری همایش بزرگ قرآن و عترت به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در استان خبر داد و افزود: این همایش با تکریم و تجلیل از فعالان و چهره‌های شاخص قرآنی استان همزمان با ١٩ تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.


دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان با تاکید بر معرفی و تکریم فعالان و پتانسیل‌های قرآنی استان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: کردستان از دیر باز مهد علم و عرفان بوده است و قاریان، پیشکسوتان و خادمان قرآنی زیادی در این استان وجود دارد.


وی عنوان کرد: در این همایش از فعالان قرآنی در بخش‌های قاریان، حافظان، مرتلان، هنرمندان، خادمان، مفسران، قرآن‌پژوهان، اساتید، مروجان، مربیان، واقفان، مدیران مسئول مؤسسات قرآنی تقدیر و تجلیل می‌شود.


قلعه‌شاخانی، با اشاره به مهمانان ویژه این همایش عنوان کرد: آیت‌الله اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و حامد علیزاده از قاریان بین‌المللی از جمله مهمانان این همایش هستند.


وی با بیان اینکه این همایش بایستی به صورت برنامه‌ریزی شده و منسجم برگزار شود که در شأن فعالان این حوزه باشد، یادآور شد: در سال جاری ما مصمم هستیم که سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی را اجرایی کنیم و فعالیت شورا را منسجم‌تر کرده تا فعالیت شورا با سال‌های گذشته متفاوت‌تر باشد.

 

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد آیت الله حسینی شاهرودی روزنامه دهه کرامت در فارس قم خراسان جنوبي حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع شاخص قرآنی چهر ه های تکریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مسئول برگزاری این همایش با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی کشور در این همایش بزرگ میزبان هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار باستانی کار بود، گفت: در این همایش شرکت‌کنندگان به اجرای ورزش زورخانه‌ای و آئین پهلوانی پرداختند.
محسن رویگری با بیان اینکه این همایش بزرگ ملی -مذهبی -ورزشی در بزرگ‌ترین میدان تاریخی ایران برای مردم اصفهان به نمایش گذاشته شد، افزود: هدف از برگزاری چنین رویداد‌های بزرگ فرهنگی در فضا‌های عمومی شهر توسعه فرهنگ و منش‌های پهلوانی است.
وی گفت: یکی از وظایف دبیرخانه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی یادآوری منش‌ها و خصائل پهلوانی همچون گذشت، جوانمردی، دینداری، اخلاق‌مداری، شجاعت، تواضع و فروتنی، حسن خلق، حرمت پیران، ایثار و بخشش است.
مسئول برگزاری این همایش در ادامه گفت: همگی این صفات در آئین کهن پهلوانی نهفته است و وظیفه خود می‌دانیم در توسعه این منش‌ها در بین فرهنگ عامه و فرهنگ شهروندی از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • همایش تجلیل و تکریم شوراهای اسلامی شهرستان قشم
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران