Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدمهدی مسجدی شبانگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بهزیستی به خوبی نقش خود را در حوزه های مربوطه ایفا کرده اما یافتن راهکاری برای کاهش آسیبهای اجتماعی و کم کردن مراجعات به این سازمان مهم و قابل توجه است.

وی ۲ رسالت اصلی بهزیستی را پیشگیری و توانمندسازی دانست و اظهار داشت: چهار مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان بردسیر شامل یک کمپ ترک اعتیاد در نگار، ۲ مرکز دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آی.سی (مرکز نگهداری معتادان پرخطر) بنامهای مهر و مشیز و یک سرپناه شبانه زنان در بردسیر وجود دارد و بطور متوسط سالانه ۱۰۰ میلیون تومان به این مراکز کمک مالی می شود.

وی در خصوص اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کارآفرین و کارفرمایانی که مددجویان را استخدام می کنند پرداخت می شود و در این رابطه ۱۵ مددجو در کارگاهها به کار مشغول شده و ۹۰ نفر نیز مستقلاً ایجاد شغل کرده اند.

مسجدی از جلب کمکهای خیرین و مردم برای حمایت از بهزیستی ابراز رضایت کرد و گفت: اعتماد خیرین به این حوزه جذب شده و این مهم رضایت بخش است لذا درخواست کنونی بهزیستی مشارکت فکری و بسیج همگانی برای کاهش آسیبهاست.

وی به عملکرد حوزه امور اجتماعی بهزیستی شهرستان بردسیر اشاره و تصریح کرد: دفتر زنان، خانواده و کودکان در این حوزه فعال است و دفتر زنان، کمک به زنان سرپرست خانوار را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: دفتر کودکان بهزیستی بردسیر مجوز تاسیس ۱۸ مهدکودک شامل ۶ مهد شهری و ۱۲ مهد روستایی را در این شهرستان صادر کرده و بخشی از هزینه ها را بهزیستی پرداخت می کند.

رئیس بهزیستی شهرستان بردسیر از موازی کاری و تداخل صدور مجوزهای سازمانهای دیگر در این حوزه انتقاد کرد و گفت: بهزیستی متولی اصلی مهدهای کودک است و فرآیند صدور مجوز، کمک رسانی و نظارت بر عملکرد آنها وظیفه و تخصص این سازمان است و سازمانهایی که با نگاه اقتصادی به این حوزه ورود می کنند موجب بروز مشکل در کودکان می شوند.

وی گفت: دفتر آسیبهای اجتماعی و دفتر شبه خانواده هم اکنون ۸۵ کودک بدسرپرست را که در خانواده های جایگزین نگهداری می شوند، اداره و به امورشان رسیدگی می کند.

مسجدی تصریح کرد: ترجیح بهزیستی نگهداری کودکان در خانواده است و حتی الامکان از سپردن کودک به خوابگاهها پرهیز می شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست بهزیستی افزایش مراکز نگهداری کودکان نیست مگر در شرایط ناگزیر افزود: بزودی مرکز شبه خانواده برای نگهداری دختران هفت تا ۱۲ ساله در بردسیر راه اندازی می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بردسیر در تشریح فعالیتهای حوزه توانبخشی این اداره گفت: این حوزه که معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی را تحت پوشش قرار می دهد علاوه بر درمان و فیزیوتراپی، غربالگری عمومی مانند بینایی سنجی و شنوایی سنجی را نیز انجام می دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته صد در صد کودکان زیر سه سال شهرستان بردسیر شامل سه هزار و ۳۰۰ کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم، بینایی سنجی شدند و غربالگری شنوایی نیز بدو تولد برای نوزادان انجام می شود و والدین برای دریافت شناسنامه نوزاد، ملزم به ارائه گواهی شنوایی سنجی هستند.

وی در ادامه گفت: با پرداخت هزینه های بیمه، تعداد ۲۵۰ زن سرپرست خانوار از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شدند و به جمع مستمری بگیران تامین اجتماعی پیوستند.

مسجدی در ادامه گفت: مرکز اورژانس اجتماعی بردسیر در سال ۸۷ راه اندازی شد و شامل چهار بخش مداخله، خط ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است.

وی گفت: این مرکز در سطح ۲ قرار دارد بدین معنی که در ۲ شیفت صبح و عصر دایر است

۷۴۲۱‌/‏۳۰۲۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تهمینه دانیالی روز سه‌شنبه در آیین سی و پنجمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران گروه کار و واحد های نمونه آذربایجان غربی افزود: کار و تولید دارای ۲ بازوی کارگر و کارفرماست و ثروت و مالکیت نیز جایگاه خود را دارد که برای ارتقای بهره وری کارگران، اجرای برنامه های آموزش مهارتی بسیار موثر به نظر می رسد.

وی در زمینه توسعه مشارکت مردم در این بخش اظهار کرد: این موضوع با تعاونی‌ها محقق می‌شود ولی نه با تعاونی‌ هایی که دچار برخی مشکلات و آفت ها هستند.

وی با اشاره به حفظ حرمت‌ها در بخش کار و کارگری بیان کرد: پایه و بستر این موضوع خوب بودن حال اجتماعی و فرهنگی و پاسداشت خود کار است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر دایر کردن میزخدمت در استان و مجموعه های کارگری اظهار کرد: می شود با کار و تلاش تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل