Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@18:34:25 GMT

همراهی با اهل بیت (ع) مایه رشد وکمال انسان می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۱۶۷۷

همراهی با اهل بیت (ع) مایه رشد وکمال انسان می شود

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه همراهی و عشق ورزیدن به خاندان اهل بیت (علیهم السلام) مایه برکت و رشد و ترقی انسانها می شود، گفت: همانگونه که هرانسانی قلبا به آنها وصل شود با ارزش و عزتمند می شود که این نشانه مودت و دوستی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حضرت آیت الله حسینی شاهرودی دردیدار با کاروان زیرسایه خورشید که چند سالی است درایام دهه مبارک کرامت حامل بیرق مطهر حرم امام رضا(ع) به استان کردستان هستند ضمن تبریک دهه کرامت  اظهارداشت: دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(علیهالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دهه یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.


وی به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه کبری(س) پرداخت و گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها دارای شخصیتی رفیع و والا مقام می‌باشد بطوری که ائمه طاهرین علیهم السّلام از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند. 


نماینده ولی فقیه دراستان کردستان گفت: حضرت معصومه کبری(س) همانند مادر پاکش حضرت فاطمه اطهار سلام‌الله‌علیها شفیع روز محشر خواهد بود و این جایگاه و عظمت را نزد پروردگار دارد که  با شفاعت او همه انسانها وارد بهشت می‌شوند.


آیت الله حسینی شاهرودی درادامه  تصریح کرد: اگر کسی با دل پاک به زیارت آن حضرت برود، و عارفانه ایشان را زیارت کند و جایگاه واقعی وی را بشناسد معرفت بهشتی پیدا می کند و وارد بهشت می شود.


وی با اشاره به جایگاه اهل بیت (ع) در نزد پروردگار گفت: خداوند برای اهل بیت جایگاه،‌ ارزش و عظمت خاصی قائل است و از این نگاه و نظر است که انسانها را به همراهی کردن آنها ملزم کرده است.


نماینده ولی فقیه درادامه به شخصیت والای امام رضا علیه السلام پرداخت و گفت: شخصیت امام رضا (ع) همچون خورشیدی زرین می درخشد و ایشان یک شخصیت کامل انسانی است که سیره و رفتار وی منطبق با آیات قرآنی است و به همراه پیامبر و ائمه (ع)بهترین الگو برای ساخت زندگی هر انسانی  است.


آیت الله حسینی شاهرودی به حدیثی از امام رضا اشاره کرد و گفت:  امام رضا علیه السلام فرموده اند اگر مردم زیبای های سخنان و کلام مارا می شناختند بی شک عقلای عالم همه از ما پیروی می کردند و هیچ وقت از ما فاصله نمی گرفتند.


نماینده ولی فقیه اظهارداشت: ارتباط و عشق  ورزیدن به خاندان اهل بیت علیه السلام مایه برکت و رشد و ترقی انسانها می شود همانگونه که هرانسانی قلبا به آنها وصل شود با ارزش و عزتمند می شود که این نشانه مودت و دوستی است.


نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد: اگر انسان بخواهد درزندگی هدایت شود باید محب اهل بیت (ع) باشد و عشق وعلاقه خود را نسبت به آنها  ابراز نماید.


وی عشق به اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز عشق به خداوند دانست و گفت: دوست داشتن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله جزء مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد. و رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست.


حسینی شاهرودی در ادامه بیان کرد:خداوند به پیامبر فرموده  که ای پیامبر از مردم بخواهید که نسبت به  اهل بیت(ع) عشق بورزند. چون رفعت این خاندان باعث رفعت و ماندگاری نام خداوند خواهد شد.
نماینده ولی فقیه ارتباط با پیامبر و خاندان وی مایه آرامش دانست و گفت: عشق مومنین به پیامبر و خاندان  مطهر وی باعث ایجاد ارتباط معنوی می شود و انسان را درفضایی قرارمی دهد که احساس آرامش خاصی بر وجود وی  حاکم می شود.


عضومجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: هرکسی که با خداوند مرتبت باشد می تواند حاجت دیگران را نیز برآورده نماید.ائمه اطهار علیهم السلام جدا ازاین ویژگی حامل وحی خداوند نیز هستند و قلب اینها جایگاه اصلی وحی الهی است.


حسینی شاهرودی در پایان گفت: مردم استان کردستان به تبع از امام شافعی پیشوای مذهب شافعی تبعیت و ارادت خاصی نسبت به پیامبر و اهل بیت علیه السلام دارند.و این عشق و علاقه هرسال دراستقبال از بیرق مطهر رضوی(ع) نشان داده اند. 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت کانون های مساجد دهه کرامت در فارس حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع شاهچراغ شیراز قم کمال همراهی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بیرانوند برای همراهی پرسپولیس در بازی با سپاهان

شرایط دروازه‌بان پرسپولیس برای بازی با سپاهان نامشخص است.

به گزارش فارس، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم پرسپولیس که بتازگی گچ دست خود را باز کرده همچنان شرایط نامشخصی برای همراهی تیمش دارد.

پرسپولیس چهارشنبه شب در دیداری حساس به مصاف سپاهان خواهد رفت اما وضعیت گلر این تیم نامشخص است.

اینطور که از تمرینات پرسپولیس به نظر می‌رسد بیرانوند شرایط صد درصدی برای همراهی تیمش در این بازی ندارد و امیر رفیعی دوباره درون دروازه سرخ‌ها قرار خواهد گرفت.

شانس بازی کردن بیرانوند در بازی چهارشنبه زیاد نیست مگر اینکه در روزهای باقیمانده کادرفنی پرسپولیس تصمیم دیگری بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بیرانوند با دست مصدوم در تمرین پرسپولیس (+عکس) آخرین وضعیت بیرانوند از زبان پزشک پرسپولیس

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • آخرین وضعیت بیرانوند برای همراهی پرسپولیس در بازی با سپاهان
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...