Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@07:56:57 GMT

مرگ پسر جوان پس از جراحی صورت!

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۱۸۳۷

صراط:

حدود سه سال قبل «میثم» در سانحه رانندگی از ناحیه صورت بشدت مجروح شد. جراحات وارده به‌صورت پسر جوان به حدی شدید بود که به تشخیص پزشکان نیاز به جراحی سنگین ترمیمی داشت.

به گزارش ایران جراحی با حضور تیم متخصص فک و صورت و زیبایی انجام شد و «میثم» به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت. پزشک کشیک بلافاصله پس از جراحی وضعیت بیمار را ارزیابی کرد و با تشخیص اینکه وضعیت بیمار مساعد است بخش را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی از جراحی گذشته بود که ناگهان صدای هشدار دستگاه‌های متصل به «میثم» بلند شد. پرستاران به سرعت خود را بر بالین پسر جوان رساندند اما از آنجا که پزشک کشیک و متخصص بیهوشی در بخش حاضر نبودند، اقدامات احیا برای نجات پسر جوان به‌صورت تخصصی انجام نگرفت و بیمار بر اثر ایست قلبی و تنفسی جان باخت.

شکایت از کادر درمانی بیمارستان
خانواده «میثم» که تصور نمی‌کردند جراحی ترمیمی روی صورت پسرشان به قیمت جان او تمام شود، پس از این اتفاق هولناک به دادسرای ناحیه 19 تهران(جرایم پزشکی و دارویی) رفته و از کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شکایت کردند.
با ارسال این پرونده به شعبه هفتم بازپرسی، موضوع برای بررسی میزان قصور کادر درمانی به کمیسیون پزشکی ارسال شد.
نخستین جلسه کمیسیون پزشکی حدود 9 ماه بعد از مرگ این پسر تشکیل شد و پس از بررسی مدارک و شنیدن اظهارات طرفین، مسئول فنی وقت بیمارستان و متخصص بیهوشی مقصر شناخته شدند. به این ترتیب مسئول فنی وقت بیمارستان را به‌دلیل نبود نظارت بر حضور پزشک کشیک در بخش مراقبت‌های ویژه و متخصص بیهوشی هر کدام به میزان 35 درصد در مرگ «میثم» مقصر دانستند.
با اعتراض مقصران به این رأی، پرونده به کمیسیون 7 نفره ارسال شد و این بار اعضا ضمن تأیید قصور کادر درمانی، مسئول فنی را به میزان 40 درصد، متخصص بیهوشی را به میزان 25 درصد و تکنیسین بیهوشی را به‌دلیل ناتوانی در باز کردن راه هوایی به‌صورت اورژانسی به میزان 5 درصد مقصر شناختند.
طرفین پرونده این رأی را نیز نپذیرفته و پرونده بار دیگر به کمیسیون پزشکی بازگشت. اما این بار نیز مسئول فنی به میزان 40 درصد اما تکنیسین بیهوشی را به میزان 30 درصد مقصر شناختند.
به این ترتیب کیفرخواست پرونده با موضوع قتل شبه عمدی ناشی از قصور پزشکی صادر و موضوع برای رسیدگی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2(مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد.

قاضی پرونده پس از بررسی شواهد و مدارک و نظریه کمیسیون پزشکی و شنیدن اظهارات طرفین، مسئول فنی وقت بیمارستان و متخصص بیهوشی را از جنبه عمومی جرم هر کدام به پرداخت 10 میلیون تومان جریمه نقدی جایگزین یک سال حبس و متهم ردیف اول را به پرداخت 30 درصد دیه و متخصص بیهوشی را به پرداخت 40 درصد دیه کامل انسان محکوم کرد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟

عبدالحسین خسروپناه درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلاً مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه قرار شده بود افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت دهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتاً تامین نشدن زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو  شایبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده برای اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است