Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:56:44 GMT

۵۴ هزار تن میوه از باغ های کرمان برداشت می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۱۸۶۶

۵۴ هزار تن میوه از باغ های کرمان برداشت می شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: شهرستانهای کرمان، بردسیر، بافت، رابر، راور، کوهبنان، سیرجان، زرند و شهربابک محل تولید محصولات سردرختی در این استان هستند.

محمد لطفعلی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: سطح زیر کشت آلبالو در استان کرمان در حال حاضر ۷۲۴ هکتار با تولید سه هزار و ۱۰۰ تن محصول در سال جاری و میانگین عملکرد حدود ۶ هزار کیلوگرم در هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گیلاس در استان کرمان نیز هزار و ۶۵ هکتار با تولید ۶ ه زا ر و ۴۰۰ تن محصول در سال جاری و میانگین عملکرد حدود ه فت هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: سطح زیر کشت آلو در این استان در حال حاضر ۳۲۰ هکتار با تولید ۲ هزار و ۲۰۰ تن محصول در سال جاری و میانگین عملکرد حدود هشت کیلوگرم در هکتار، سطح زیر کشت هلو و شفتالو هزار و ۴۰۰ هکتار با تولید ۱۴ هزار و ۲۰۰ تن محصول در سال جاری و میانگین عملکرد حدود ۱۲ هزار کیلوگرم در هکتار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: همچنین سطح زیر کشت زردآلو و قیصی این استان نیز س ه هزار و ۲۵۵ هکتار با تولید ۲۴ هزار تن محصول در سال جاری و میانگین عملکرد حدود ۹ هزار کیلو گرم در هکتار، سطح زیر کشت شلیل ۲۸۵ هکتار با تولید ۲ هزار و ۷۰۰ تن محصول در سال جاری و میانگین عملکرد حدود ۱۲ هزار کیلوگرم در هکتار است.

۳۰۲۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین افزود: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

معین اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو