Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمعلی قندالی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق ییلاقی و عشایری شهرستان مهدیشهر استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۲ سال گذشته بیش از هشت هزار میلیارد ریال برای تولید گوشت قرمز به عشایر کشور تسهیلات پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: از سال‌های ۹۳ تا ۹۶ بیش از ۶۶ هزار کیلومتر از ایل راه‌های کشور در سامانه‌های اینترنتی ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قندالی تصریح کرد: از محل اعتبارهای مدیریت بحران بیش از ۶ هزار میلیارد ریال به عشایر کشور در چهار سال گذشته پرداخت شد که این اعتبار با کارمزد چهار درصد، ضمانت گردشی و با بازپرداخت پنج ساله است.

وی تصریح کرد: از این میزان اعتبار یک هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ در بخش عشایری توزیع شد که این اعتبارها در تأمین نهاده‌های دامی به خصوص جو برای خوراک دام تأثیرگذار بوده است.

رئیس سازمان امور عشایری گفت: در بیش از هفت هزار هکتار از مراتع عشایر کشور در سال‌های گذشته گیاهان دارویی کشت شد که این رقم در سال ۹۸ به ۱۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان امور عشایری با بیان اینکه سمنان یکی از استان‌های شاخص در حوزه تولید و بهره برداری مطلوب عشایر از مراتع است، ادامه داد: سرانه دام و مراتع عشایر سمنان به ترتیب ۲.۲ و ۲ برابر متوسط کشوری است.

استان سمنان چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی عشایری دارد، عشایر استان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عشایر سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد

 رئیس اداره امور عشایر بروجرد گفت: عشایر این شهرستان در کوچ بهاره در مناطقی از گرین کوه، کولیدر، آبسرده، مله تخت، سربند، ورکوه و بخش‌های شیروان و اشترینان مستقر می‌شوند.

نوراله مصطفی نژاد به جلسه شورای عشایری بروجرد در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد که در فصل کوچ، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، بسیج عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان و پلیس راهور عشایر را در مسیر کوچ همراهی کنند تا برای این قشر تولیدکننده جامعه مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه دام، تمام سرمایه خانوار‌های عشایری است، به رانندگان هشدار داد مراقب حرکت دام‌های عشایر هنگام عبور از جاده‌های شهرستان باشند.

رئیس اداره امور عشایر بروجرد با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هنگام کوچ عشایر در جاده‌های ارتباطی شهرستان اضافه کرد: نصب تابلو‌های هشدار مبنی بر کاهش و کنترل سرعت در جاده‌ها هنگام کوچ می‌تواند نقش موثری در کاهش تلفات جاده‌ای دام‌های عشایر داشته باشد.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان بروجرد با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد