Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز ویک، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد نامزد‌های زن حزب دموکرات با پشت سر گذاشتن گزینه‌های اصلی در حال کم کردن فاصله شان با جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرسنجی مشترک پایگاه اکونومیست و «یوگاو» که نتایج آن روز گذشته [چهارشنبه] منتشر شد نشان می‌دهد الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست و کاملا هریس، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا با کنار زدن برنی سندرز، سناتور ورمونت، روز به روز فاصله خود را با جو بایدن کمتر می‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی، جو بایدن با ۲۲ درصد آراء بالاترین بخت را نسبت به سایر نامزد‌های حزب دموکرات دارد. با این حال، گفته می‌شود سطح محبوبیت او طی ماه‌های اخیر تا حدودی کاهش یافته است. الیزابت وارن، دیگر نامزد دموکرات با کسب ۱۷ درصد آراء، در جایگاه دوم قرار دارد. فاصله او با بایدن فقط ۵ درصد است و پیش‌بینی می‌شود مناظرات انتخاباتی موفق ممکن است او را به نامزد پیشتاز حزب دموکرات تبدیل کند.

کاملا هریس که در مناظره انتخاباتی با بایدن بسیار موفق عمل کرده بود، با ۱۴ درصد آراء از بخت خوبی برای پشت سر گذاشتن سایر نامزد‌ها برخوردار است.

سندرز که در نخستین نظرسنجی‌ها اغلب در جایگاه دوم پس از جو بایدن قرار داشت در حال حاضر، با ۱۱ درصد آراء به رتبه چهارم سقوط کرده است. او برای بازگشت به موقعیت پیشین خود باید موضوعات جدیدی را جایگزین وعده‌های انتخاباتی تکراری و پیشین خود کند.

نتایج نظرسنجی‌هایی که پس از آخرین مناظره دور اول منتشر شد حاکی از افزایش محبوبیت الیزابت وارن و کاملا هریس است. نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک از کاهش ۸ درصدی بخت بایدن و پیشتازی هریس و وارن خبر داد. نظرسنجی شبکه سی ان ان نیز نتایج مشابهی داشت.

نظرسنجی اکونومیست و یوگاو در بازه زمانی ۷ تا ۹ ژوئیه و با حاشیه خطای ۲.۶ انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظرسنجی انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • رئال مادرید از باسک برای فتح لالیگا خیز برداشت
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه