Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: میزان اهدای خون در سیستان و بلوچستان با توجه به شروع تعطیلات تابستانی‌کاهش قابل توجهی داشته که با توجه به شرایط استان و بویژه افزایش مسافرت‌ها و احتمال بروز تصادفات جاده‌ای نیاز به خون بیشتر از گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۲۲ هزار و ۳۳۱ نفر از ابتدای امسال تا کنون برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۵۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: این میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصدکاهش داشته است.

وی بیان کرد: ۴۲ هزار و ۷۳۴ واحد خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای سالجاری تاکنون در سیستان و بلوچستان مصرف شده که به طور میانگین روزانه ۳۸۸ واحد خون و فرآورده‌های خونی استفاده شده است.

خسروی گفت: ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد خون نیز از سایر نقاط کشور دریافت شده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد و شرایط خاص نظیر ازدواج‌های فامیلی منجر به تولد بیماران تالاسمی، هموفیلی و ... و از سوی دیگر شمار بالای حوادث رانندگی همواره نیازمند اهدای خون برای تامین نیاز بیماران است به طوریکه روزانه ۳۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در این استان مصرف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

وی اظهار داشت: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری افراد خیر برای اهدای خون هستند و این درحالیست که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

انتهای پیام/گ

کاهش میانگین خونگیری در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، نماینده سازمان سنجش در سیستان و بلوچستان، گفت: از این تعداد شرکت کننده در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳، ۶۲ درصد خانم و ۳۸ درصد مرد هستند.
رضایی با بیان اینکه این آزمون فردا برای برخی از گروه‌های آزمایشی نیز در استان برگزار می‌شود، افزود: ۵۴ درصد شرکت کنندگان در حوزه علوم انسانی، ۳۲ درصد علوم ریاضی، ۵ درصد گروه هنر، ۵ درصد گروه زبان‌های خارجه و ۴ درصد گروه علوم ریاضی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان