Web Analytics Made Easy - Statcounter

خامسان با اشاره به کاهش ۱۷ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی دانشگاه های خراسان جنوبی گفت: بودجه دانشگاه بیرجند نسبت به دانشگاه های استان های مجاور از جمله سیستان و بلوچستان و زابل پایین تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «احمد خامسان» صبح امروز (20 تیر) در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی اظهار کرد: کارکرد آموزش عالی در خراسان جنوبی فراتر از تولید علم و تربیت نیروی انسانی است و یکی از عوامل اصلی نگهداشت جمعیت، توسعه و امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه 32 درصد دانشجویان استان در دانشگاه بیرجند هستند، افزود: 42 درصد دانشجویان استان در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند.

 

خامسان با بیان اینکه 38 درصد هیات علمی استان در دانشگاه بیرجند فعال هستند، ادامه داد: درخصوص فضای کاربردی موجود بیشتر آمار با 32 درصد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

 

وی به طرح توازن و کاهش چالش اعتبار به جهت تبصره های قانونی از قبیل طرح توازن اشاره کرد و بیان داشت: 17 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی دانشگاه ها کاهش یافته است.

 

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: بودجه دانشگاه بیرجند نسبت به دانشگاه های استان های مجاور از جمله سیستان و بلوچستان و زابل پایین است لذا درخواست می شود حداقل از نظر اعتباری زیر شاخص استان های مرزی نباشیم.

 

خامسان با بیان اینکه بومی گزینی منجر به کاهش دانشجو شده و باید برای دانشگاه های مرزی استثنایی قائل شوند، گفت: از نظر دانشجو معادل با استان های دیگر کشور هستیم اما باز هم شاخص اعتباری ما پایین است که باید بیشتر به خراسان جنوبی توجه شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید در مجوزهای اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی تجدیدنظر شود، تاکید کرد: بیش 250 نفر از کارمندان دانشگاه بیرجند طی پنج سال گذشته بازنشسته شدند.

 

رئیس دانشگاه بیرجند درخواست کرد قراردادهای پژوهشی و فناوری برای استان های کمتر توسعه یافته در نظر گرفته شود تا قدرت رقابت داشته باشند.

 

«محمد دهقانی فیروز آبادی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم اظهار داشت: پراکندگی جمعیت در خراسان جنوبی منجر به کاهش خدمات رسانی می شود.

 

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی تنها یک دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، گفت: تاکنون نتوانستیم دانشکده اقماری در شهرستانها راه اندازی کنیم که درخواست توجه به این موضوع را داریم.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه خواستار ردیف بودجه مستقل برای دانشکده پرستاری قاین و طبس هستیم که هنوز به نتیجه نرسیده است، افزود: متاسفانه در ردیف های اعتباری دچار مشکل هستیم.

 

به گفته وی در سال ۹۶ حدود ۴۲ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تخصیص پیدا نکرد و در سال ۹۷ نیز ۲۳ میلیارد تومان کسر شد و امسال نیز ۲۳ میلیارد تومان در قالب طرح توازن کسر می شود که درخواست داریم اعتبار بیشتری برای دانشگاه در نظر گرفته شود نه اینکه کسر شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در حوزه دندانپزشکی با مشکل امکانات مواجه هستیم که این امر نیاز به افزایش بودجه دارد.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد کانون های مساجد بیرجند هفته عفاف و حجاب دهه کرامت در فارس رئیس قوه قضاییه قم شبستان خراسان جنوبی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شبستان بیرجند بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، این  مراسم  با حضور مسئولان مربوطه و دو نماینده معرفی شده از سوی دو نامزد برگزار شد و تاریخ پخش برنامه‌های تبلیغاتی آنها مشخص شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان  در این مراسم گفت: برای  این دور از انتخابات صدا و سیمای استان برای برنامه‌های تبیینی و تولیدی اهمیت حضور را در انتخابات دنبال خواهد کرد تا مردم با کیفیت بهتری بتوانند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

{$sepehr_media_11058210_ 600_350}

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند