Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، خبرگزاری رویترز و شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مدعی شده اند: پنج قایق «تندرو ایران» تلاش کرده‌اند تا یک نفتکش بریتانیایی را به سمت آب‌های ایران در خلیج فارس برده و تصرف کنند.

این گزارش می‌افزاید با دخالت ناو بریتانیایی «اچ ام اس مونت رز» قایق‌های «تندرو سپاه» مجبور به عقب نشینی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان می‌گوید، یک هواپیما‌های تجسسی آمریکا از حمله این قایق‌های تندرو فیلم‌برداری کرده، ولی هنوز این ویدئو را منتشر نکرده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا هم به رویترز گفته است، پنج قایق که احتمال می‌رود متعلق به سپاه پاسداران بودند، چهارشنبه به یک نفت‌کش بریتانیایی نزدیک شدند و از آن خواستند تا در آب‌های ایران توقف کند، ولی وقتی یک ناو بریتانیایی با بیسیم به آن‌ها هشدار داد، عقب‌نشینی کردند.

رویترز می‌گوید، هنوز وزارت دفاع بریتانیا به این خبر واکنش نشان نداده است. مقام های بریتانیایی قبلا تایید کرده بودند که ناو مونتروز برای ایفای "نقش امنیتی" در آب های منطقه به سر می برد.

وزارت دفاع بریتانیا گفت ایران علنا حمل و نقل دریایی بریتانیا را تهدید می‌کند و به همین خاطر نیروهای بریتانیایی از نزدیک تحرکات خلیج فارس را زیر نظر گرفته اند.

خبر اعزام یک ناو جنگی برای محافظت از نفتکش‌های بریتانیا در حالی اعلام شد که دولت آمریکا می‌گوید در تلاش است تا طی هفته‌های آینده ائتلافی نظامی برای حراست از آب‌های استراتژیک اطراف ایران و یمن تشکیل دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قایق های تندرو سپاه ارتش انگلیس خلیج فارس مناقشه آمریکا و ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ قرار بود «عراق» جایگزین «رواندا» باشد!

یک رسانه بریتانیایی «اسنادی پیدا کرده که نشان می‌دهد دولت بریتانیا قصد داشته در یک مقطع زمانی از عراق به جای رواندا برای انتقال پناهجویان خود استفاده کند» در حالی که اعلام شده توافق‌نامه‌ای هم در این زمینه بین دو کشور امضا شده، وزارت امور خارجه بریتانیا در وب‌سایت خود به شهروندانش توصیه کرده از سفر به این کشور خودداری کنند.

دریافت 25 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: امین نصراللهی

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران با عملیات وعده صادق، هیمنه دشمن را در هم کوبید
  • ۲ منطقه در خارکیف و دونتسک به تصرف روسیه درآمد
  • آیین‌نامه اجرایی قانون «نحوه انتصاب افراد در مشاغل حساس» ابلاغ شد
  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • ویدیو/ قرار بود «عراق» جایگزین «رواندا» باشد!
  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد