Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-02@07:14:46 GMT

جزئیات جدید افزایش وام ۲۰۰ هزار مسکن مهر

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۲۷۳۶

مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات مسکن مهر برای حدود 200 هزار واحد مسکونی در حال ساخت که پیشرفت فیزیکی حداقل 70 درصدی دارند اما هنوز کار ساخت و تکمیل آنها به پایان نرسیده است، از 40 میلیون تومان فعلی به حداکثر 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

بر اساس پیشنهاد ارایه شده به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات مسکن مهر برای پروژه های شهر جدید پردیس از 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیشنهادی که مطابق آن، اعضای شورای پول و اعتبار با افزایش سقف موافقت کرده اند، افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر در سایر شهرها به 45 میلیون تومان مطرح بوده است.

آخرین آمارهای در اختیار شبکه بانکی از کارنامه ساخت و تحویل مسکن مهر حکایت از آن دارد که از حدود 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی مهر که تا کنون تسهیلات ساخت به آنها داده شده است، کار ساخت حدود یک میلیون و 800 هزار واحد به پایان رسیده و این تعداد واحد، تحویل متقاضیان شده است. همچنین پرونده بانکی حدود 70 تا 80 هزار واحد مسکونی مهر نیز مستقیم از طرف سازنده ها با بانک مسکن تعیین تکلیف شده است. با این حال کار ساخت و تکمیل حدود 370 هزار واحد مسکونی مهر هنوز به سرانجام نرسیده است که بخشی از این واحدها،‌ کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به دلایل مختلف نیمه کاره مانده اند و بخشی دیگر نیز اگر چه تکمیل شده اند اما بخاطر مسایلی از جمله نبود آب یا برق یا گاز، فعلاً قابل سکونت نیستند.

برآوردها حاکی از آن است که حدود 200 هزار واحد از 370 هزار واحد مسکونی مهر، پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارند و جزو پروژه های فعال و رو به جلو در ساخت و ساز محسوب می شوند اما به دلیل تورم مصالح ساختمانی و افزایش هزینه ها، تکمیل آنها با تسهیلات فعلی، امکان ناپذیر است. از این رو، شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات برای این 200 هزار واحد موافقت کرده است.

دولت مصمم است پرونده مسکن مهر را تا پایان 98 ببندد، یکی از ملزومات تحقق این وعده، تامین مالی بیشتر طرح است که اکنون با مصوبه شورای پول و اعتبار تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در نشست با بانک‌ها پیرامون پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: حدود ۵ هزار و ۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند که انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحد‌های روستایی در سطح کشور ۵۵ درصد بوده، اما در استان ۶۲ درصد است که نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است. روستا بر کوتاه شدن زمان پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان تاکید کرد و گفت: بانک ها موظفند زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را ، کاهش کنند. وی به نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان تاکید کرد و گفت: تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود. به گفته معاون استاندار در جلسات کارگروه امور زیربنایی طرح‌های گردشگری مصوب می‌شوند و اعتبار دریافت می‌کنند، اما این اعتبارات در جای درست خود هزینه نشدند که حوزه مسکن نباید اینگونه باشد.  روستا با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحد‌های خسارت دیده در زلزله سال ۱۳۹۹ شهر سی سخت گفت: از مجموعه یک هزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله دچار خسارت شد ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است که در حال پیگیری اختصاص اعتبار به این واحد‌ها هستیم. مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۳ درصد واحد‌های مسکن روستایی مقاوم سازی شدند و در صورتی که تسهیلات بانکی پرداخت شود به ۷۲ درصد خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است