Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس با بیان اینکه وضعیت فعلی پروژه ورزشگاه خلیج‌فارس برایم قابل قبول نیست، گفت: شمارش معکوس برای رفع نواقص این ورزشگاه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « رضا مدرس » در جلسه شورای فنی استان هرمزگان، عنوان کرد: در مطالعات این طرح باید مولفه اقتصادی، اجتماعی و از همه مهمتر ضمائم ایجاد اشتغال در منطقه مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه ظرف مدت یک ماه به شورای فنی استان ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به تصویب طرح  تلفیق پل و سد در دشت "بارق" شهرستان بشاگرد اشاره کرد و گفت: تمامیت طرح تلفیق سد و پل دشت "بارق" مورد تایید شورای فنی استان است که باید ظرف  مدت سه ماه آینده نقشه اجرای این پروژه توسط شرکت آب و منطقه ای و با همکاری تمامی دستگاه های مربوطه به ویژه سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی آماده و به این شورا ارائه شود.

 

وی پروژه تلفیق سد و پل "بارق" را یکی از طرح های مهم در دو حوزه آب و راه شهرستان بشاگرد دانست و گفت: این پروژه با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل راه و شهرسازی در این شهرستان پیگیری و پس از مطالعات آن احداث خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان به وضعیت فعلی مجموعه ورزشی خلیج فارس بندرعباس هم اشاره کرد و افزود: این ورزشگاه با حدود ۲۰ هزار نفر گنجایش جزو 20 ورزشگاه بزرگ و از نظر نورپردازی نیز یکی از 10 ورزشگاه برتر کشور محسوب می‌شود.

 

وی اضافه کرد:  این مجموعه ورزشی با صرف هزینه 22 میلیارد تومان در سال 89 با برگزاری بازی دو تیم آلومینیوم هرمزگان و استقلال اهواز و با پیشرفت فیزیکی 95 درصد افتتاح شد که متاسفانه بعد از گذشت حدود ۱۰ سال همچنان نواقص این مجموعه ورزشی رفع نشده است.

 

مدرس تاکید کرد: ورزشگاه خلیج‌فارس در حال حاضر در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دارد که علاوه بر نواقص موجود از زمان راه اندازی تا کنون، عدم نگهداری مناسب نیز به تدریج باعث ناکارآمد شدن آن خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بهره‌برداری مفید و مناسبی که مدنظر متولیان امر در خصوص راه اندازی این مجموعه در زمان آن  بوده، به دلیل عدم نگهداری صحیح و وجود نواقص تا کنون صورت نگرفته است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان هزینه های بالای نگهداری مجموعه ورزشی خلیج فارس دلیل تغییر کاربری برخی از بخش های این ورزشگاه توسط اداره ورزش و جوانان دانست و عنوان کرد: به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری ورزشگاه، اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان طبق ماده 88 اقدام به تغییر کاربری بخش‌هایی از این مجموعه کرد که با این وجود نیز این مجموعه با عدم نگهداری صحیح مواجه و  در حال ناکارآمد شدن است.

 

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی مجموعه ورزشی خلیج فارس بندرعباس به هیچ عنوان برایم قابل قبول نیست؛ افزود: شرایط فعلی این ورزشگاه با توجه به حجم عظیم اعتبارات مصرف شده در آن غیر قابل قبول است و تا زمانی که وضعیت آن مشخص نشود این موضوع از طریق استانداری پیگیری خواهد شد.

 

مدرس با انتقاد از وضعیت موجود این ورزشگاه تشریح کرد: به منظور آگاهی از دلیل بروز چنین مشکلات و مسائلی در خصوص ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس، کارگروهی به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری و متشکل از نمایندگانی از دستگاه های نظارتی تشکیل و با بررسی ها مورد نیاز تخلفات و موارد موجود پیرامون این مجموعه ورزشی را پیگیری خواهند کرد. 


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه موضوعات پیرامون این مجموعه ورزشی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری رصد خواهد شد، بیان کرد: نامه ای با تایید استاندار به وزیر ورزش و جوانان در خصوص بهره‌برداری نادرست از این مجموعه ارسال و طی 14 روز آینده یک گزارش جامع از مسائل پیرامون ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس تهیه و در جلسه شورای فنی ارائه شود.

 

مدرس با بیان اینکه باید برای پایان کار و تحویل کامل مجموعه ورزشی خلیج فارس به ورزش و جوانان استان توسط پیمانکار ضمانت دریافت می شد، افزود: پروژه با پیشرفت فیزیکی 95 درصد تحویل داده شده، چنانچه تحویل موقت صورت گرفته باید پیمانکار بنا به تعهد خود اقدام به اتمام پروژه و واگذاری به اداره کل ورزش و جوانان می کرد اما رها شدن پروژه توسط پیمانکار از مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی  اذعان کرد: دستگاه های مربوطه چنانچه طی دو هفته ارسال نامه به وزارت ورزش و جوانان این پروژه تعیین و تکلیف نشد، باید نامه‌ای دیگر با تایید استاندار به ریاست جمهوری ارسال شود و تا تحقق حقوق مردم هرمزگان پیگیر امور  بود.

 

مدرس در خصوص پایانه مسافری بندرعباس هم تصریح کرد: باید علت تعلل در روند پیشرفت پروژه مشخص و با دستگاه های که در این خصوص کوتاهی کرده اند برخورد شود.

 

وی افزود: نبايد عدم اجرای وظايف ذاتي دستگاه اجرايي برعهده استاندار و استانداري گذاشته شود، در صورت قصور و کم کاری دستگاه اجراي پس از اثبات آن، به سیستم قضایی معرفی خواهند شد‌ و در این مورد با کسی تعارف نداریم.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت آیت الله حسینی شاهرودی رئیس قوه قضاییه آذربایجان غربی روزنامه کانون های مساجد هفته عفاف و حجاب دهه کرامت در فارس زلزله مسجدسلیمان ورزشگاه خلیج فارس شورای فنی بشاگرد هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل ساز می شود؟

۳ کارشناس حقوق ورزشی کشورمان در مورد افزوده شدن پسوند خلیج فارس به نام باشگاه استقلال اظهارنظر کرده و به ابهامات در این باره پاسخ دادند.

به گزارش تسنیم، در روز پنجم اردیبهشت 1403  مالکیت باشگاه استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد و 85 درصد سهم باشگاه استقلال در اختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفت. این شرکت تصمیم گرفته مانند خیلی دیگر از شرکت‌های زیر مجموعه‌اش  پسوند «خلیج فارس» را به نام استقلال اضافه کند. بعد از موضوع شایعه‌ها و شائبه‌هایی به وجود آمد که نام جدید استقلال ممکن است در رقابت‌های بین‌المللی نظیر لیگ نخبگان (فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا) برای نماینده ایران مشکل ایجاد کند. در همین رابطه خبرگزاری تسنیم به سراغ سه حقوقدان ورزشی رفت و نظر آنها را جویا شد.

رضا شاه منصوری در این باره به تسنیم گفت: طبق ماده 30 و 35 قانون مدنی هر مالکی نسبت به مایملک خود حق همه گونه تصرف و انتفاع دارد. بنابراین وقتی هلدینگ خلیج فارس سهامدار عمده استقلال است می‌تواند نسبت به این دارایی خود، دخل و تصرفاتی داشته باشد. ضمن اینکه الحاق نام خلیج فارس، خدشه‌ای بر برند باشگاه ایجاد نمی‌کند.

کارشناس حقوقی در مورد اینکه آیا اضافه شدن این نام در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا می‌تواند مشکل‌ساز شود، عنوان کرد: در ایران و آسیا نام بسیاری از تیم‌ها طوری است که قید مکان یا شهر در آن وجود دارد. بنابراین من با این استدلال مخالفم که شعار سیاسی است چرا که این نام (خلیج فارس) پیشینه تاریخی دارد و ابداً تحریک آمیز نیست. ضمن اینکه ما در ایران لیگ برتر را با پسوند خلیج فارس برگزار می‌کنیم. این موارد غیرسیاسی است.

وی اظهار داشت: وقتی 2 یا 3 هزار سال، نام خلیج فارس وجود دارد، هیچ تخاصمی وجود نداشته و چرا باید تعبیر سیاسی شود؟ تخاصم زمانی است که تحریک کننده باشد اما نام خلیج فارس دارای این شرایط نیست.

رسول باختر دیگر کارشناس حقوق ورزشی نیزدر این باره به تسنیم گفت:  یکسری الزامات و قواعدی برای تعیین نام داریم که طبیعتاً بر اساس آنها انتخاب نام خلیج فارس مشکلی ندارد؛ بنابراین اگر اسم خلیج فارس به عنوان پسوند تیمی انتخاب شود، نباید مشکلی داشته باشد.

کارشناس حقوق ورزشی خاطرنشان کرد: جامی با نام جعلی بین تیم‌های عربی برگزار می‌شود که سر و صدای زیادی به پا کرده و ما هم به آن معترض شدیم؛ اما اسم آن تغییر نیافت و کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادی به آن مطرح نکرد. در حالی که خلیج فارس اسم تاریخی، درست و صحیح آن است و طبیعتاً نباید به کارگیری اسم اصیل و قدیمی مشکلی داشته باشد.

آرش شکرریز دیگر کارشناس حقوق ورزشی کشور راجع‌ به این موضوع به تسنیم، گفت: در نقشه سازمان ملل و اسناد قدیمی نام خلیج فارس ثبت شده و با توجه به این موضوع ایرادی بر استفاده از نام مذکور وجود ندارد. از طرف دیگر حامی مالی باشگاه که برای تیم هزینه می‌کند، حق دارد در مورد نام آن تیم تصمیم‌گیری کند. فقط در قانون گفته شده نام‌ها تبعیض‌آمیز یا تنفرآمیز نباشند. برای مثال موجب شعاری نباشد که نژادپرستانه محسوب شود.

وی افزود: باشگاه استقلال باید نام جدید خود را در داخل کشور به ثبت رسمی برساند و در بحث بین المللی به منظور شرکت در مسابقات لیگ نخبگان باید به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا برساند و آنها نام را تأیید کنند چرا که قرار است این نام در قرعه‌کشی باشد و تاکنون با نام استقلال ایران شناخته می‌شد.

کارشناس حقوقی ورزشی گفت: اسناد قدیمی ثبت شده در سازمان ملل و خلیج فارس که با عنوان Persian Gulf روی نقشه جهانی شناخته می‌شود، ناقض ادعای برخی است. تا زمانی که این موارد تغییر نکند آنها نمی‌توانند موفق باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل ساز می شود؟
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»