Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@21:03:25 GMT

پارک بزرگ تبریز تا تراموا و بزرگراه ولایت

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۲۸۶۷

پارک بزرگ تبریز تا تراموا و بزرگراه ولایت

با امضای تفاهم نامه‌ای بین شهردار تبریز و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، چهار پروژه بزرگ عمرانی در تبریز به ارزش ۳۱هزار میلیارد ریال به زودی وارد فاز عملیاتی می شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این تفاهم نامه که به امضای ایرج شهین باهر، شهردار تبریز و سعید محمد اسلامی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا کشور رسید، شامل احداث پارک بزرگ تبریز، توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند، تکمیل بزرگراه ولایت و قطار برقی شهری (تراموا) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این تفاهم نامه تملک، اجرا و احداث (غیر از محل مشارکت) پارک بزرگ تبریز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان انجام می شود.
پارک بزرگ تبریز، تحقق یک آرزوی سبز
مهم‌ترین این پروژه‌ها، پارک بزرگ تبریز در  شمال غرب تبریز واقع شده و با ۶۰۰ هکتار وسعت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ایران و خاورمیانه از آن یاد می‌شود.
اعتلای جایگاه فرهنگی و تاریخی غرب تبریز، گسترش فضای سبز شهری، تلطیف وضعیت آب و هوایی محدوده صنعتی غرب تبریز، معرفی چهره‌ای زیبا و بانشاط از شهر با توجه به همجواری با مسیر فرودگاه بین‌المللی شهر و ایستگاه راه‌آهن، روان‌سازی ترافیک شهری، ارتقای سرانه فضای تفریحی و ایجاد فرصت‌های متنوع اشتغال از اهداف کلان این پروژه بزرگ است.
طبق اعلام شهرداری تبریز پروژه پارک بزرگ تبریز در دو فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن کاربری‌های تفریحی و ورزشی و فاز دوم شامل مجموعه گردشگری، تفریحی و تجاری است.
توسعه مرکز دفن بهداشتی زباله گاه مرکزی تبریز
توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند از دیگر مفاد این تفاهم نامه است که بر اساس آن سلول های ۶گانه این مرکز احداث، و نیز تصفیه خانه مرکزی شیرابه با اعتبار ۲۰۰میلیارد تومان تکمیل می شود.
در عملیات اجرایی پروژه زباله گاه مرکزی شهرداری تبریز سلول های ۲ و ۳ مرکز دفن به طور کامل احداث می شود و سلول های شماره ۴ و ۵ خاکبرداری می شوند.  از این پروژه می توان به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی شهرداری تبریز در سال های اخیر یاد کرد.
قطاری برقی شهری (تراموا) دوباره در تبریز
احداث قطار برقی (تراموا) در مسیر خیابان امام خمینی (ره) به ارزش ۱۰۰۰میلیارد تومان از دیگر مفاد این تفاهم نامه است که می تواند در رفع مشکلات ترافیکی مرکز شهر، آثار مثبت فراوانی در پی داشته باشد.
بزرگراه ولایت، مسیری جدید برای توسعه تبریز
همچنین فاز دوم اتوبان ولایت که از آن به عنوان ورودی جدید تبریز و اتصال دهنده شرق تبریز به غرب یاد می شود، بر اساس این تفاهم نامه به طول ۹کیلومتر و با اعتبار ۴۰۰میلیارد تومان تکمیل می شود.
هدف از اجرای این پروژه، اتصال بزرگراه پاسداران به جاده تبریز-اهر عنوان شده و در کنار آن، مسیر دسترسی آسانی به شهرک های تازه تاسیس رشدیه، باغمیشه، نصر، مصلی، مرزداران، فجر به ویژه در مواقع بحران به شمار می آید. پیش تر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با امضای تفاهم نامه ای با شهرداری تبریز، اجرای فاز اول بزرگراه ولایت  و خط ۲ مترو تبریز را عهده دار شده بود که با توجه به توانایی های این مجموعه و تکیه بر متخصصان توانمند کشورمان اجرای چهار پروژه جدید به این مجموعه واگذار شد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بزرگراه خاورمیانه راه آهن زیست محیطی شهرداری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) را مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

فیبر نوری به روستا‌ها می‌رسد

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که طرح فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

او افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

بهترین شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد؛ اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود، اما همه توان خود را در زمینه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز