Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقیسه از برگزاری نشست «زبان و ادبیات فارسی؛ فرصت ها و چالش ها» با تکیه بر کتاب «امین زبان و ادب پارسی» خبر داد.

«محمد حسن مقیسه» از برگزاری نشست «زبان و ادبیات فارسی؛ فرصت ها و چالش ها» به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان خبر داد و گفت: این نشست  با تکیه بر کتاب«امین زبان و ادب پارسی» که بنده آنرا نوشتم شنبه، 24 تیر با حضور  و سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری مدیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مسلم نادعلی نویسنده و پژوهشگر برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نویسنده، مترجم و پژوهشگر در مورد کتاب «امین زبان و ادب پارسی» اظهار داشت: این کتاب که در سال 95 منتشر شد، بخشی از اندیشه های ادبی حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم انقلاب اسلامی در حوزه زبان فارسی را باز روایی کرده است. این کتاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

 

در رهگذر تاریخ، سیاهراه گذشته، گذرگاه اکنون و افق پیش‌رو، بررسی حال و روز زبان فارسی از پنجره‌ی ویژگی‌ها و راهکارها، موانع، سستی‌ها و کوتاهی‌ها، وظایف رسانه‌ها، سازمان ها و شیفتگان در پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در ایران و جهان، زبان فارسی و ویرایش و درواژه ها عناوین فصول کتاب «امین زبان و ادب پارسی» است که مقیسه آنها را بر شمرد و افزود: فصل آخر کتاب یعنی در واژه ها به ذکر نمونه هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد زبان و ادبیات فارسی اختصاص یافته است.

 

مقیسه با اشاره به اینکه  چهار سال صرف نوشتن کتاب «امین زبان و ادب پارسی» شد، بیان کرد: مجموعه ای از سخنرانی ها و فرمایشات مقام معظم رهبری از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا آغاز سال 92 در مورد زبان و ادبیات فارسی و اهمیت آن را گردآوری و دسته بندی کردم که حاصل آن کتابی ۲۶۰ صفحه ای با عنوان «امین زبان و ادب پارسی» شد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت آیت الله حسینی شاهرودی روزنامه دهه کرامت در فارس شیراز آذربایجان غربی کانون های مساجد هفته عفاف و حجاب مسجد امین زبان و ادب پارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، چهارشنبه با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار خواهند کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور