Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در سی و هشتمین دوره آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی تعداد ۹ هزار و ۹۹۵ دستیار در آزمون ارتقاء و تعداد ۳ هزار و ۲۳۳ دستیار در آزمون گواهینامه‬ شرکت می کنند.

آزمون ارتقا دستیاری شامل دو بخش ارزیابی درون بخشی و آزمون کتبی است. ارزیابی درون بخشی با ۱۵۰ نمره از سوی گروه‌های آموزشی که دستیار در آن مشغول به تحصیل است انجام می‌شود و بخش آزمون کتبی به صورت نیمه متمرکز در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمره آزمون کتبی ارتقا سالیانه دستیاران در کلیه رشته‌های تخصصی باید بر مبنای ۹۰ نمره محاسبه شده و با منظور کردن نمرات مکتسبه دستیاران در آزمون‌های کتبی دوره‌ای (بر مبنای ۶۰ نمره) نهایتاً نمره آزمون کتبی بر مبنای ۱۵۰ نمره به این دبیرخانه اعلام شود. نمره آزمون کتبی گواهینامه تخصصی دستیاران رشته‌های تخصصی بر مبنای ۱۵۰ نمره محاسبه می‌شود.

در این دوره از آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی که با محوریت ۱۰ کلان منطقه آمایشی و در ۲۷ رشته امتحانی برگزار خواهد شد داوطلبان در مجموع به تعداد ۱۵۰ سئوال در هر رشته امتحانی پاسخ خواهند داد.

در این آزمون ۱۵ رشته شامل رشته های جراحی کلیه و مجاری، کودکان، آسیب شناسی، زنان و زایمان، ارتوپدی، بیماری های اعصاب، بیماری های داخلی، بیماری های عفونی، بیماری های قلب، بیهوشی، جراحی عمومی، چشم پزشکی، رادیولوژی، روانپزشکی، گوش و گلو و بینی تعداد ۷۵ سوال به عنوان سوالات مشترک کشوری توسط وزارت متبوع به دانشگاهها ارسال شده و تعداد ۷۵ سوال نیز توسط مناطق آمایشی طراحی شده است.

در ۱۳ رشته شامل رشته های پوست، جراحی مغز و اعصاب، رادیوانکولوژی، پزشکی هسته ای، طب کار، پزشکی قانونی، پزشکی فیزیکی و توانبخشی، طب اورژانس، پزشکی ورزشی، طب هوا و فضا و طب سالمندی، پزشکی اجتماعی و پزشکی خانوداه، تعداد ۱۵۰ سوال مشترک کشوری توسط وزارت بهداشت تهیه شده است.

مهلت اعتراض داوطلبان به کلید اولیه سوالات از ۲۰ تا ۲۲ تیرماه سال جاری خواهد بود . اعتراضات به سوالات لنگر از طریق سایت مرکز سنجش به نشانی http://sanjeshp.ir/ دریافت و اعتراضات به سوالات قطب نیز توسط مناطق آمایشی دریافت و بررسی خواهد شد.

گفتنی است، دوره دستیاری یا دوره رزیدنسی در علوم پزشکی دوره‌ای است عملی و تکمیلی در تحصیلات آموزش عالی که در بسیاری از کشورها پس از اخذ دکترای حرفه‌ای توسط پزشکان گذرانیده می‌شود. به شخصی که این دوره را می‌گذراند رزیدنت گفته می‌شود. دانش آموختگان این دوره به عنوان متخصص، با درجه تخصص رشته گذرانده شده وارد بازار کار می‌شوند پس از پایان این دوره پزشک قادر خواهد بود در دوره فوق تخصص به تحصیل ادامه دهد.

انتهای پیام/

188 / 188 سی و هشتمین آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی ۲۰ تیرماه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سی و هشتمین آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی ۲۰ تیرماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن