Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور رضوانی جلال، مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،گفت: تاکنون ۱۶۴ میلیارد تومان کمک بلا عوض، ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد و ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی زیرساخت‌های منابع آبی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استان همدان چهارمین استان کشور در جذب اعتبارات خسارات سیل و بارندگی‌های شدید کشور است افزود: تا کنون ۵ هزار و ۸۰۰ کشاورز استان همدان در سامانه جهاد کشاورزی برای دریافت اعتبارات بلاعوض و تسهیلات بانکی خسارات سیل و بارندگی‌ها ثبت نام کرده اند که پرونده هزار و ۳۰۰ نفر آن‌ها تکمیل و به بانک‌ها فرستاده شده است.


رئیس کل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پرداخت ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت، تاکنون از سوی بانک‌ها به کشاورزان خسارت دیده سیل و بارندگی بهار امسال در استان خبر داد و گفت: این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و با یک سال تاخیر در پرداخت اقساط، در کنار اعتبارات بلاعوض به کشاورزان داده می‌شود.


رضوانی جلال ادامه داد: هر کشاورزی که از بارش‌های شدید بهار امسال خسارت دیده و هنوز در سامانه جهاد کشاورزی ثبت نام نکرده است می‌تواند به فرمانداری‌ها و مدیریت‌های جهاد آن شهرستان مراجعه کند و با نام نویسی در سامانه جهاد کشاورزی از اعتبارات خسارت‌ها و تسهیلات آن بهره‌مند شود.


وی اظهار داشت: سیلاب و بارندگی‌های شدید بهار امسال، به چشمه ها، قنوات، جاده‌های بین مزارع، مزارع پروررش ماهی، جایگاه نگهداری دام‌ها و علوفه، پل ها، بندها، باغات و مزارع، و دام‌های سبک و سنگین استان خسارت ۸۳۸ میلیارد تومان وارد کرد.
استان‌های خوزستان، لرستان، مازندران و همدان بیشترین اعتبارات خسارات سیل و بارندگی‌های شدید بهار امسال را در کشور تاکنون جذب کرده اند.


در پرداخت خسارت به کشاورزان و دامداردان به ازای هر هکتار کشت دیم ۲ میلیون تومان، هر هکتار کشت آبی ۳ میلیون تومان، هر رأس دام سبک ۵۰۰ هزار تومان و هر رأس دام سنگین ۳ میلیون تومان هم از محل اعتبارات بلاعوض و هم این مبلغ از طریق تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ا


اختصاص ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی منابع آبی خسارت دیده از سیل استان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل خسارت سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت: این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود: همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی