Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی صبح پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: استان ایلام واقعاً منحصر به فرد است و تضادهایی در آن دیده می‌شود که نیاز است نظام و دولت برای کمک به آن قدم بردارد.

وی افزود: در هشت سال دقاع مقدس هیچ کار عمرانی در استان ایلام شکل نگرفت، مردم ایلام رتبه اول ایثارگری کشور را دارند و در دوران دفاع مقدس مهاجرت نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: ایلام نقش ملی موثری در کشور دارد، پایانه مهران روزانه ۶۰۰ کامیون کالا و سالاله روزانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات دارد.

استاندار ایلام تصریح کرد: این استان ذخایر نفت و گاز بسیار بالایی دارد، در اربعین نیز بالای ۶۵ درصد زوار کشور از مرز مهران عبور می‌کند.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی چند پروژه استان باید در سطح ملی پیگیری شود، اول کارخانه سیمان دهلران است که به سیستم بانکی بدهی و از دولت نیز طلب بسیاری دارد.

وی ادامه داد: این کارخانه بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان از وزارت راه طلب دارد که نیاز است با بدهی های این کارخانه تهاتر شود.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: توسعه زیرساخت‌ها شهرک‌های صنعتی وظیفه دولت است، اما در بعضی موارد مشکلاتی وجود دارد به عنوان مثال بحث تأمین برق شهرک صنعتی ایوان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: پتروشیمی ایلام برق تولیدی خود را به وزارت نیرو فروخته است ولی گازی که استفاده شده به نرخ آزاد محاسبه شده است، این مجموعه درخواست دارند که گاز این شرکت به نرخ تعادلی محاسبه شود و بدهی‌های آنها تهاتر شود.

استاندار ایلام اظهار داشت: مجموعه‌ باغ فلاحتی شهر ایلام باید از جهاد کشاورزی استان باید در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد.

لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران

وی گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران در پروژه‌های حساس استان دیگر موارد نیاز مهم استان است، پیمانکار چهار خطه کردن راه ایلام – صالح آباد بیش از ۵۰ میلیارد مطالبات دارد.

استاندار ایلام افزود: تونل کبیرکوه و بیمارستان ۳۷۶ تخت خوابی دیگر پروژه های مهم استان است که توجه به مطالبات پیمانکار ضروری است.

وی تصریح کرد: مهار آب‌های مرزی در استان بسیار مهم است، دو وزارت خانه جهاد کشاورزی و نیرو در این امر دخیل هستند.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: وزارت کشاورزی خطوط فرعی و شبکه توزیع را انجام داده و پیشرفت‌های بسیاری بالایی دارد ولی در بحث انتقال آب و خطوط آنها بسیار عقب است که باید این دو به موازات هم پیشرفت داشته باشند.

وی تصریح کرد: سدهای استان نیاز به کمک و اعتبار دارند که قابل استفاده باشند.

وی افزود: به دلیل اینکه ویزا برای اربعین حذف شده اربعین امسال مشکلات بسیاری بیشتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت، باید به سرعت اعتبارات ردیف اربعین تخصیص داده شود و بخشی نیز به صورت نقدی به استان اختصاص یابد.

کد خبر 4663894

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ایجاد زیرساختها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود

استاندار گیلان با بیان اینکه واردات چای سنواتی به بازار مصرف ممنوع است گفت: کارخانجات چای حق تعطیلی کارخانه خود را ندارند و باید به موقع آن را بازگشایی کنند، اگر توانایی اداره آن را ندارند کارخانه را اجاره دهند زیرا مطالبات چایکار باید به هر نحو پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا گیلان، اسدالله عباسی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه با اعضای سازمان چای کشور، هیئت مدیره سندیکای کارخانجات چای و چای‌کاران با بیان اینکه توجه به صنعت چای و چای‌کاران منجر به رشد گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی می‌شود، اظهار کرد: چای یکی از راهبردی‌ترین محصولات کشاورزی در گیلان است و در چند سال اخیر چای‌کاران در دریافت مطالبات خود با مشکلاتی مواجه بودند اما امسال تمامی حق‌الزحمه دولت به چای‌کاران پرداخت شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه واردات چای سنواتی به بازار مصرف ممنوع است، افزود: چای سنواتی فقط برای کمپوست است و اجازه نمی‌دهم این چای وارد بازار مصرف شود بنابراین اگر فردی چای سنواتی را وارد بازار کند از طریق مراجع قضائی با آن فرد برخورد می‌کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر بازگشایی به موقع کارخانجات چای خاطرنشان کرد: کارخانجات چای حق تعطیلی کارخانه خود را ندارند و باید به موقع آن را بازگشایی کنند و اگر توانایی اداره آن را ندارند آن را اجاره دهند زیرا مطالبات چایکار باید به هر نحوی شده پرداخت شود.

عباسی با بیان اینکه کارخانه ۱۴ معصوم یک ظرفیت در خرید تضمینی برگ سبز چای است، تصریح کرد: این کارخانه یک ظرفیت بالقوه است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و اگر توانایی اداره آن وجود ندارد، خلع ید شود

وی با تاکید بر لزوم توجه به تحقق شعار سال در حوزه کشاورزی در کشور، افزود: تولید با همکاری مردم برای دولت سیزدهم مهم است، زیرا تحقق شعار سال یعنی (جهش تولید با مشارکت مردم) از اهداف دولت در کشور و به ویژه در استان‌های با ظرفیت کشاورزی و صنعتی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دو و نیم سال گذشته دولت در تلاش برای افزایش تولید بوده و از تولید کنندگان حمایت کرده است، گفت: توجه به تولید، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم بوده و در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده که نمونه بارز آن افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای است.

عباسی با بیان اینکه بین زنجیره تولید و مصرف در حوزه کشاورزی باید توازن ایجاد شود، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی از باغ، مزرعه و بازار باید توازن ایجاد شود، از این رو برای تحقق این امر باید به همه جوانب نگاه کرد و با همفکری، وحدت و همدلی مشکلات را برطرف و توازن را ایجاد کرد.

استاندار گیلان یکی از مشکلات حوزه کشاورزی را توزیع خارج از چارچوب محصولات در بازار دانست و تاکید کرد: باید در حوزه چای، بادام، برنج و زیتون برند سازی و توزیع مناسب انجام شود زیرا در این صورت فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای موظف به خرید محصولات کشاورزی داخلی و در نهایت فروش آن هستند.

عباسی با اشاره به اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در تأمین نیازهای کشاورزی گیلان از جمله تأمین کودهای شیمیایی تصریح کرد: برای تأمین نیازهای کشاورزان باید تمامی اقدامات لازم انجام شود و جهاد کشاورزی در این خصوص به طور مداوم باید نظارت کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه چای گیلان را باید به اوج شکوفایی در تولید و عرضه برسانیم، گفت: باید جلسه‌ای میان بانک‌ها برگزار و در آن جلسه میزان تسهیلات اعطا شده به چای‌کاران و کارخانجات چای مشخص شود زیرا کارخانجات برای پرداخت مطالبات خود باید چای را به فروش برسانند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به پرداخت کامل مطالبات چای‌کاران افزود: با افرادی که در پرداخت مطالبات چای‌کاران قصور کردند برخورد قضائی شده و هیچ عُذری در این خصوص پذیرفته نیست.

عباسی با بیان اینکه در سال گذشته مطابق با نیاز کشور ۴۲ هزار تن چای وارد کشور شده است، افزود: ابتدا باید میزان چای انباشت در کارخانجات و میزان تولید چای در کشور مشخص شده و بعد از نیاز کشور، چای را وارد کنیم.

کد خبر 748456

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود