Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم ، دریادار علی فدوی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به نقش اصفهانی‌ها در دفاع مقدس اظهار داشت: اصفهان بزرگان و شهدایی مانند شهید خرازی، ردانی پور و غیره دارد که نه تنها در ایامی که چشم ما آن‌ها را می‌دید بلکه در ایامی که ما نمی‌توانیم آن‌ها را مشاهده کنیم به واسطه جان فشانی‌هایشان از نور آنها بهره‌مند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شهدا کسانی هستند که نام آنها در سراسر ایران در دل افراد دل‌داده به انقلاب اسلامی ذوق ایجاد می‌کند و این ذوق نیز برکت به همراه دارد، آنها شهدایی هستند که اگر بتوانیم آنها را به عنوان اسوه و الگوی خود قرار دهیم در تکالیف ما نقشی ویژه خواهند داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پاسداران انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته این افتخار را داشته‌اند که تکلیف خود که همان پاسداری است را انجام دهند و هر روز جلوه خاصی از پیروزی انقلاب اسلامی بر جبهه باطل بروز پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: به ویژه در زمانی که دشمنی دشمنان جلوه بیشتری می‌یابد، این دشمنی‌ها هیچ‌گاه کم نشده و به روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند، اما نقش پاسداران ما سبب شده که امروز به راحتی و با امنیت در کشور زندگی کنیم.

فدوی با بیان اینکه دشمنان به این نکته توجه دارند که قدرت نظام جمهوری اسلامی افزایش یافته است، گفت: در این راستا عظمت جبهه حق به خوبی نمایان است. دشمنان در تمام موضوعات علیه جمهوری اسلامی اقدام کرده و به این موضوع اقرار کرده‌اند که در تلاش‌های خود شکست خورده‌اند.

وی ادامه داد: هیچ کس جرأت تیراندازی حتی با یک تیر را نیز به کشور ما نداشته و بدون استثنا دشمن با شکست مواجه شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکا خود را ابر قدرت می‌داند اما رئیس جمهور آمریکا به این موضوع اقرار کرده است که با وجود ایران نتوانستیم سوریه را ساقط کنیم.

فدوی با اشاره به انجام تکالیف الهی در طیف وسیع خود از جمله در پاسداری از انقلاب اسلامی، بیان کرد: از جمله تکالیف این است که زیر بار ظلم نرویم، در بیش از 40 سال بر این تکالیف مصر بودیم و بر آن‌ها عمل کردیم، نمونه آن تقدیم‌ شهدای انقلاب اسلامی است، تعداد زیادی نیز پای انقلاب ایستاده‌اند تا با شهادت سرنجام خود را تعیین کنند و خداوند نیز کمک‌های زیادی کرده است.

وی تصریح کرد: دشمن اظهار می‌کند که ایران به چه توانمندی‌هایی رسیده است که این توانمندی‌ها شامل دفاعی، بازدارندگی و توانمندی‌هایی است که دشمن آن را اظهار می‌کند، این 3 مورد در سال‌های طولانی است که جلوه پیدا کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: وزیر دفاع دولت قبل آمریکا در پایگاه ظفره امارات بیان کرد که ما و متحدان خود در اروپا و متحدان در منطقه به دنبال این هستیم که توانی ایجاد کنیم تا در برابر ایران بازدارنده باشد.

وی تصریح کرد: بیش از 30 سال است هنوز کسی جرأت نداشته است حتی یک تیر به سمت ایران شلیک کند و در زمان جنگ‌های مختلف در منطقه و ما در وسط این آتش به برکت انقلاب اسلامی استوار ایستاده‌ایم که این موضوع به انجام تکالیف الهی باز می‌گردد، این تکالیف را به خوبی انجام داده‌ایم، انقلابیون در انقلاب اسلامی و دلداگان به شهدا به تکالیف خود در حد قابل قبول عمل می‌کنند.

وی افزود: هر روز که از عمر ما می‌گذرد باید در این امر مصرتر باشیم، همه پاسداران، بسیجیان و خدمتگزاران نظام به تکالیف خود عمل کرده‌اند که نتیجه آن امنیت و برقراری امروز است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هیچ کشوری در ذهن خود حتی این تفکر را ندارد که در مقابل آمریکا قرار بگیرد اما در مجامع بین‌المللی برخی از کشورها در مقابل آمریکا ایستادگی می‌کنند که به برکت انقلای اسلامی است.

وی ادامه داد: امیدواریم انقلاب اسلامی ما پایدار و مستحکم باشد تا آن را به صاحب اصلی‌اش امام زمان (عج) برسانیم.

فدوی با بیان اینکه دشمنان هر روز به دنبال ایجاد نقشه برای ضربه زدن به انقلاب هستند، تصریح کرد: مشکلات کشور به این دلیل است که در قاعده و فرامین الهی عمل نکردیم، خداوند در قرآن تمام مسائل و قاعده‌های مختلفی که بشر نیاز دارد را بیان کرده است، باید به فرامین الهی عمل کنیم تا خداوند توجه خود را دو چندان کند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی طیف‌های مختلفی را برای پاسداری کشور مشخص کرده‌اند، گفت: جنگ سخت، جنگ نیمه سخت، جنگ نرم و حل گرفتاری و مشکلات کشور و کشورهای خارجی از طیف‌های ماموریتی سپاه هستند که 3 طیف نخست را نیروهای و مراکز مختلف سپاه اعم از نیرویی زمینی، هوایی و دریایی بر عهده دارند و بسیج و سپاه‌های استانی در 5 طیف کلی مسئولیت پاسداری از انقلاب اسلامی را بر عهده دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: نیروی بی کران بسیج ساحل ندارد و بایستی به تکالیف خود عمل کنیم تا به نتایج خوبی برسیم و همچنین امیدواریم سردار فدا در استان اصفهان با وجود سختی کار موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: سردار فدا بایستی پاسداری از انقلاب اسلامی را در حد کمال انجام دهد تا خداوند شهادت را نصیب وی کند، سردار سلیمانی نیز در بسیج مشغول به کار شده است و امیدواریم وی با پشتوانه طولانی در کشور به خوبی پس از 40 سال از انقلاب اسلامی اعتلای بسیج و پشتوانه آن را به خوبی در منطقه تامین کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دریادار فدوی ه سمت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

به گزارش ایرنا، دیوید کامرون روز سه‌شنبه در نشست کمیته روابط بین‌الملل و دفاعی پارلمان انگلیس عنوان کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور کامل در فهرست تحریم‌های این کشور قرار دارد و شناسایی آن به عنوان سازمان تروریستی به مصلحت نیست.

وی ادعا کرد: تمام کارهایی را که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم جایی که آنها غیرقانونی عمل می کنند، می توانیم علیه آنها اقدام کنیم، در نظام تحریمی‌ ما لحاظ شده است. اما وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک انگلیس و ایران در مقطع کنونی «نسبتاً مختصر» است اما هشدار داد که شناسایی سپاه به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی، به این روابط پایان می دهد.

کامرون عنوان کرد:‌ «وقتی صحبت از تلاش برای متوقف کردن تشدید درگیری‌ها می‌شود، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود... من می‌خواهم خودم با آن‌ها گفت‌وگو داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم، آیا می توانید به ایرانیان این پیام را ارسال کنیم؟»

وی افزود: «به نظرم این اقدام (افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی) به نفع بریتانیا نیست، این اقدام نه تنها رویکرد ما را تقویت نمی‌کند که از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس دو هفته پیش هم در سفر به سرزمین‌های اشغالی خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها کامرون به نتانیاهو این طور گفته است: وزیر امور خارجه ایران دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با هم گفت‌وگو کنیم. بنابراین تحریم سپاه کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

مقام‌های دولت انگلیس همان زمان اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. با این حال گروه های وابسته به رژیم صهیونیستی هر از گاهی تلاش می‌کنند تا این طرح شکست خورده را احیا کنند.

چندی پیش گروه دوستی پارلمانی انگلیس-اسرائیل طی نامه‌ای خطاب به نخست وزیر انگلیس، این درخواست غیرقانونی را دوباره تکرار و ادعا کرد که اقدامات فرامرزی سپاه، باعث نگرانی جامعه انگلیس شده است.

در همین پیوند سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس ضمن محکوم کردن تلاش‌ها برای سیاه‌نمایی سپاه اعلام کرد که این فشارها از سوی عناصری اعمال می‌شود که درصدد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس هستند.

سفارت کشورمان در بیانیه‌ای برای نشریه میدل‌ایست‌آی نوشت: ما معتقدیم که فشار برای تحریم سپاه تحت تأثیر بازیگران خارجی، به ویژه رژیم اسرائیل است که سابقه خصومت با ایران دارد. این تلاش به جای ارتقای صلح و ثبات در منطقه، در خدمت تشدید تنش ها و ایجاد تقابل است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مقابله با «تهدیدات تروریستی و گروه های افراطی» خاورمیانه، نقش بسیاری مهمی را ایفا کرده است، افزود: «اتهامات تروریستی علیه سپاه فاقد دلیل و مدرک است و با گرایش‌های سیاسی مطرح می‌شود.»

تحلیلگران در انگلیس هم معتقدند که قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، تنش‌ها بین لندن و تهران را در میان تحولات غرب آسیا تشدید و هر گونه امید در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق سال ۹۴ را پیچیده خواهد کرد. از این رو به نظر می‌رسد که انگلیس تمایلی به چنین اقدام تنش‌زایی ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند