Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان غربی از اجرای طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در این استان با هدف بهره گیری از طرفیت تحصیلکردگان دانشگاهی خبر داد. ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمد دهقان در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه برگزاری همایش طرح ملی توانمند سازی تولید و توسعه پایدار (تاپ) اظهار داشت: اجرای طرح تاپ سبب نزدیکی و ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه با هدف اشتغال پایدار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این طرح با کمک سه بخش دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه‌های اقتصادی بگذرانند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه‌های خود را در قالب مسئله محور انجام دهند و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح پسا دکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی در بنگاه‌های صنعتی و معدنی فعالیت کنند، اجرا می‌شود.

دهقان بااشاره به اینکه با اجرای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار از دانشجویان و نخبگان علمی به عنوان نیروی انسانی دانش‌پایه بهره گرفته می‌شود، گفت: از سوی دیگر استادان دانشگاه به جای سفر به خارج از کشور، فرصت مطالعاتی خود را می‌توانند برای حل مشکل یا تولید کالایی بر مبنای علمی در یک واحد تولیدی صرف کنند.

آذربایجان غربی|بزرگ‌ترین پروژه عمرانی جهان اسلام اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسدآذربایجان غربی|مشاغل خانگی گامی نوین در راستای کاهش نرخ بیکاریایجاد بازارچه‌های مرزی جدید موتور محرکه صادرات آذربایجان غربی

وی با بیان اینکه در قالب طرح تاپ دوره پسادکتری صنعتی قابل تعریف است، بیان کرد: دانش‌آموختگان دکتری در این طرح می‌توانند به جای رفتن به دنبال شغل، یک‌‌سال را در یک واحد تولیدی برای علمی تولیدکردن یک کالا صرف کنند و در بسیاری موارد نیز در آخر جذب واحد تولیدی می‌شوند. 

دهقان یادآور شد: تجربه نشان داده است حدود 90 درصد از دانشمندانی که دوره پسادکتری خود را در صنایع می‌گذرانند در واحدهای تولیدی ماندگار می‌شوند، زیرا اثرگذاری بیشتری دارند و از طرفی، صاحبان صنایع به دنبال نخبگان هستند.

انتهای پیام/ ع

R41361/P1494/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

در این آئین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

کد خبر 6090286

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی