Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری گلستان از ایجاد ۱۲۰ واحد اقامتی بومگردی در استان تا پایان امسال خبر داد. ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابراهیم کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت‌های اقامتی با توجه به رشد ورود گردشگر و مسافر در استان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر کار ساخت حدود 10 هتل چهار و پنج ستاره در دستور کار قرار دارد و تعدادی از آنها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه گلستان، پایتخت اکوتوریسم ( طبیعت گردی) کشور شناخته می‌شود، افزود: با ایجاد واحدهای بومگردی در روستاها زمینه برای توسعه اقتصادی این مناطق فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در حال حاضر بیش از یکصد واحد بومگردی در روستاهای استان فعال است. ظرفیت اقامتی این واحدها با توجه به استقبال زیاد گردشگران و مسافران تا پایان تابستان تکمیل است.

بوم‎گردی در اولویت اعطای تسهیلات اشتغال25 اقامتگاه بومگردی جدید تا نوروز 98 در خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد+فیلملیگ ملت‌های والیبال فرصت برای توسعه بومگردی در ارومیه

وی ادامه داد: تا پایان امسال 120 واحد بومگردی دیگر نیز در روستاهای استان ایجاد و افتتاح می‌شود. با راه‌اندازی این واحدها گلستان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه خواهد بود.

کریمی در بخش دیگر سخنان خود به ساماندهی 35 هزار هنرمند صنایع دستی در استان اشاره کرد و گفت: برای حمایت از فعالان این هنر صنعت، بازارچه‌های دائمی و موقت، نمایشگاه‌ها و مراکز تخصصی ایجاد شده است.

وی یکی از نیازهای جدی استان را ایجاد پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی دانست و اظهارداشت: سال گذشته بیش از سه میلیون دلار انواع صنایع دستی از استان صادر شد که عمدتا در قالب صادرات چمدانی بود. این در حالی است که بخش زیادی از تولیدات استان به دلیل نبود پایانه تخصصی برای صادرات این محصولات از گمرکات سایر استان‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول هست زمین نیست!

سید رضا نظری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در گرگان کمبود فضای آموزشی است و این مشکل در حدی است که در جنوب گرگان از خیابان عدالت ۵۷ تا ناهارخوران هیچ مدرسه دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در گرگان اعتبار داریم اما زمین نداریم، افزود: دستگاه‌های متولی در این بخش به آموزش و پرورش کمک کنند تا با واگذاری زمین، مدرسه‌سازی در مرکز گلستان سرعت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، هر هفته یک مدرسه و هر ۲ روز بیش از یک کلاس درس در گلستان افتتاح شده و خیرین در این زمینه همراهی خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

نظری با بیان اینکه سال آینده ۲ هزار نفر از معلمان گلستانی بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: با استخدام‌های انجام‌شده، امسال در گلستان مشکل کمبود معلم جبران شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۳۰۰ نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش شدند اما این آمار امسال به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد و جذب نیروهای رسمی در آموزش و پرورش رشد ۹۰ درصدی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تحقق ۶۳ درصدی مصوبات آموزش و پرورش در سفر اول هیات دولت به گلستان خبر داد و گفت: در سفراول نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش گلستان در نظر گرفته شد که این میزان در سفر دوم هیات دولت به استان به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و رشد پنج برابری داشته است.

نظری به توجه ویژه دولت سیزدهم به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و یادآور شد: پنج پروژه بالای ۲ هزار مترمربع که بلاتکلیف مانده بود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید که مرکز رشد کارآفرینی، مدرسه ۱۸ کلاسه، آموزشگاه ۱۶ کلاسه آق‌قلا و استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار دانش‌آموز عشایری در گلستان وجود دارند که بیشتر آنها در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، افزود: ۲۲۰ هزار دانش‌آموز گلستان پایه اول تا ششم ابتدایی از سهمیه شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه امسال دو معلم گلستانی به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند، تصریح کرد: «نرگس سادات سجادی» آموزگار استثنایی شهرستان آزادشهر و «مرجان ارازیان» مربی سلامت شهرستان مراوه‌تپه به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب و در جمع معلمان برگزیده کشوری قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • پول هست زمین نیست!
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم