Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:17:16 GMT

هشت پایگاه در سمنان برای سنجش نوآموزان فعال است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۴۸۰۷

هشت پایگاه در سمنان برای سنجش نوآموزان فعال است

منیره امینیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سنجش مختص کودکان ۶ ساله بدو ورود به دبستان و نوآموزان پنج ساله برای ورود به پیش‌دبستانی است و پایگاه های سیار سنجش تمام کودکان مناطق روستایی و دورافتاده را پوشش می دهد.

وی ابراز داشت: سال گذشته سنجش کودکان استان سمنان مربوط به بدو ورود به دبستان پوشش ۱۰۰ درصدی و سنجش کودکان پیش دبستانی پوشش ۶۰ درصدی داشت و امسال پوشش ۱۰۰ درصدی سنجش در کودکان پنج و ۶ ساله پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینیان با بیان اینکه پوشش ۱۰۰ درصدی سنجش در هر دو بازه سنی نیازمند همکاری بیش از پیش مدیران مدرسه و والدین نوآموزان است، تصریح کرد: با سنجش به موقع نوآموزان و کودکان پیش از مدرسه مشکلات شنوایی، بینایی و گفتاری، کشف و با سمعک، عینک و یا کلاس گفتاردرمانی مشکلات رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که نوآموزان در زمان های نزدیک به آغاز مدرسه و یا بعد از شروع مدرسه برای سنجش مراجعه می کنند، زمان برای رفع و درمان مشکلات نوآموز کم است و موجب تاخیر و بروز مشکل در آموزش می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان، از والدین دارای کودک پنج یا ۶ ساله خواست هر چه زودتر به پایگاه های سنجش مراجعه کنند تا در صورت وجود مشکل یا اختلال، قبل از شروع مدرسه رفع شود چرا که کلاس هایی مانند گفتار درمانی نیازمند صرف زمان است.

وی ادامه داد: سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه و سنجش کودکان پیش دبستانی از اوسط تیرماه شروع شده و از یکم تا هجدهم تیر ۲ هزار و ۵۶۰ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در استان سمنان مورد سنجش قرار گرفتند.

وی یادآور شد: کودکانی که در پنج سالگی بدو ورود به پیش دبستانی سنجش می شوند، دیگر سنجش در ۶ سالگی تکرار نمی شود و هزینه سنجش برای هر نوآموز ۴۰۰ هزار ریال است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته سنجش تا آبان ماه ادامه داشته است، گفت: رسانه با اطلاع رسانی نقشی مهم در ترغیب والدین برای انجام سنجش کودکان پنج و ۶ ساله قبل از شروع سال تحصیلی دارد.

سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در استان سمنان مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به بدو ورود به دبستان و چهار هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به کودکان پنج ساله و پیش دبستانی بودند.

۷۳۴۲/‏۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی