Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود حیدری سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین در این گفت و گو که روز پنجشنبه منتشر شد، خاطر نشان کرد: خروج آمریکا از توافق هسته ای تضمین شده توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نوعی پیمان شکنی آشکار است که همه وجدان های بیدار در سراسر جهان آن را تقبیح کرده اند.
وی با اشاره به رفتارهای افراطی دولت ترامپ افزود: یکجانبه گرایی آمریکایی مسئله ای است که نه تنها برای مردم ایران بلکه برای افکار عمومی دنیا، قدرت ها و دولت های جهان نگرانی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: آمریکا از ابتدای دولت کنونی خود به طور مداوم مقررات بین المللی و تعهدات دوجانبه و چند جانبه را زیر پا گذاشت. نقض تعهدات بین المللی و چند جانبه ای همچون: شرایط اقلیمی پاریس، پیمان پاسیفیک و نفتا، بی توجهی به قطعنامه های سازمان ملل، شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از جمله مواردی است که برای جهان نگرانی ایجاد کرده و دنیا این نگرانی را تحت کلمه یکجانبه گرایی تبیین می کند.
حیدری تصریح کرد: معتقدیم که حضور نظامی و مداخله‌جویانه آمریکا ریشه مشکلات منطقه خاورمیانه بوده و اخیراً نیز مشکل‌آفرینی بیشتری کرده است.
وی با تروریستی خواندن تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران افزود: تحریم های ظالمانه آمریکا برای مردم ایران از جمله بیماران، دشواری ها و سختی هایی دارد و ما معتقدیم که این تحریم ها نوعی جنایت علیه بشریت و بمثابه تروریسم اقتصادی است.در مجامع حقوقی بین المللی نیز به دنبال طرح دعوی علیه این اقدام غیرقانونی آمریکا هستیم اما این تصور که این مشکلات ملت را در برابر نظام قرار خواهد داد؛ خواب شومی است که هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

حیدری با اشاره به اراده ایران و صبر طولانی در برابر عهد شکنی آمریکا افزود: ما بر اساس قاعده قرآنی"أَوْفُوا بِالْعُقُود" همیشه تعهداتمان را اجرا کرده ایم و عهدشکن نبوده ایم.
اما بعد از یک سال خویشتن داری و سیاست صبر راهبردی، ۱۸ اردیبهشت ماه امسال و در سالروز خروج‌آمریکا از برجام اعلام کردیم که تعهدات برجامی خود را در قالب این توافق کاهش خواهیم داد و کاری که ما کرده‌ایم دقیقاً براساس بندهای ۲۶ و ۳۶ توافقنامه هسته‌ای است که به ایران اجازه می‌دهد در صورت عدم التزام به تعهدات از جانب طرف های دیگر، تعهدات خود را کاهش دهد.
سفیر ایران در بوسنی در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره بالکان درباره ماجرای اینستکس گفت: بعد از یک سال از خروج آمریکا اخیراً اتحادیه اروپا اعلام کرده که سامانه حمایت از تبادلات تجاری با ایران موسوم به اینستکس عملیاتی شده است.
وی افزود: این اقدام خوبی است ولی قطعاً کافی نیست و وظیفه اروپا ایفاء تعهدات به تعویق افتاده است و تصور می کنم اروپا اگر تمایل دارد بعنوان یک بلوک مستقل و اثرگذار در عرصه جهانی دیده شود باید ثابت کند توان ایفاء تعهدات و هزینه های احتمالی آن را دارد.
حیدری در پاسخ به سوالی درباره احتمال مذاکره با آمریکا در خصوص برجام گفت: این دولت آمریکا بود که پیمان شکنی و حقوق بین الملل را پایمال و مذاکره را ترک کرد و اکنون نیز این دولت آمریکاست که اگر دنبال راه حل معقولی است باید به پای میز مذاکره در چارچوب برجام بازگردد.
او افزود: گفت وگو و تهدید، دو مقوله کاملاً جدا از یکدیگر هستند و اگر آمریکایی ها مذاکره می خواهند و صداقت دارند باید زمینه مذاکره را فراهم کنند و آن برداشتن همه تحریم های ظالمانه، احترام به ملت ایران و قبول نظامی است که با رای مردم به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: مذاکره یک قانون انکارناپذیر دارد و آن احترام متقابل است و آمریکایی‌ها اگر به ایرانی‌ها احترام بگذارند، به آنها احترام گذاشته می‌شود و اگر هم رفتار دیگری داشته باشند، قاطعانه پاسخ می‌دهیم.
سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال بروز جنگ میان آمریکا و ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغاز کننده جنگی نبوده و نخواهد بود و به نظر می رسد طرف مقابل نیز با آگاهی از توانمندی های دفاعی ایران در جایگاهی نیست که بتواند تبعات گسترده و پیش پینی ناپذیر چنین جنگی را بپذیرد.
اروپام **۴۳۶**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در اولین گردهمایی فصلی ائمه استان در سال جدید در ماکو گفت: پذیرفتن مسئولیت در نظام مقدس اسلامی یک امانت الهی است که بر دوش مسئولان گذاشته می‌شود.   حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: مدیران و مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید قدر فرصت خدمت به مردم را بیشتر بدانند.   وی گفت: مسئولان باید در مقابل مسئولیت خود پاسخگو باشند و این پاسخگو بودن باید در جامعه فرهنگسازی شود.   امام جمعه ماکو هم در این گردهمایی فرصت‌ها رازود گذر اعلام کرد و گفت: باید قدر فرصت‌ها را در جهت خدمت به مردم بدانیم.   حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه مسئولیت مهمترین فرصت برای خدمت به مردم است افزود: فرصت خدمت به مردم در واقع امانت الهی است که در برهه‌ای از زمان در اختیار مسئولین قرار می‌دهد که اگر مسئول از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کند با توجه به سیره عملی ائمه اطهار از عبادات مستحبی نیز اجر و ثواب بالاتری دارد.   وی از همدلی مسئولین در اجرای برنامه‌های فرهنگی خبرداد و گفت: همایش حجاب و عفاف و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در ماکو برگزار می‌شود   مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این گردهمایی گفت: علما و ائمه جمعه می‌توانند در تببین اقتصاد مقاومتی و شعار سال نقش ویژه ایفا کنند.   گروسی با تأکید بر اینکه مناطق آزاد نمونه بارز اقتصاد بدون نفت هستند افزود: با کمک ائمه جمعه امیدواریم خدمتی شایسته و در شان مردم استان داشته باشیم و بتوانیم به وظایفمان در قبال شهدا و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم و مردمی کردن اقتصاد موفق عمل نماییم.   گروسی افزود: در سال گذشته صادرات ماکو بیشتر از واردات بوده است و سهمیه کالای همراه مسافر ماکو ۲۳ میلیون دلار بوده است که در میان کل مناطق آزاد کشور کمترین بود.   رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه در تلاشیم بستر سفر را در منطقه آزاد ماکو فراهم کنیم تا مقصد سفر از خارج از کشور به این منطقه تغییر یابد گفت: منطقه آزاد ماکو باید در اقتصاد کشور و استان تأثیر گذار باشد.   وی با اشاره به مثبت بودن تراز تجاری منطقه افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۷۶ میلیون دلار صادرات از منطقه صورت گرفته و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار نیز از مسیر منطقه آزاد ماکو صادرات داشتیم.   گروسی از پیشگامی منطقه آزاد ماکودر ایجاد شهرک اقتصاد دانش بنیان طی تفاهم با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد و بیان داشت: منطقه آزاد ماکو هدیه نظام به مردم این استان است و باید از این فرصت در رشد اقتصادی استان بهره برد.

دیگر خبرها

  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • تفاوت بوته با درخت
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین