Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌‌‌‌فرماندار اردکان با بیان این‌که بیش‌تر مشکلات آلودگی هوا به علت شرایط برودت هوا در زمستان رخ می‌دهد، گفت: معادن اردکان عمده منبع تولید ریزگرد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز شهابی زاد با بیان اینکه اردکان رتبه چهارم استان یزد در مبارزه با آلودگی هوا را دارد، اظهار داشت: بیش‌ترین تعداد صنایع فولادی، سنگ‌شکن و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در این شهرستان واقع شده و مشکلات زیادی در خصوص آلودگی هوا و محیط زیست شکل گرفته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌وی ادامه داد: براساس تحقیقات اخیر درباره کانون‌های مولد گرد و غبار استان، بیش‌از ۹۰ درصد معادن با توان غبارزایی بالا در محدوده شهرستان اردکان قرار دارد که این رقم قابل توجه است.

‌‌‌‌‌‌‌فرماندار اردکان با بیان اینکه در اولویت‌های مبارزه با آلودگی، شهرستان اردکان علی‌رغم وسعت بالا و صنایع متعدد مادر، پس از اشکذر، میبد و یزد در رتبه چهارم قرار گرفته است اضافه کرد: این آمار بدین معناست که ادعاهای موجود که اردکان را در صدر شهرستان‌های آلوده استان قرار می‌داد؛ واقعیت ندارد؛ هرچند باید تلاش‌ها در این راستا مضاعف شود.

‌‌‌‌‌‌وی، معادن شهرستان را عمده منابع تولید ریزگرد دانست و افزود: هماهنگی لازم برای نظارت بیش‌تر دستگاه‌های استان و شهرستان بر معادن و راه‌های دسترسی آن‌ها به‌عمل خواهد آمد.

شهابی زاد، کار علمی و تحقیقاتی از سوی دانشگاه‌ها و مراکز علمی با حمایت صنایع مختلف و نیز استفاده از اعتبارات پژوهشی استان را در این خصوص خواستار شد و عنوان کرد: روش‌های سنتی و اکتفا به آن‌ها توان مبارزه با حجم ریزگردها و سایر آلودگی‌ها را نخواهد داشت.

‌‌‌‌‌‌‌‌فرماندار اردکان اظهار داشت: کار علمی و مستند و تصمیم‌گیری براساس آن باید در حوزه محیط‌زیست شهرستان مدنظر قرارگیرد و برخی اظهارنظرها از سوی افرادی غیرکارشناس که در رسانه‌ها صورت گرفته، نگرانی‌های جدی‌ای در بین مردم به‌وجود آورده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آلودگی هوا زمستان گرد و غبار محیط زیست یزد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا هشتم اردیبهشت‌ماه معادل ۲۶.۵۷ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۲۹.۰۳ میلیارد مترمکعب بود، ۸ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۶.۵۲ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ایسنا،حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعب بوده نیز تغییری نداشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۴ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۱سد درصد پرشدگی ۱۰۰درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱میلیمتر) ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900458

دیگر خبرها

  • پایش معادن شهرستان تفت
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد