Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@20:23:45 GMT

جهاد کشاوری البرز آماده احیای فریضه زکات

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۵۳۵۹

جهاد کشاوری البرز آماده احیای فریضه زکات

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی ارجمند مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرزروز پنجشنبه در نشست ستاد زکات که با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در استان و رئیس زکات استان و جمعی از مدیران و روسای ادارات در محل سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید، گفت: یک سیستم و نظام ازبخش های مختلفی تشکیل شده است و اگر این بخش ها فقط حضور فیزیکی در کنار هم قرار داشته باشند کاری از پیش نمی برندو لذا هریک از این بخش ها باید در جای خاص خودنقش سازنده ایفا کنندتا اهداف کلی سیستم تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ما با توجه به نقش ذاتی که در جهاد کشاورزی داریم برای احیای فرهنگ زکات در حوزه کشاورزی آماده همکاری با کمیته امداد و سایر دستگاه های مرتبط این امر هستیم.

ارجمند اضافه کرد: یکی از موضوعات مشترک، آموزش کارشناسان، مروجین و مسئول پهنه های کشاورزی است که با توجه به اینکه پیوسته این افراد با بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی درارتباط هستند می توانند مروج فرهنگ زکات در بین کشاورزان باشند.

وی یادآورشد که اگر این موضوع علاوه بر پشتوانه قانونی، انگیزه معنوی پیدا کند، کار به درستی و با موفقیت بیشتری پیش خواهد رفت.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد: در شرایط فعلی که با اعمال تحریم ها در فشار هستیم افرادتولید کننده خیر با انگیزه ای هستند که علاقمند به کمک در این خصوص می باشند.

محمد محمدی فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز نیز در این نشست گفت: یکی از تکالیف اصلی کمیته امداد امام (ره) ترویج شبکه های نیکوکاری در سطح جامعه است و دلیل آن طبق فرمایش مقام معظم رهبری توسعه امداد مردمی است که این کار به صورت شناسنامه دار در سطح جامعه انجام می گیرد.
وی افزود: نیکوکاری و کمک مردمی در امر خیر در ایران از ظرفیت بالائی برخوردار است و مراکز متعددی از جمله در سازمان جهاد کشاورزی با نام مرکز نیکوکاری شهدای جهاد کشاورزی که در تاریخ ما ماندگار هستند، مرکز نیکوکاری مخابرات استان، فرودگاه امام و … در حال فعالیت می باشند.

رسالتی که این مراکز دارند این است که با استفاده از ظرفیت های داخلی هر سازمانی می توانند با ارتباط گیری و مدیریت این ظرفیت ها به امر خیر و احسان در جامعه بپردازند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: تصور کمیته امداد این است که می توانند خاکریز های رفع محرومیت را به عمق جامعه ببرند وامداد وظیفه تسهیل گری و پشتیبانی و هم افزایی را دارد، به گونه ای که با فعال کردن مراکز نیکوکاری اخیراً در بحث سیل زدگان، استان البرز توانست رتبه اول را به دست آورد.

۶۱۵۶/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حسب اعلام هشدار از سوی سازمان هواشناسی و همچنین سازمان امداد و نجات همه نیروهای عملیاتی این استان در حالت آماده باش کامل می باشند.

وی گفت: از هم استانی های می‌خواهیم به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه کنند و همچنین از حضور در ارتفاعات و مسیر رودخانه های فصلی جدا خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت شبانه روزی اماده پاسخگویی به هموطنان است.

کد خبر 6093241

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر